To besedilo
(brez opomb) je izšlo v Družini (16.6.2013) v rubriki Pater kot
odgovor na vprašanje, kako razumeti demonstracije proti gejem v
Franciji in zakaj je Cerkev proti tistim, ki hočejo več
svobode v spolnosti.
Miguel Berrocal: Manolona Opus 397 Skulptura, ki ponazarja "univerzalno žensko telo, polno energije in arogance", je postavljena v madridskem parku Juan Carlos I.. (Foto B.C.) |
Bom
zelo zgoščen. Kot vidimo iz zadnjih dogodkov v Franciji (množične
demonstracije in bdenja v prid družini), ni Cerkev edina, ki se
upira nameram spolne revolucije. Zahteve gejevskega gibanja
postavljajo pod vprašaj tudi drugi družbenih igralci. Kaj se
dogaja?
V
zadnjih desetletjih je spolna revolucija z dodatnim pospeškom
moralnega relativizma pripeljala do spopada, ki mu ameriški pravnik
Robert P. George
pravi „notranji spopad civilizacij“*. Če se pri „zunanjem“
spopadu soočata Islam in Zahod, se pri „notranjem“ znotraj
Zahoda soočata judovsko-krščansko pojmovanje družine ter vse
močnejše feministične, gejevske, libertarne in uživaške
ideologije. Filozof Martín
Alonso ta spopad vidi
v okviru širše bitke skrajnega postmodernizma proti vsemu, kar je
bilo prej**. Bitko zaradi njene silovitosti imenuje kar „zahodna
državljanska vojna“ in jo razlaga kot počasni samomor Zahoda.
Tako stanje še najbolj ugaja nekomu tretjemu. Kjer se prepirata dva,
islam dobiček ima.
Spopad
je postal izrazito političen, ko je vanj vstopila celotna evropska
levica. Po padcu komunizma je slednja za nekaj časa tavala v stanju
šoka, nato je hitro posvojila ideologijo spolne revolucije in se
usmerila proti novim ciljem - in starim sovražnikom. V času
demokracije smo zato spet tam, kjer smo bili v času komunizma:
levica proti Cerkvi, Cerkev proti levici.***
Drugače
ni moglo biti. Po učenju očeta spolne revolucije Wilhelma Reicha
je religija pomemben zatirjevalec spolnosti, zato se ji je treba
upreti. Kljub temu po Reichu prvi vir zatiranja ni religija, temveč
klasična družina, bolj natančno, lik mogočnega očeta.
Razumljivo, zakaj se današnji aktivisti spolne revolucije usmerjajo
v simbolno odpravo očeta in redefinicijo družine. Razumljivo, zakaj
druga stran (ne le Cerkev) krčevito brani lik očeta ter klasično
družino.
Če
padeta oče in družina, pade vse. Nastal bi kaos, ki bi klical po
močni moški roki (diktatura) ali pa kar po moški religiji – kar
zna biti islam. Možnost takšnih scenarijev daje moč skrajni
desnici, za katero ni slučajno, da je istočasno proti-gejevska in
proti-islamska. Obenem poskuša s svojim mačizmom vzpostaviti lik
mogočnega (beri: nasilnega) očeta. V tovrstnem iskanju očeta so
skrajni desnici zelo blizu tudi slovenski častilci Tita.
Cerkev
mora najti drugačno pot. Moralni teolog José
Vico Peinado je že
pred leti pozval k dialogu med Cerkvijo in spolnimi
revolucionarji****. Cerkev naj prizna, kar je dobrega v spolni
emancipaciji, revolucionarji naj vstavijo močne etične varovalke v
svoj projekt. Z drugimi besedami, perspektiva za konec „vojne“ je
v spolni svobodi, ki bo visoko etična.
*
Robert P. George, The Clash of Orthodoxies. Law, Religion &
Morality In Crisis (Spopad ortodoksij. Kriza prava, religije in
morale), ISI Books, Wilmington (Delaware) 2001.
**
Martín
Alonso, Doce de septiembre: La guerra civil occidental (Dvanajsti
september. Zahodna državljanska vojna), Gota a Gota, Madrid 2006. Dvanajsti september je
mišljen kot dan oz. obdobje po enajstem septembru 2001, ko so islamistični teroristi napadli
newyorška dvojčka. Takole pravi predstavitev knjige: „11.
september 2001 ni spremenil našega sveta, pač pa je razkril, koliko
se je ta spremenil, medtem ko nismo bili pozorni.“
***
O preklopu levice iz socialne na seksualno osvoboditev odlična sinteza v knjigi Francisco J. Contreras / Diego Poole,
Nueva izquierda y cristianismo (Nova levica in krščanstvo), Encuentro, Madrid 2011.
**** José Vico Peinado, Liberación sexual y ética cristiana (Spolna osvoboditev in krščanska etika), San Pablo, Madrid 1999. V tej knjigi je tudi zajetno poglavje o doktrini „očeta spolne revolucije“ W. Reicha.
**** José Vico Peinado, Liberación sexual y ética cristiana (Spolna osvoboditev in krščanska etika), San Pablo, Madrid 1999. V tej knjigi je tudi zajetno poglavje o doktrini „očeta spolne revolucije“ W. Reicha.
Ni komentarjev:
Objavite komentar