Zastavim majhen varnostni ukrep
zoper lokalne lopove ...
Frankolovska fara pred nekaj leti.
Ponedeljek zjutraj. Hribovska vasica, »hiše razpršene, kot jata
plahih jerebic« (po Šifrerjevi Gorski roži). Ena hiška stoji
posebej vstran od drugih, s treh strani obdana z gozdom. Gospa, ki v
njej živi sama, se odpravi v dolino na sveto mašo za pokojnega moža. Peljejo jo sosedje. Pri maši so tudi sosedje. Po
deveti uri se vrnejo. Obe hiši, vdovina in sosednja, sta oropani.
Jasno je, da so roparji čakali v
gozdu, da se hiši izpraznita. Jasno je, da so vedeli, za koga je na tisti
ponedeljek zjutraj maša in kdo bo šel v cerkev. Verjetno je, da so
informacijo dobili od župnijskih oznanil, ki so od sobote popoldan
visele pred cerkvijo in na spletu. Verjetno je, da so roparji bili
domačini, ki berejo oznanila.
Frankolovska fara mesec dni nazaj.
Serija vlomov in ropov. Spet oropana hiša v času, ko so domači šli
k sv. maši, v sosednjo faro sicer. Iz preventive neham objavljati
oznanila na Facebooku in to na istem FB sporočim:
Zaradi pogostih vlomov in ropov po frankolovski fari za nekaj časa ne bomo dajali oznanil na Facebook.
Proti-migrantska straža je venomer
budna …
Doživim kaj? Na FB doživim posmeh. Verjeli ali ne, name se spravijo oni, ki so proti migrantom. Če strnem: Tu maš
zdaj, Cestnik, kaj pa ščitiš migrante!
Kaj imamo? Tole:
Prvič. V varnostno zgodbo iz naših
hribov, v kateri je zelo malo verjetno, da nastopajo migranti,
vključijo migrante. Migrant je pri nekaterih že demoniziran in postaja krivec
za vse. Podobno kot so kristjani v času antike bili krivi za miši
na polju ali za poraz rimskih legij v barbarskih gozdovih.
Drugič. Neznačajnost na kvadrat! Ne skrivajo posmeha, skoraj privoščljivi so, češ naj te ropajo,
ko si jim pa naklonjen.
Tretjič. Vidim, kako prav sem imel, ko
sem kdaj kaj ostrega napisal in rekel na račun anti-migrantske histerije.
Čeprav nisem v pro-migrantski
stranki ...
Fašem jih, čeprav ne spadam v pro-migrantsko stranko.
Ne nasedam utopiji odprtih meja; ta mi je sumljiva, tvegana, neumna.
Menim, da pro-migrantska elita ni sposobna opravljati z muti-kulti
mašino, tudi ker je nagnjena k nespoštovanju in podcenjevanju
religioznosti, zdajšnje migracije pa imajo dokajšen religiozen naboj. Menim še, da je pro-migrantska elita s svojimi manipulativnimi pristopi ena
glavnih krivk za anti-migrantsko histerijo. Menim, da marksizem
na migrantih zdravi svojo frustracijo, potem ko se je klasični
zahodni delavski razred v kapitalizmu začel počutiti prav dobro.
Migranti iz tretjega sveta kot novi nosilci proletarskega
mesijanizma? Ne, hvala. Dvoumen in enosmeren Marakeški sporazum?
Ne, hvala. Piškavi kozmopolitizem, ki živi le, če taca po narodni biti in se norčuje iz slovenske zastave? Ne, hvala. Ne, ne spadam v pro-migrantsko stranko.
Toda tudi v anti-migrantsko stranko ne vstopim.
Ker je na Slovenskem najpogostejši
priimek Novak ...
Na Slovenskem smo praktično vsi sad migracij, bližnjih ali daljnih. Čemu neki je naš najpogostejši
priimek Novak, ki pomeni nov, novodošel, prišlek? Na dlani je, da
so migracije naravni del življenja posameznikov in narodov. Da so
migracije izraz človekovega hrepenenja po sreči, po edinosti, po
solidarnosti, pravi tudi uradni cerkveni nauk (prim. dokument
Kristusova ljubezen do migrantov). Poleg tega je ena najstarejših bibličnih in civilizacijskih
zapovedi zapoved gostoljubnosti: sprejeti tujca, pomagati tujcu.
Če Abraham pri Mamrejevih hrastih ne bi izkazal gostoljubnosti trem
skrivnostnim tujcem, ga Bog ne bi obdaril s potomstvom (prim. 1 Mz 18). Seveda, ko pa migracijo povzroči vojna, se pravi, ko smo priča
beguncem, ne sme biti nobenega dvoma, da jim ne bi nudili takojšnje
zaščite.
Ostro se distanciram od rasističnih
pokvek, ki zlorabijo domoljubje za pljuvanje po drugih rasah in
kulturah; odstopim, kolikor morem, od slikanja vseh migrantov kot ljudi
s hudičevskimi nakanami … in jih temu primerno fašem. Če bi
zbral psovke na moj račun, bi jih bilo za celo litanijo. A »podplat
je koža čez in čez postala« (po Prešernu).
Nagon je to, ne misel
Kljub temu me je nivo
gajžlanja, ki se mi je primeril s sporočilom, da na FB ne bom več objavljal farnih oznanil, šokiral. Ne zaradi dikcije, ki v resnici
ni brutalna, temveč zaradi brutalne miselnosti, ki je nje greda. Pravzaprav je vprašanje, če smem uporabiti besedo »misel-nost«. Gre pri takih obračunih še za misel? Nismo v polju nagona?
Ko bom naslednjič na FB objavil, da
sem imel gumidefekt, bodo spet krivi migranti? Bo šlo samookronanim varuhom
slovenstva spet na smeh?
Foto: Ervin Matevžič, podružnica Sv. Trojice na Gojki nad Frankolovim.