Določena ateistična
elita in njena vlečka v podobi medijskih in pedagoških delavcev
imata hudo težavo z Bogom. Vsled zahteve poslanca Levice, naj se
predsednik Državnega zbora opraviči, ker je v parlamentu vzkliknil
»Bog živi Slovenijo!«, je na portalu Domovina.je bilo našteto kar
nekaj primerov te težave (link).
K slednjim seveda lahko
vsak od nas doda tiste, ki jih pozna. Od tega, da neka učiteljica ne
dovoli učencu, da v šolskem pogovoru na temo »moji vzorniki«,
pove kaj o Jezusu Kristusu,
ki ga ima za svojega vzornika, do tega – kar se je zgodilo meni -
da si kot teolog povabljen na javno TV v neko pogovorno oddajo, ki
poteka v živo, pa te voditeljica prekine, ko omeniš Boga; ista
voditeljica, ki se nekaj tednov zatem v isti oddaji hihita in ne
prekine titoističnega klovna Iva Godniča,
ko slednji po genocidno pošilja drugačemisleče v Hudo jamo.
Kot da je Lionel
Messi otroku dovoljen vzornik, Jezus Kristus
pa nedovoljen. Kot da pošiljati ljudi na morišče na javni TV ni
moralno opolzko, omeniti Boga na javni TV pa je moralno opolzko.
Skratka, pojavi se Bog in
že smo priča protislovjem, neumnostim, kršenju slovnice, napačnemu
ali zavajajočemu prevajanju, nekontroliranemu besu in burleskam s
strani določenih predstavnikov slovenskega brezboštva, ki pa imajo
v naši družbi nesorazmerno močan vpliv, od tod tudi naziv
»ateistična elita«.
Prva težava z Bogom je
ta, da je zanikovalec Boga pregloboko definiran s samim zanikanjem
Toda kako naj ateistična
elita bo ateistična elita, če ne bo imela težav z Bogom? Ateizem
že v svojem naslovu vsebuje Boga (a-theos
= brez-boga), torej se definira v odnosu do Boga. Ateizem je drža,
ki »potrebuje« Boga, da je to, kar je. Enako kot beseda nevera
(infidelitas),
ki »potrebuje« vero (fides),
da se plasira.
Zaradi te jezikovne
zadrege je opaziti, da se ateisti dandanašnji izogibajo besedam
ateist in neverujoč ter da razpravo raje osredotočajo na politiko,
na ustavno kategorijo ločenosti države in religije, pri čemer s
kot fetiša oprijemajo besede »sekularnost«. Toda joj, ko ne vedo,
da je tudi beseda sekularnost vzeta iz verskega besednjaka! Kler se
že davno deli na samostanski in sekularni kler (svetni, škofijski).
Tudi samo redovništvo pozna sekularne oblike posvečenosti, se
pravi, ko živiš posvečeno znotraj sveta (in
saeculum) namesto znotraj samostana.
Želeti si je ateizma, ki
ne bi bil a-teizem. Torej ateizma kot pozitivne drže, ki je zmožen
preživeti izven verskih pojmov. Želeti si je ateizma, ki se ne bi
kar naprej ukvarjal z Bogom in se kar naprej počutil ogroženega od
Boga. Hvala Bogu, nekaj takega ateizma v našem okolje je, a zdi se,
da prav progresisti tovrstne drže še niso izumili. Vsaj take ne, ki
bi bila za občo rabo. Blizu temu izumu je bila nihilistična in
eksistencialistična linija od F. Nietzscheja do J. P.
Sartra, toda kaj, ko je na koncu prav J. P. Sartre pompozno
pokleknil pred marksizmom, ki pa je – milo povedano - oblika
negovanega upanja o politični odrešitvi človeškega rodu nekje v
prihodnosti. Milenaristični marksizem je kripto-religija.
Podoben poklek
postmodernega ludista pred »oprijemljivim političnim upanjem«
lahko opazujemo tudi pri psihoanalitični smeri, ki jo pooseblja
Slavoj Žižek, svoj čas nekakšen politkomisar Drnovškove
Liberalne demokracije (LDS).
Albert Camus -
eksistencialist, a drugačen - česa takega ni storil. Svojega
eksistencializma ni položil na Marxov oltar, svojega ateizma ni
politiziral. Pravi ateist namreč ne goji upanja o vesoljni odrešitvi
para-religioznega pridiha, svoje intimne duhovne drame pa ne
pretvarja v boj zoper Boga in religijo, pač pa je samoten junak, ki
zmore stati nad breznom niča. Ni jeznorit politkomisar, pač pa s
seboj spravljen Sizif - »srečen Sizif« ga je imenoval Camus.
Druga težava z Bogom
je ta, da je v Sloveniji njegovo zanikanje prepogosto vezano na
izkustvo komunistične revolucije
Danes obstajajo
socialistična in kripto-komunistična okolja, ki v svojih programih
več ne vsebujejo
boja proti Bogu. Denimo, venezuelski in bolivijski socialistični
eksperiment je sicer v ostrem spopadu s cerkvenimi krogi, hkrati pa
pod vplivom teologije osvoboditve koketira z duhovnostjo in ljudskim
krščanstvom. »Pravi Kristus prebiva v ljudstvu. Oče naš, ki si v
ljudstvu, ki pričakuje pravičnosti,...« je recitiral Hugo
Chávez
leta 2000.
Španska
novolevičarska stranka Podemos pa ima sekcijo za duhovnost, skovala
je sintagmo »progresistična duhovnost« in se gre ekumenizma ter
dialoga med religijami. (Če tega o Pedemosu ne verjamete, kliknite
tule.).
Slovenski
post-socializem, ki je še vedno duša tudi t.i. leve sredine, v
odnosu do religioznosti ni tak. Praviloma biti pristni levičar še
vedno pomeni biti ateist, po možnosti bojevit ateist ali vsaj
bojevit zatiralec družbene moči religije. S tem v zvezi, smo lani v
primeru poskusa spremembe ustave zavoljo sofinanciranja neke drobcene
katoliške šole videli, kako hitro se sproži antikatoliški
refleks. Zmerni levičarji so kar tekmovali s skrajnimi, kdo bo bolj
pravoverno »sekularen« (beri: proticerkven).
Pri presoji večine
slovenske ateistične elite moramo upoštevati zgodovinsko dejstvo
revolucije. Če primerjamo statistiko vernosti ob koncu tridesetih
let prejšnjega stoletja in ono v začetku petdesetih, je jasno, da
se je prvi val ateizma na Slovenskem zgodil med drugo svetovno vojno.
Takratna hitra ateizacija kakšnih 15% Slovencev in Slovenk seveda ni
povezana z učenimi dognanji filozofov o domnevnem neobstoju Boga, ki
bi svojo ateistično gnozo po poti razprav in predavanj razširili
med ljudstvo. V tistem času nimamo rafinirane razprave o Biti, imamo
krvavo tragedijo. Po eni strani imamo občo izkušnjo
nepredstavljivega zla, ki zamaje predstave o »dobrem Bogu«
(slovenstvo skupaj z vso Evropo sreča »Boga po Auschwitzu«); po
drugi strani imamo slovensko komunistično revolucijo, njeno
ateistično ideologijo in njeno nasilno izvršbo, vključno z
genocidnim vrhuncem v sredini leta 1945, ko se je – duhovno gledano
- dobesedno uresničevala srbska psovka: »Ubiću Boga u tebi!«
V kolikor se slovenska
socialistična ateistična elita še napaja iz duhovnega obrata k
brezboštvu, ki se je zgodil v obnebju revolucionarnih likvidacij, je
njena obremenjenost z Bogom razumljivo podvojena, pravzaprav
travmatična. Razumljivo je, da venezuelsko-bolivijske naveze na
ljudsko krščanstvo nikakor ne bo zmogla. Enako ne bo zmogla
Podemosovega mehkega vključevanja religioznega v svoje programe.
Njen največji dosežek s področja »progresistične duhovnosti« bo
tako ostala antijanšistična karikatura z imenom Čezvesoljska Zombi
Cerkev blaženega zvonjenja. (Če ne verjamete, da gre za uradno
registrirano veroizpoved, kliknite tule;
če ne verjamete, da je pri nas možno antijanšizem povzdigniti
malodane na raven verskega obnašanja, preglejte Twitter objave te
iste »Cerkve«.)
Posebna težava
socialistične ateistične elite z Bogom je ta, da to, kar ne uspeva
njej, uspeva kapitalizmu
16. januarja 1918 je
Anatolij Lunačarski, boljševistični minister za
izobraževanje, s posebno razsodbo in s posebnim dejanjem »ukinil«
Boga. Dal je postrojiti strelski vod in ustreliti s petimi rafali
proti nebu. Na ta način so ruski boljševiki 16. januarja 1918 skozi
nekakšen performans »sklatili« Boga z neba.
Sto let po rafalni odpravi
Boga, je Bog zelo živ prav v prvorojenki komunizma (v Rusiji); živ,
kjer je komunizem grozno pustošil (v Ukrajini); kjer je
eksperimentiral z družino (v Romuniji) in živ, kjer je ustvaril
revščino (v Albaniji). Ime Anatolij Lunačarski je dandanašnji ime
zablode in ne ime zmage nad Bogom.
Italijanski filozof in
zgodovinar Augusto del Noce
je sredi šestdesetih let prejšnjega stoletja v svojih
razglabljanjih o družbi blagostanja (società
del benessere) napovedal, da bo pravi ateizem
nastopil šele z razmahom porabništva, ki ga bo omogočila
kapitalistična paradigma. Nič novega. Globoko v Stari zavezi
najdemo svarilo, da »jesti do sitega«, »prebivati v lepih hiša«
ter »namnožena goved in drobnica« s seboj prinašajo skušnjavo
»pozabe Gospoda, svojega Boga« (prim. 5 Mz 8).
In res. Novi val ateizma
pride s porabništvom, zlasti z milenijci. Ti se zaenkrat kažejo kot
najbolj versko brezbrižna generacija v zgodovini Zahoda. Zanimivo,
kar ni naredil bojeviti marksizem, ne Lunačarski z odlokom o
streljanju Boga, ne jugoslovanski naučni
socijalizam, naredi konec dvajsetega stoletja
zmagoviti »gnili kapitalizem«: poceni delovna sila na drugih
celinah, zahodnjakom odrejena pole position
v digitalni revoluciji, polni hladilniki, od polnih hladilnikov
zapovedana permisivna vzgoja, travica na vsakem drugem srednješolskem
veceju, ...
Je razbohoteni kapitalizem
za osebno vero v Boga večja grožnja od načrtno protiverskega
socializma? So poln hladilnik, počitnice na Maldivih ter vseprisotni
digitalni data shock v
odpravi Boga uspešnejši od Marxovega politkomisarja, ki se sicer
čuti maziljenega za ateizacijo mladih in starih? Če so, je tudi to
za našo socialistično ateistično elito dodaten poraz, dodatna
frustracija in dodaten vir škripanja z zobmi zoper parlamentarni
»Bog živi Slovenijo!«.
* Besedilo je bilo najprej objavljeno 7. julija 2018 na portalu Domovina.je. Foto B. C.: Trije križi na Konjiški gori.