Članek je izšel v reviji Božje okolje - revija za krščansko duhovnost - avgusta 2013 (št. 4/38).
Ni več „očeta“ in „matere“, sta le „starš A“ in
„starš B“. Izraza „oče“ in „mati“ sta zastarela,
neprimerna za potrebe modernega človeka ter krivična do
homoseksualcev. Ko se otrok rodi, v matične knjige ni več vpisan
kot „moški“ ali „ženska“, vpisan je kot nevtralnega spola
oz. se na rojstnem listu obrazec „spol“ pusti prazen, da se
otroku pusti možnost, da se za svoj spol odloči kasneje sam.
Menjati spol je pravica vsakega, stroške kirurškega posega mora
kriti javna zdravstvena blagajna. Ženska ni pogojena z
materinskostjo. Odstranjena je njena zavezanost rojevanju, njena
vloga v tradicionalni družini. To je bil edini način, da smo
dosegli popolno svobodo za žensko in popolno enakost med spoloma.
T.i. tradicionalna družina je preživela in je odveč.
Foto B.C. |
Kar smo pravkar navrgli, so nekatere najbolj znane in osnove
postavke t.i. „gender theory“ oz. „teorije spolov“.
Poznavalci* teorijo spolov uvrščajo kot tipično za tretjo fazo
feminizma.
- 1. faza: začetek XX. stoletja; klasični feminizem,
boj za volilno pravico žensk, sufražetke so še kristjanke;
- 2. faza: po drugi svetovni vojni; feminizem se bori za pravico do ločitve in splava; klasično družino že razglaša kot „ječo za ženske“; razkol feminizma s krščanstvom;
- 2. faza: po drugi svetovni vojni; feminizem se bori za pravico do ločitve in splava; klasično družino že razglaša kot „ječo za ženske“; razkol feminizma s krščanstvom;
- 3. faza: po padcu
Berlinskega zidu: feminizem se dokončno poveže s homoseksualnim
aktivizmom; nastopi t.i. „gender theory“; naravna spolna danost
je označena kot nepomembna; spolnost razumljena kot kulturni
konstrukt.
Teorijo spolov je možno nepoznavalcu na kratko razložiti skozi igro med angleškima besedama „sex“ in „gender“. Z besedo „sex“ se klasično razume, kakšnega spola si. Si biološko gledano moški ali ženska. To besedo spodrine beseda „gender“, ki jo vse bolj razlagajo mimo biološke danosti. Ko si vprašan, kakšen je tvoj „gender“, ne poveš o tem (in naj mi bo dovoljeno povedati po domače), kaj imaš med nogami, pač pa o tem, kaj imaš v glavi: če v glavi misliš, da si moški, rečeš moški, četudi imaš žensko spolovilo. Skratka, beseda „gender“ naj bi vnesla miselnost, da so spol, spolne vloge in spolnost kulturni konstrukti ne pa biološke (ali celo teološke) danosti. Ker gre za kulturne in jezikovne konstrukte, jih je možno po volji in želji posameznika spreminjati, odpravljati, prilagajati...
Teorijo spolov je možno nepoznavalcu na kratko razložiti skozi igro med angleškima besedama „sex“ in „gender“. Z besedo „sex“ se klasično razume, kakšnega spola si. Si biološko gledano moški ali ženska. To besedo spodrine beseda „gender“, ki jo vse bolj razlagajo mimo biološke danosti. Ko si vprašan, kakšen je tvoj „gender“, ne poveš o tem (in naj mi bo dovoljeno povedati po domače), kaj imaš med nogami, pač pa o tem, kaj imaš v glavi: če v glavi misliš, da si moški, rečeš moški, četudi imaš žensko spolovilo. Skratka, beseda „gender“ naj bi vnesla miselnost, da so spol, spolne vloge in spolnost kulturni konstrukti ne pa biološke (ali celo teološke) danosti. Ker gre za kulturne in jezikovne konstrukte, jih je možno po volji in želji posameznika spreminjati, odpravljati, prilagajati...
Očitno gre za močno ideologijo, ki ni zrasla iz obskurnih
spisov, temveč ima svoj korenine v filozofiji. Naštejmo vplive:
- dolga tradicija spoznavnega relativizma in vrednostnega
nihilizma;
- eksitencializem, po katerem je človek nima od Boga ali narave določenega bistva, temveč si ga določa sam;
- eksitencializem, po katerem je človek nima od Boga ali narave določenega bistva, temveč si ga določa sam;
- neo-marksizem: že Engels je v klasični družini videl oviro za
razvoj socializma; ko so vzhodni socialisti tlačili narode s svojim
družbenim eksperimentiranjem, so zahodni socialisti spoznali, da ne
bo socializma, če ne bo poleg socialne tudi kulturne revolucije oz.
so kulturni revoluciji dali prednost; „gender theory“ je kot
tipični projekt kulturne revolucije (t.j. spremembe mišljenja) v
zadnjih desetletjih z lahkoto vstopila v programe levih političnih
strank;
- teoretik spolne revolucije W. Reich že pred drugo svetovno vojno kot glavnega zatiralca spolne svobode razglasi klasično družino in klasično podobo očeta; začrtana je odprava tradicionalne družine in lika očeta;
- post-strukturalizem človekovo spoznavanje odločno odmakne od narave, od tistega realizma, ki je značilen za Tomaža Akvinskega, ter ga predstavil v polje jezika, struktur in konstruktov; in po teoriji spolov je to naša priložnost; novi miselni in jezikovni konstrukti namreč imajo tako moč, da lahko človeka popolnoma osvobodijo vsakršnih „spon“, tudi tistih, ki mu jih poskušata naložiti narava (če imaš maternico, boš mati) in družba (če si ženska, boš nosila lepe uhane in boš dobra gospodinja).
- teoretik spolne revolucije W. Reich že pred drugo svetovno vojno kot glavnega zatiralca spolne svobode razglasi klasično družino in klasično podobo očeta; začrtana je odprava tradicionalne družine in lika očeta;
- post-strukturalizem človekovo spoznavanje odločno odmakne od narave, od tistega realizma, ki je značilen za Tomaža Akvinskega, ter ga predstavil v polje jezika, struktur in konstruktov; in po teoriji spolov je to naša priložnost; novi miselni in jezikovni konstrukti namreč imajo tako moč, da lahko človeka popolnoma osvobodijo vsakršnih „spon“, tudi tistih, ki mu jih poskušata naložiti narava (če imaš maternico, boš mati) in družba (če si ženska, boš nosila lepe uhane in boš dobra gospodinja).
To ni vse. Teorija spolov ni samo ideologija spolov z določenim
filozofskim ozadjem. Je tudi aktivizem. In to velikopotezni,
misijonarsko goreči, finančno močan, politično premišljeni
aktivizem. Veliki dan za teorijo spolov je bila IV. svetovna
konferenca o ženski, ki so jo Združeni narodi l. 1995 organizirali
v Pekingu. Feministične aktivistke so se na to konferenco dobro
pripravile. Bile so v ospredju s svojo nenehno aktivnostjo, vnetimi
nastopi, lobiranjem, vnaprej pripravljenimi materiali. Vztrajale so,
da se v dokumente o ženskem vprašanju vključi nova definicija in
nova perspektiva spola (gender). O postulatih teorije spolov so
govorile odločno in odprto. Niso dosegle popolnega uspeha, vendar
seme je bilo vrženo.
Zakaj je klasična evropska levica posegla po teoriji spolov? Po
eni strani je s tem odkrila premalo izkoriščene vire svoje lastne
marksistične dediščine. Če lahko od Engelsa naprej sledimo
kritiki klasične družine in če je od Gramscija naprej jasno, da je
kulturnemu obratu treba dati prednost pred grobo socialno akcijo
(beri: pred revolucionarnim nasiljem), in če je Frankfurtska šola
pojem osvoboditve iz razrednega boja razširila na področje intime,
zakaj ne bi levica te svoje dediščine pograbila in razvila v
nadaljnjo fazo? Naslednji razlog sta seveda velika praznina in velika
frustracija, ki ju je okusila evropska levica ob padcu Berlinskega
zidu. Postalo je jasno, da komunistični ideal socialne osvoboditve
ne deluje, da je iluzija, laž, kriminal nad človeštvom, ki je
primerljiv edinole z nacizmom. Nauk seksualne revolucije je bil zato
še kako dobrodošel, da levičarji pozabijo na lastne zablode, se
ideološko reciklirajo in poženejo proti novim ciljem.
Že kronike kongresa v Pekingu pravijo, da so ob takratni
feministični ofenzivi prvi zastrigli z ušesi predstavniki
katoliških držav ter da je Sveti sedež že pred konferenco
opozarjal na določene „nevarnosti“, ki so bile razvidne iz
pripravljanih besedil. Hočemo reči, teorija spolov je prej ali slej
morala čelno trčiti s krščanstvom, zlasti s katolištvom. Spopad
je močan, čustven in neusmiljen. Feministični in gejevski krogi v
krščanstvu vidijo glavnega ideološkega nasprotnika, zato bodo
storili vse, da ga diskreditirajo, karikirajo, kulturno in politično
porazijo. Napad na krščanstvo poteka na ravni subkulturnih in kvazi
umetniških predstav. Žaljenje verskih čustev je na široko
dovoljeno. Na kakšni gejevski „paradi ponosa“ boste naleteli na
več krščanskih simbolov, kot na slovesni telovski procesiji.
Vendar bistvena strategija ni ulični pritisk, smešenje na paradah
in koncertih, temveč vplivanje na bodoče intelektualce po
univerzitetnih kampusih (celo po srednjih in osnovnih šolah),
takorekoč zasedba dominantnih medijev (vsi komentatorji pomembnih
medijev morajo znati manihejsko ločevati med „lučjo“ gejevstva
in feminizma ter „temačnostjo“ krščanstva), vstop v programe
pomembnih političnih strank.
Odgovor Cerkve je bil hiter in odločen. Janez Pavel II. ni
„brzdal jezika“, pač pa je spolni revoluciji naravnost strgal
masko, ko jo je označil za veliko sokrivko „kulture smrt“.
Poljski papež je povedal, kar opozarjajo mnogi kritični glasovi:
popolnoma razvezani Eros ima eno samo možno nadaljevanje –
Tanatos. Do konca potencirana erotika kliče po smrti. Spolnost brez
etike že ustvarja pomor nerojenih. Kaj bo naslednje, nas je srh
pomisliti. Benedikt XVI. se je soočil zlasti z vprašanjem
relativizma, ki je trenutno zmagovita duhovna drža Evrope.
Relativizem, ki briše z obzorja ne samo Boga, temveč tudi naravne
določenosti in zakonitosti, je silno uničujoč. Sposoben je
razgraditi celotno civilizacijo.
Praktični krščanski odgovor na teorijo spolov je v naslednjih
korakih: 1. zavedanje situacije, 2. ohranitev vere in načel ter
poglabljanje znanja o lastnem, 3. več delovanja v dobro ženske in
družine.
Prvič. Vedeti moramo, pri čem smo. Kakšne so ideološke silnice
v medijih, politiki in družbi. Mi moramo nadzirati njih, preden se
one poigrajo z nami. Bodimo pozorni, kaj našim otrokom poskuša
dopovedati kakšen krožek na šoli, kakšen „misijonarsko“
zagret gejevski učitelj. Ustaviti indoktrinacijo naših otrok je
naša pravica. Sodelujmo v javnih akcijah, tudi na ulici, ko je čas.
Zavedajmo se, da pri ideologiji spolov ne gre za „nekaj čudakov z
nekimi čudnimi idejami“, temveč za dobro premišljen načrt, za
dobro podmazan medijski in politični stroj, ki hoče doseči svoje.
Drugič. Spoznavajmo svetopisemsko in krščansko pojmovanje
zakona in družine. Še zdaleč ne gre za dva ali tri moralistične
predpise, ki se jih pač moramo držati. Spolnost, zakonska ljubezen,
rojevanje otrok, vzgoja, graditev družine so del naše
bogopodobnosti. To je srce naše etike in duhovnosti. To je zlati
rudnik, ki ima neskončno žil, ki jih moramo še raziskati.
Tretjič. Teorija spolov je ekstremna in iracionalna, če hočete,
vendar se napaja v dejanskih težavah ženske in družine. Krščanski
feminizem se mora posodobiti, poživiti in prehiteti destruktivni
feminizem skrajne levice. Najboljšo uslugo teoriji spolov delamo, če
v katoliških okoljih vprašanja spolnosti in vloge ženske
tabuiziramo. Še boljšo, če zganjamo naduti patriarhizem in ženski
že vnaprej odrejamo sekundarno vlogo.
* Naslanjam se na odlični španski knjigi: F.J. Contreras / D. Poole: Nueva izquierda y cristianismo (Nova levica in krščanstvo), Madrid 2011; J. Vico Peinado, Liberación sexual y ética cristiana (Spolna osvoboditev in krščanska etika), Madrid 1999.