Nemška Hirošima
Nikoli ne bom pozabil tistega zimskega
večera l. 2003 v Dresdnu. Z globokega brandenburškega podeželja
smo se katoliški farani iz Elbe-Elster okrožja v dveh kombijih
spustili na Saško in šli v opero. Pa ne v osrednjo dresdensko
Semperoper, ki je ena izmed najimenitnejših opernih hiš na svetu,
temveč v manj ugledno, a še vedno kakovostno Staatoperette. Gledali
smo komično priredbo Prodajalke vijolic v saškem narečju. No, jaz
sem gledal, ostali pa so dialekt tudi razumeli in se za razliko od
mene režali do solz.
Tisti večer je imel luči (od zunaj smo videli Semperoper, videli smo slavno VW-jevo stekleno tovarno, nasmejali smo
se) in imel je senco. Že prej pa tudi ta večer me je kot tujca kar
nekaj ljudi poučilo, da je bilo februarja l. 1945 to mesto hudo
zbombardirano. Zavezniki da so ga v tridnevnem napadu porušili in
zažgali. Ubitih od eksplozij, v ognju upepeljenih ter v dimu
zadušenih da je bilo najmanj 25.000 ljudi. Nekateri trdijo, da jih
je bilo ubitih nad 100.000, saj je bilo v mestu ogromno
neprijavljenih beguncev. To so mi rekli. Za ta vojni dogodek sem
seveda vedel. Nisem pa vedel, kako čustveno pomemben je za sodobnega
vzhodnega Nemca.
Dresden l. 1945 Deutsche Fotothek/Walter Hahn (vir: spiegel.de) |
Dresden je, kot ga je imenoval angleški zgodovinar Alexander McKee, „das deutsche Hiroshima“ – krvni davek za svetovni mir mimo vojaške logike.
Je Pegida neo-naci?
Januarja l. 2015 je Dresden na
naslovnici svetovnih medijev. Zaradi porasti neonacizma in rasizma,
pravijo mediji. Dresden je namreč središče gibanja PEGIDA
(Patriotische Europäer gegen die Islamisierung des Abendlandes).
„Domoljubni Evropejci proti islamizaciji Zahoda“ vihtijo nemške
zastave, se razglašajo za anti-komuniste, anti-naciste,
anti-islamiste. Menda so zgolj zaskrbljeni zaradi naraščajočega
verskega fanatizma na nemških in evropskih tleh. Ker jih mediji
obravnavajo kot neo-naciste, so razglasili vojno z mediji. Imenujejo
jih „Lügenpresse“, po
slovensko „laži-tisk“.
Vojna tisk vs. gibanje in gibanje vs.
tisk je v polnem teku, zato je težko razbrati, za kaj točno pri
Pegidi gre. Je Pegida res neo-naci? Kakorkoli obračaš, njen prvi
voditelj se je nekoč slikal s hitlerjevskimi brki. Z druge strani:
gre verjeti medijem, ki, vemo, kako revolveraško hitro znajo lepiti
etikete „fašist“, „nacist“, „ksenofob“, „homofob“ na
vsakega, ki ni znotraj njihove „politično korektne“ razlage
sveta in vesolja?
Kakorkoli, hitro medijsko etiketiranje
je že dobilo klofuto. Študija politologa Hansa Vorländerja z
univerze v Dresdnu je namreč pokazala, da je le četrtina članov
Pegide ostro proti islamu in tujcem. Ostali ne gredo na Pegidine
proteste toliko zaradi rasizma kot zaradi upora proti politični eliti.
Povprečen Pegidin protestnik je dobro izobražen in materialno
urejen 48-leten moški iz Dresdna in okolice ter ni pripadnik nobene
religije. Ne gre torej za socialnega obrobneža in fašistogledega
nasilnika z nizkim IQ, kot so najprej napeljevali mediji (in kot
napeljuje priložena karikatura).
Ateisti, ki visoko dvigajo križ
L. 2003 je bilo po besedah tam
delujočih sobratov klaretincev na Brandenburškem in Saškem okrog 80%
nekrščenih. Ponekod precej preko tega procenta. V zadnjih letih se
število nekrščenih oz. akonfesionalnih počasi zmanjšuje. Še
vedno pa lahko govorimo o veliki premoči ateističnega svetovnega
nazora med ljudstvom. Častitljivi pater Peter Schütz
mi je takrat razložil, da je toliko ateizma povezano s prusko
mentaliteto. Ko si Prus nekaj zabije v glavo, pri tem vztraja do
konca. Tudi ko vstopi v komunistični sistem. V drugih socialističnih
deželah je bil ateizem bolj oportunistične narave (če si ateist -
si lahko učitelj, miličnik, direktor firme, novinar), pri Prusih pa
stvar doslednosti (če si ateist - si ateist pa pika).
En podatek in ena podoba me kot
kristjana vznemirjata, ko dandanašnji internetno surfam po Dresdnu
in okrog. Vzhodna Nemčija je statistično najbolj ateistično
območje v okolju zahodne civilizacije. Pegidaši so večinoma (73%) neverni ljudje. Eden izmed simbolov, s katerimi mahajo, pa je križ;
natančneje, nemška zastava v obliki križa.
„Ko vidim rdeče-črno-zlati visoko
vzdignjeni križ, se zgrozim,“ je izjavil evangeličanski
škof Christian Krause, svoj čas predsedujoči Svetovni luteranski
zvezi. Ter dodal, da naj bi Pegidin križ sicer pomenil neke vrste
simbol nemške krščanske identitete, ki da jo pegidaši branijo.
„Ne vedo, kaj branijo,“ zaključi škof.
Križ na Pegidinih shodih (vir: stern.de) |
Križ - zlovešče znamenje?
Če sem hudo črnogled, lahko v
dresdenskem „rdeče-črno-zlatem visoko vzdignjenem križu“ vidim
vzporednico z norveškim množičnim morilcem mladih Andersom
Breivikom. Tudi on je govoril o obrambi evropske identitete v imenu
krščanstva in se navdihoval pri simbolu križa ter pri vitezih
križarjih. Na strani 1307 svojega manifesta Breivik piše: „Jaz
in še veliko drugih, kot sem jaz, nimamo nujno osebnega odnosa z
Jezusom Kristusom in Bogom. Mi namreč verjamemo v krščanstvo kot
kulturno, družbeno, identitetno in moralno platformo. To nas dela
kristjane.“
Krščanstvo torej kot kulturna
platforma, kot mega faza heglijanskega duha, kot zgodovinsko nujna
ideja, kot mi-nismo-islam, kot tehnično najboljši imunski sistem za zahodne nacije,.... povejmo naravnost, krščanstvo kot platforma za
brutalnost.
Če sem manj črnogled, lahko v
dresdenskem „rdeče-črno-zlatem visoko vzdignjenem križu“ vidim
prav posebno zagato – zagato identitete. Tokrat ne krščanske
identitete, o čemer nas tolikokrat boli glava. Tokrat zagato tiste
identitete, ki naj bi zrasla na pogorišču krščanstva. Nekateri
otroci post-krščanstva, kar vzhodni Nemci par excellence so, se v
lastnem svetu več ne znajdejo. Za povrh ne verjamemo več svojim
prerokom. Nemalo Dresdenčanov je tisk razglasilo za laži-tisk. Kako
dvolična zna biti zahodnjaška antifašistična človekoljubnost, Dresdenčani nenazadnje vedo, čeprav niso smeli vedno povedati na glas, vse od februarja 1945.
Je dresdenski križ zlovešče
breivikovsko znamenje, zgolj priložnostna provokacija ali sredi
ateističnega ozemlja nič manj kot znanilec novih poti do krščanstva
bomo videli v prihodnje. Ostanimo pri ugotovitvi, ki jo je za
iskreni.net zapisal Blaž Karlin: „Zdi se, da običajni državljani
Evrope, ki so bili vzgojeni in zrasli z idejo narodne države, le s
težavo prenašajo izzive, s katerimi jih sooča neosebna
globalizacija in ignorantski multikulturalizem. Vera, v kolikor ne
gre za njene civilizacijske in družbene izpeljave, danes pri tem ne
igra kaj dosti vloge, kvečjemu je zlorabljena.“
Nemci – vodilna nacija
Nikoli ne bom pozabil tistega zimskega
večera l. 2003 v Dresdnu. Pa ne le zaradi Prodajalke vijolic, temveč
zaradi velikega lonca kuhanih klobas, par hlebov kruha ter dveh
zabojev piva, ki so skupaj z nami pripotovali v Dresden. Večerjo smo
si privoščili kar na parkirišču pred ono kulturno ustanovo.
Dvomil sem, če so to res Nemci. Kruh in klobasa v eni roki, pivo v
drugi, tik preden bomo dobesedno mastnih rok vstopili v pevski hram.
„Preveč domače za nemško raso,“ sem si šepnil. „Ali pa
moram popraviti svoje predstave o Nemcih.“
Nemci so vodilna nacija. Demografsko.
Gospodarsko. Politično. Socialno. So prvaki v multikulturnosti. Bodo
to ostali? Kaj bo z Evropo, če ne bodo? Ter kaj bo s križem, če se
bo še pojavljal na takšnih in podobnih demonstracijah?
Povezave:
- Spiegel-ov članek o številu žrtev zavezniškega bombardiranja Dresdna: http://www.spiegel.de/einestages/bombenangriffe-auf-dresden-1945-a-947951.html
- Spiegel-ov članek o številu žrtev zavezniškega bombardiranja Dresdna: http://www.spiegel.de/einestages/bombenangriffe-auf-dresden-1945-a-947951.html
- Alexander McKee, Nemška Hirošima:
http://www.amazon.de/Dresden-1945-Das-deutsche-Hiroshima/dp/355203529X
- Raziskava dresdenske univerze o
pegidaših: http://tu-dresden.de/aktuelles/news/Downloads/praespeg
- Breivikov psevdo-križarski manifest:
http://www.deism.com/images/breivik-manifesto-2011.pdf
- Blaž Karlin o Pegidi:
https://iskreni.net/druzba/aktualno/165610-pegida.html
"Ter kaj bo s križem, če se bo še pojavljal na takšnih in podobnih demonstracijah?"
OdgovoriIzbrišiVprašanje je, kaj človek postavlja v ospredje. Ali lastno preživetje in mu je križ bolj, ali manj le v oporo.
Ali pa postavlja v ospredje križ in mu je za lastno preživetje manj mar.