Papež Frančišek je končno
(pričakovanje je bilo veliko) dal na svetlo svojo prvo apostolsko
spodbudo, katere naslov je Evangelii Gaudium (Veselje evangelija ali
Evangeljsko veselje). Ko čakamo na slovenski prevod (in na točen
slovenski naslov dokumenta), poglejmo nekaj „močnih“ papeževih stavkov.
Prevajam iz italijanščine:
Imamo kristjane, za katere se zdi, da
živijo slog posta brez Velike noči. (EG 6)
Ne verjamem, da je treba od papeškega učiteljstva pričakovati zaključno in izčrpno besedo o vseh vprašanjih, ki se tičejo Cerkve. Ni primerno, da bi papež nadomeščal lokalne episkopate v razločevanju vseh problematik, ki vznikajo na njihovem območju. V tem smislu vidim potrebo, da nadaljujemo z zdravo „decentralizacijo“. (EG 16)
Ne verjamem, da je treba od papeškega učiteljstva pričakovati zaključno in izčrpno besedo o vseh vprašanjih, ki se tičejo Cerkve. Ni primerno, da bi papež nadomeščal lokalne episkopate v razločevanju vseh problematik, ki vznikajo na njihovem območju. V tem smislu vidim potrebo, da nadaljujemo z zdravo „decentralizacijo“. (EG 16)
Upam, da bodo vsa občestva storila
vse, da bodo stopila na pot pastoralnega in misijonarskega
spreobrnjenja, ki ne bo pustilo, da bi stvari ostale takšne, kot so.
(EG 25)
Reformo struktur, kot jo zahteva
pastoralno spreobrnjenje, lahko razumemo samo v naslednjem smislu:
storiti, da bodo vse postale bolj misijonarske. (EG 27)
Ker sem poklican, da živim, kar
pričakujem od drugih, moram tudi jaz misliti na spreobrnjenje
papeštva. (EG 32)
Pretirana centralizacija, namesto da bi
pomagala, zapleta življenje Cerkve in njeno misijonarsko dinamiko.
(EG 32)
Naj spomnim duhovnike, da spovednica ne
sme postati mučilnica, temveč kraj Božjega usmiljenja, ki nas
spodbuja k dobremu. (EG 44)
Cerkev ni carinarnica, ampak je očetova
hiša, v kateri je mesto za vsakega, ki se trudi skozi življenje.
(EG 47)
Evharistija, četudi predstavlja
polnost zakramentalnega življenja, ni nagrada za popolne, temveč je
darežljivo zdravilo in hrana za šibke. (EG 47)
Danes in vedno so ubogi privilegirani
naslovniki Evangelija. (EG 48)
Ta ekonomija ubija. Ne sme obveljati, da
smrt podhlajenega starčka, ki je živel na cesti, ni novica, padec
dveh točk na borzi pa je. (EG 53)
Nekateri še vedno branijo teorije
„kapljanja potrošnih okusov“ /en. „trickle-down theories“/,
ki predpostavljajo, da vsaka s svobodnim trgom podprta gospodarska
rast sama po sebi ustvarja večjo enakost in socialno vključenost.
To mnenje, ki ni bilo nikoli potrjeno z dejstvi, izraža površno in
naivno zaupanje v dobroto tistih, ki imajo ekonomsko moč, ter v
sakralizirane mehanizme prevladujočega ekonomskega sistema. Medtem
pa izključeni še vedno čakajo. (EG 54)
Čaščenje starodavnega zlatega teleta
je dobilo neusmiljeno obliko v fetišizmu denarja in v diktaturi
ekonomije brez obraza in brez resnično humanih namenov. (EG 55)
Bog nas varuj posvetne Cerkve, ki si
nadeva duhovna in pastoralna oblačila! (EG 97)
Laiki so preprosto velikanska večina
Božjega ljudstva. Njim služi manjšina posvečenih služabnikov.
Zavest o identiteti in poslanstvu laika v Cerkvi je zrasla. (EG 102)
Duhovništvo - znamenje Kristusa
Ženina, ki se daruje v evharistiji - je rezervirano za moške, in
tega ne postavljamo pod vprašaj. Lahko pa postane vir posebnega
konflikta, če zakramentalno moč preveč enačimo z oblastjo. (EG
104)
Niti papež niti Cerkev nimata monopola
nad interpretacijo družbenih stvarnosti ali nad predlogi za rešitev
sodobnih problemov. (EG 184)
Za Cerkev je odločitev za uboge
najprej teološka kategorija, potem kulturna, sociološka, politična
in filozofska. Bog ubogim namenja „svoje prvo usmiljenje“. (EG
198)
Politika, tolikokrat zaničevana, je
zelo visoka poklicanost, je ena izmed najdragocenejših oblik
ljubezni, saj išče skupno dobro. (EG 205)
Nujno je biti pozoren in biti blizu
novim oblikam revščine in krhkosti, v katerih smo poklicani, da
prepoznamo obličje trpečega Kristusa, četudi nam to na prvi pogled
ne prinaša vidnih in takojšnih prednosti: brezdomci, narkomani,
begunci, domorodna ljudstva, vedno bolj sami in zapušečnih starejši
itd.. (EG 210)
Glede tega /splava/ bom popolnoma
iskren. To ni argument, ki bi bilo podvržen domnevnim reformam in
„modernizacijam“. Nič naprednega ni v tem, ko mislimo, da bomo
reševali probleme na način, da odstranimo človeško življenje.
(EG 214)
Cerkev nima namena ustavljati
čudovitega razvoja znanosti. (EG 243)
Ni komentarjev:
Objavite komentar