nedelja, 30. avgust 2020

Kakor goreč ogenj v mojih kosteh (pridiga)

Pridiga za radijsko mašoFrankolovo, 30. avgust 2020


Dragi bratje in sestre, spoštovani vsi, ki ste z nami preko radijskih valov!

V evangeliju smo slišali Jezusov nauk: Če hoče kdo hoditi za menoj, naj se odpove sebi in vzame svoj križ ter hodi za menoj. V drugem berilu beremo Pavlovo spodbudo: Nikar se ne prilagajajte temu svetu, ampak se z obnovo svojega mišljenja tako preobražajte, da boste lahko razpoznavali, kaj hoče Bog, kaj je dobro, njemu všeč in popolno. V prvem berilu pa je predstavljen mož, ki se je odpovedal samemu sebi in vzel svoj križ, sledil Božji besedi in se ne prilagajal temu svetu. Ta mož je starozavezni prerok Jeremija. O njem bomo danes razmišljali.

Jeremija je bil še mlad poklican v preroško službo. Branil se je Božjega klica, saj ni čutil, da bi prav on zmogel nositi toliko odgovornosti. Biti prerok namreč pomeni biti v družbi zelo izpostavljen. Biti prerok pomeni ljudem povedati tudi neprijetne resnice. Ob preroku se lahko ljudje lahko počutijo nelagodno, celo ogroženo. Razumljivo je, da se je mladi Jeremija take službe bal.

Jeremija sam pripoveduje, zakaj je na koncu sprejel službo preroka. Takole pravi: Potem je Gospod iztegnil svojo roko in se dotaknil mojih ust; Gospod mi je rekel: »Glej, svoje besede polagam v tvoja usta.«

To je bistveno za preroka: ne bo govoril svojih besed, ampak Gospodove. Ker bo Božje orodje, ker preroštvo ne bo njegov osebni projekt ali njegovo kariera, bo to službo lažje in z veseljem sprejel.


***

Vendar vse ni bilo lahko in enostavno. Jeremija je na vrhu svoje preroške službe padel v krizo (prim. Jer 20). Zdelo se mu je, da je zašel v slepo ulico. Pogovarjal se je z Bogom in mu rekel: Zapêljal si me, Gospod, in dal sem se zapeljati. Premočan si bil zame in si zmagal. Ves dan sem v posmeh, vsi se norčujejo iz mene.

Dejansko se je zgodilo, kar je pričakoval: mnogi so se obrnili zoper njega. Ker je prerokoval, so se mu posmehovali in se norčevali iz njega. Še huje! Imeli so ga za narodnega izdajalca, politika je iskala način, da ga odstrani iz svoje bližine. Zgodovinsko dogajanje je bilo namreč zelo napeto. Smo okrog leta 600 pred Kristusom, babilonska velesila je sklenila pokoriti Judejo in zavzeti Jeruzalem, Jeremija je napovedal, da bo te katastrofe prišlo. Obtožili so ga, da vznemirja ljudi in zbija bojno moralo vojaškim enotam.

Danes bi rekli, da je Jeremija imel proti sebi politiko in medije. Počutil se je izobčenega, osamljenega. Razmišljaj je o svojem poklicu in ugotovil, da ga je Bog enostavno »zapêljal«, se pravi, kakor z nekim trikom zvabil v preroško službo, zdaj pa je njemu, ubogemu človeku, ta služba prenaporna. Nastopila je notranja kriza, ki je imela obliko prestrašenosti in izgorelosti. Jeremija je bil v položaju, ko bi kar odnehal, se kam skril.


***

Podobna Jeremijevi je lahko naša zgodba. Dajmo primer, ki niti ni tako redek. Si kristjan/kristjanka, spoštuješ Božje zapovedi, rad bi svetu dal nekaj dobrega in pomagal da svet postane boljši. To je tvoj poklic, tvoja preroška drža.

Potem dobiš službo v nekem podjetju ali ustanovi. Kmalu opaziš, da nekateri sodelavci kradejo, drugo poneverjajo. Korupcija je kakor rak, leze po podjetju oziroma ustanovi in ustvarja metastaze. Ti vztrajaš v dobrem, hočeš biti pošten. Čez čas ugotoviš, da te drugi gledajo postrani. Neprijeten si ti njim, neprijetni so oni tebi. Začneš dvomiti o sebi in svojih načelih: morda pa si edini čuden v tem podjetju ti!? Morda ti edini ne razumeš, kako deluje svet!? Morda so tvoja načela, čeprav jih imaš za sveta, napačna!?

Pojavi se kriza, pojavi se dvom. Tudi v odnosu do Boga se lahko počutiš nekoliko tuje in z Jeremijem rečeš: Zapêljal si me, Gospod, in dal sem se zapeljati. Morda ti upade vera in rečeš: Ne bom ga več omenjal, ne bom več govoril v njegovem imenu. V smislu: lažje mi bo, manj problemov bom imel, če bom tudi jaz dal Boga na stran, ga zapakiral in uskladiščil nekam na rob mojega življenja, ga odpakiral samo za velike praznike, ko je potrebno biti nekoliko romantičen in v skladu s staro lepo tradicijo. Oziroma: lažje mi bo, manj problemov bom imel, če bom tudi jaz kakor večina drugih.


***

Ko je prerok Jeremija vse to premišljeval, tehtal in se spopadal z razočaranjem in obupom, je ugotovil nekaj nenavadnega. Božja beseda je kakor »ogenj v kosteh«. Takole pravi: Če rečem: ›Ne bom ga več omenjal, ne bom več govoril v njegovem imenu,‹ je v mojem srcu kakor goreč ogenj v mojih kosteh. Trudim se, da bi ga ugásil, pa ne morem.

Ti bi morda rad utihnil in se umaknil nekam v ozadje, pustil bi preroško službo in zaživel življenje povprečneža, toda Bog v tebi bo ostal živ, gorel bo kakor ogenj. Ti bi morda hotel ugasniti ta ogenj, ustvariti kup pepela, toda pod tem pepelom bo ostala žerjavica Božje besede. Drugače povedano: ne moreš nehati biti to, kar si. Oziroma: če iskrica božjega v tebi usahne, usahneš tudi ti – od tebe ostane bore malo.

Zato se Jeremija kljub trenutku globoke krize odloči ostati prerok – naj stane, kar hoče. Vemo, kaj se zgodi z njim kasneje: oblasti ga aretirajo, vržejo v neko kapnico, v blatno jamo, da bi tam segnil, predvsem pa, da se od tam več ne bi slišal njegov preroški glas. A Jeremija v jami ne umre kot mučenec. Ko je konec obleganja Jeruzalema in so njegovi nasprotniki vojaško premagani, je tudi on rešen iz jame.

Na tej točki nam je Jeremija velik vzor. Kristjani ne moremo kar tako pozabiti, kaj je v nas storil Bog. Božje besede, v katero verjamemo, ne moremo kar tako utišati. Božje delo v nas, Božja beseda v nas – to smo mi! Če damo Boga na stran, sami sebe izdamo, sami sebe izničimo. Ohraniti moramo Boga v sebi in vztrajati v svoji preroški drži.


***

Če se povrnemo k prejšnjemu primeru: delaš v koruptivnem okolju; delaš, kjer večina sodelavcev uporablja nizke moralne standarde. Kaj ti je storiti, da ostaneš zvest svojemu preroškemu poklicu?

Kot prvo: postaviti se pred Boga. Spomniti se vsega lepega, kar ti je Bog v življenju dal; spomniti se milosti, ki si jih prejel. Vse to je Božja beseda, ki deluje v tebi. Če boš tudi ti postal koruptiven, boš ugasnil ta ogenj v sebi, s tem pa boš ugasnil samega sebe.

Kot drugo: okolju pokazati, da ne misliš popuščati v svoji poštenosti. Že tvoja vztrajnost v dobrem bo tvoja preroška drža. Vzori vlečejo. Tvoj vzor dobrega ne bo brez učinka.

Kot tretje: biti pripravljen tudi na kaj šokantnega, zelo neprijetnega, primerljivega temu, da so Jeremija vrgli v blatno jamo. Lahko se kdo zaroti proti tebi, lahko izgubiš službo, lahko se sam odločiš, da odideš in s tem morda ti sam ogroziš lastno blagostanje. V teh trenutkih je potrebno biti posebej močan, posebej podprt v molitvi. Zavedajoč se, da Bog svoji prerokov ne zapusti. Amen.


* Slika evangelici.info: Jeremija v jami

7 komentarjev:

  1. Ogenj je vedno goreč, drugače ni ogenj. Je pa gOrEČ zato, ker se v njem skriva Oče, ki nas je zapeljal, ne, kakor kača Evo v greh, ampak kot Ljubezen svojega sina, svojo hči.
    Za ogenj pa je vedno potrebna iskra. Če ni iskre, ni ognja. Torej, če ni ISKRE-nosti v srcu, je laž. In kjer je laž, tam je GREH. Takrat GRE-Hudiču nasproti naše srce. Če je zlo v srcu, je tam tudi Oče, saj zlo samo po sebi ne more obstajati.
    Če bi nas Bog ustvaril brez kosti, bi se plazili po trebuhu. Bili bi kakor padli angeli, ki ne bodo mogli nikoli več pokončno gledati božjega obličja.
    Adam je ustvarjen iz prahu zemlje, Eva pa iz njegove kosti. In prav ta "kost" je zapeljala človeštvo v smrt. Zato potrebujemo gOrEČ ogenj v kosteh, da bomo iz grešne in s strani zla zapeljane "kosti", nekoč pokončno zrli v obličje Očeta. In kdo bo zanetil iskro, če ne Sin?

    OdgovoriIzbriši
  2. Dobra pridiga Branko, glede na razmere, dober komentar Renato, vsaj nekaj živega v tem svetu duhovne puščobe, hvala.

    Je pa res, da pridigar ne sme biti le 90%, ampak 100%. Ker če je z Bogom, je 100, in nič manj. Zato nekaj korekcij po mnenju te reve tukaj:

    1. Branko kot vsi protestantski glasnogovorniki, tudi v katoliškem kleru, daje vedeti, da smo krščeni kristjani domala Kristusi in preroki. Škoda, da kler ne ločuje med Srečanci; iskalci Srečanja; in pišmevritiki glede Srečanja. Kot ne ločuje med ljubeznijo (tudi psi se ljubijo) in Ljubeznijo, ki je duhovna, nadzemeljska in zato POPOLNOMA OSVOBOJENA KAKRŠNEKOLI ŽELJE ZASE IN ZAME. Ampak je Zanj.

    Ne ločijo: mi smo apostoli, mi smo polni Svetega Duha, mi smo torej sveti, smo preroki in zato smo Jezus Kristus osebno! Verjemi, pa bo!

    Idioti na poti v pekel. K Mohi in Lutru. Škoda.

    2. Druga zmota troglavih pozunanjenih pridigarjev je zajeban..t glede njihovega "svetega dela". Trmasti vse do nesmiselne smrti POSILJUJEJO ljudi s Kristusom, čeprav so jim ljudje, vljudno ali malo manj, povedali, da jih te »pravljice ne zanimajo«, da 'danes nimajo časa zanje, morda drugič'. A so v domorodski vasi vseeno vstopili do šamanskega šotora in tam zabili križ, domorodci pa so jih potem upravičeno in po Božji volji razsekali na koščke, da so zdaj svetniki - po zmoti. Težniki.

    3. Tretja zmota je v tem, da ves svet in svetost in preroke SODIJO LE PO SEBI. In ker so sami omahljivi, tudi svete poslance sodijo tako. Npr. Petra in Tomaža. In če se prerok umakne iz nekega položaja, kjer ni več sprejemanja Besede (»Ne dajaj biserov svinjam, da te …«), mislijo, da je v apatiji in melanholiji kot so sami, prerok pa ve, da le ČAKA, ker mu je Gospod rekel čakati, da stori redirection na drugo polje, drugo pokrajino, drugo knjigo, hišo, trg ali metodo. Lahko pa ga Gospod preusmeri v molk, poln molitve v tihoti in odmaknjenosti, molk, katerega valovi butajo čez vso pokrajino in svet in tudi v njih je Božje Beseda, klic, opomin in vabilo.

    Kadar naši najvidnejši kleriki pridigajo, se človek večkrat začudi, kako otročje zaključke vlečejo, stereotipne in zato zmotne. Namenjene mimobežnim površnim poslušalcem - neiskalcem. Primerjava: v srednjem veku je imel vitez celoten oklep, ščit, čelado in meč, skozi čas pa v muzejih ostajajo v glavnem le šlemi in kak meč, vse ostalo je izginilo ali bilo odmaknjeno, ker jemlje prostor. Takšna je današnja "teologija", za katero je Brane zadnjič končno pojasnil, da je to razumsko razglabljanje Božjih poti. Potem je teologija kot eno društvo ljubiteljev potice, kjer se dvakrat tedensko dobivajo in debatirajo o poticah in receptih, a nikoli nihče nobene ne speče in ne ponudi v živo degustacijo. Torej so bleferji. Ker pa recepte patološko sprevračajo in jim dodajajo krompir, špeh in mortadelo, so tudi sprevrženi.

    Je pa vseeno Brankova pridiga slovensko nadpovprečna. Saj kaj več nihče niti ne išče in ne pričakuje. Domov grede se morda le še enkrat zadovoljno spomni: "Pa vendar, aleluja: prerok sem!! Apostol! So gospod povedali!"

    Če pa pride pravi prerok, ga slovenski gospodje zavrnejo za gnozista ali lažnivo histeričarko. Že 1700 let. Zato nimamo niti enega samega svetnika. Torej smo demonski narod, ne pa preroki in apostoli, kristuski.

    WTF.

    OdgovoriIzbriši
  3. Če kdo ne razume najbolj v čem je greh počlovečenja Poslancev in s tem protestantizacije Svetega. Takole gre ta proces:

    Katoliki od protestantov sprejemamo idejo, da smo že s krstom praktično totalno Odrešeni, posebni, in skušamo od njih prevzeti nek PONOS na to izjemnost. Protestanti skušajo živeti od tega PONOSA, nenehno mi ga poudarjajo. Saj je Jezus za nas trpel in umrl, zato smo že Rešeni - in ga lahko ser.emo naprej? Mirno. Varno. On pa naj trpi dalje, to Mu je Božja narava in služba, k temu se je zavezal.

    Morilci smo.

    A razmišljamo pa takole: "Vsi kristjani smo preroki in apostoli, Božji intimni prijatelji in poslanci, dohtarji!" Ko pa tak napumpan 'ološ' naleti na pravega Poslanca/preroka, se mu dvigne pritisk in mu reče: "Ne nakladaj preveč, ne psihiraj!!! Tak si kot mi, ki smo preroki in Odrešenci! Jaz že sam vem, kako in kaj, saj mi Jezus vse lepo sproti pove: zjutraj opoldne in zvečer! Zdaj grem pa avto zglancat, da gremo po novi obleki za ženo in hči, ki ima ples na elitni akademiji. Ker jaz ju ljubim čez vse, kar je dokaz moje Božjosti." Haha, ja, take kdaj poslušam od pastrizirancev po nekem zvitem duhu.

    Nikarte, nikarte! S tem smo še slabši od starih Izraelcev, ki so prav tako kamenjali in poklali svoje svete preroke, LE DA NISO OB TEM GOVORILI, DA SO ONI SAMI PREROKI! Tako nori pa že niso bili. Mi pa smo. Je gospod povedal.

    Aleluja?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bistvo sem pa pozabil napisati: naloga kristjana je, da sebe zradira na nulo, poišče svetnike in Poslance, ter jih posluša in spoštuje, dokler ne pride posledica takega odnosa: lastno pretresljivo Srečanje z Jezusom, ki popolnoma spremeni dotedanje življenje in razumevanje. Takrat pa človek itak spozna, kdo je on in kdo je Gospod in Njegovi Najsvetejši. Če pa sebe enači z Njimi, je le še en požegnan komunist, kajnovec, zavistnež in popotnik v Temo, hodec za satanom.

      Kdor malo preštudira življenje svetih: Pavla, Petra, Magdalene, pa Favstine Kowalske, mu postane jasno, da brez osebnega Srečanja s To Osebo, Bogom, nismo nikakršni preroki in apostoli, po tem Srečanju pa še posebno ne. Svoje preroškosti se NE SMEŠ ZAVEDATI, sicer si le preoblečen dihur, poln lažnega ponosa.

      Izbriši
  4. Spoštovani g. Jona

    Pozabili ste na Sv. Janeza Marijo Vianneya.

    Smo pa slovenski katoliki preveč protestantizirani. Duhovščina se tega sploh ne zaveda, kot tudi ne vzrokov in lastne odgovornosti za to.
    Lp

    OdgovoriIzbriši
  5. Na svetega Vianeja seveda nisem pozabil, a ne spada v ta krog svetnikov. Namreč, po volji podjetnih vaščanov in škofa je bil "mučenec spovednice", ki je dolga leta tarnal, naj mu da škof vsaj zadnji dve leti fraj od župnikovanja, DA SE BO LAHKO PRIPRAVIL NA GOSPODA. Te milosti ni doživel - preveč ljudi skupaj s Cerkvijo je dobro živelo od denarja prihajajočih romarjev. Ker je bil tudi videc, je vedel povedati, da še nikoli noben župnik ni prišel v nebesa. No, zdaj je vsaj eden tam, in to je on.

    Vedel je, v srcu, da zaradi toliko desettisočev ljudi, ki so nenehno prihajali k njemu, ne more najti časa, da bi svojega Notranjega Človeka dokončno pripravil na Srečanja - in tega Srečanja iz oči v oči z Gospodom za časa življenja ni doživel. Zato je prostodušno priznal, da ga je strah smrti. Seveda moramo to razumeti kot izjemno svetost, ki se zaveda, da nebesa niso brezplačna in da mora duša postati čista kot otrok, kar pa delo župnika onemogoča.

    Sveti Vianej še ni bil pohabljen od protestantizacije katoliške teologije, ki strahovito zlahka in zviška jemlje svoje posmrtno življenje,

    zaradi česar se nekaj sekund po odhodu iz telesa dogajajo strahovite drame, katerih pa se te duše prvih 14 dni sploh še ne zavedajo, omamljene od dolgega življenja v iluziji. Potem pa je HUDO. In nepopravljivo, ker tu na Zemlji nihče Božji ne moli zanje z dvojno Ljubeznijo: do njih in do Gospoda.

    Zato je bil Vianej v tako hudih skrbeh. Ker je VEDEL, kar danes ni nikomur mar.

    OdgovoriIzbriši
  6. Pozdravljeni in dobrodošli v Spotlight Global Financial Services, moje ime je Claudia Klein, sem posojilodajalec in tudi finančni svetovalec.

    Ali močno potrebujete finančno okrepitev? Ali potrebujete posojilo za različne namene? če je vaš odgovor pritrdilen, vam svetujem, da se obrnete na moje podjetje prek | spotlightglobalservices@gmail.com | ali nam pošljite sporočilo na WhatsApp: +4915758108767 | in imate posojilo na svojem računu v 24 urah, ker nudimo odlične storitve posojanja po vsem svetu.

    Ponujamo vse vrste posojil (osebno posojilo, poslovno posojilo in še veliko več), ponujamo tako dolgoročna kot kratkoročna posojila, prav tako pa si lahko izposodite do 15 milijonov evrov. Moje podjetje vam bo pomagalo doseči različne cilje s široko paleto posojilnih produktov.

    Vemo, da je bilo pridobivanje zakonitega posojila vedno velika težava. Za posameznike, ki imajo finančne težave in jih potrebujejo, jih veliko ljudi zaradi velikih obresti tako težko dobi lastniško posojilo pri svojih lokalnih bankah ali drugih finančnih institucijah. obrestna mera, nezadostno zavarovanje, razmerje med dolgom in dohodkom, nizka kreditna ocena ali kateri koli drug razlog.

    Nič več čakalnih dob ali stresnih obiskov bank. Naša storitev je na voljo 24 ur na dan, vse dni v tednu - lahko dobite posojilo in zaključite transakcije, kadar koli in kjer koli ga potrebujete.

    Ponujamo 24 ur posojila svetovnega razreda. Za vprašanja / vprašanja? - Pošljite e-pošto na spotlightglobalservices@gmail.com | ali nam pošljite sporočilo na WhatsApp: +4915758108767 |

    Družini, prijateljem in kolegom ni treba vedeti, da imate malo denarja, preprosto nam pišite in prejeli boste posojilo.

    Vaša finančna svoboda je v vaših rokah!

    OdgovoriIzbriši