sreda, 04. september 2019

Vegeterijanstvo med duhom in mesom (2009)




Preveč mesa
ali Zakaj je vegeterijanstvo dobro 

Po stoletnih pogojih in tradicijah Slovenci nismo mesojedi narod. Še pred 40-imi leti smo na štajerskem podeželju jedli meso v nedeljo in za praznik ter le tu in tam med tednom - odvisno od težavnosti dela. Kot otrok si najčešče rasel ob krompirjevih juhah in podobnih jedeh. Mesa si se seveda veselil bolj kot krompirja, toda vedel si, da ga pač ni vsak dan na mizi. Iz tega nisi delal problemov.

Ker meso ni bila vsakodnevna jed, je bila tudi njegova praznično obredna vrednost zelo visoka. Cel postni čas si na primer po glavi sukal podobe klobas in šunke, v katere boš zagrizel na velikonočno jutro. Kakor si se učil čakati mesa, tako si se tudi vzgajal v potrpežljivosti in nekako sam po sebi rasel v okvirih krščanske duhovnosti hrepenenja po nebesih.

Nakar nastopita tehnični napredek in potrošniška družba. V borih desetih letih smo na vas dobili asfalt, traktorje, televizorje in hladilnike. Podirali smo stare koče in na njihovih mestih zgradili “ogromnjače iz slovenskega arhitekturnega zverinjaka”, kot je svoj čas te velike kockaste hiše, ki so uničile slovensko krajino, poimenoval nek arhitekt. Pikro povedano: razvpiti kompleks kranjskih hlapcev smo šele ob koncu 70-ih prejšnjega stoletja začeli prav zdraviti. Končno smo prebivali v velikih hišah in vsak dan jedli meso! Meso se je začelo pojavljati v novih in novih oblikah. Nekoč praznične koline je zamenjala produkcija mesnih izdelkov.

A kmalu se zgodi zasuk. Lačni več nismo, a zdaj nas tepe holesterol. Za mnoge meso postane nezdravo oziroma skupni imenovalec nezdrave prehrane. Vegeterijanstvo, ki se razmahne nekako s prihodom demokracije, opozarja na izgubo ravnotežja v prehrani, ki hočeš ali nočeš pomeni tudi izgubo duhovnega ravnotežja. S tega vidika je dobrodošlo, saj zna biti preroško kritično do sodobnega vulgarnega materializma, katerega simbol je ravno mesno obilje.


Vegeterijanstvo kot askeza
ali Ko vegeterijanec pravi, da je središče vsega Bog

Vendar vegeterijanstvo kot del krščanske askeze obstaja vse, odkar so se začeli nekateri ljudje posvečati kontemplativnemu življenju. Od puščavskih očetov do modernih molitvenih skupnosti srečujemo nauke in prakse, ki izključujejo meso.

Zlasti danes je nujno poudariti, da je krščansko vegeterijanstvo asketsko. Ni ideološko (boj za sožitje človeka in živali), ni ezoterično (boj za nove dimenzije duha in telesa), ni narcisoidno (boj za vitko postavo), temveč je asketsko. Se pravi, je v skladu s tisto starodavno duhovno prakso, ki ji pravimo post.

Post ni sam sebi namen. Je tehnika in dinamika, ki pomaga v duhovni rasti. S postom krotimo primarno biološko potrebo po prehrani. S tem ustvarjamo nadzor nad nagonskim človekom in ukinjamo motnjo v pogovoru z Bogom. Post nas uči, da je Bog prvi. Uči nas zaupanja in zbrane molitve.

Post je lahko različnih tipov in različnih intenzivnosti. Lahko se odpovemo močni hrani za nekaj časa (mesu ob petkih), lahko se odpovemo določeni prehrani za dalj časa, lahko se odpovemo določeni prehrani za vse življenje (meniško vegeterijanstvo). Pomembno je, da vse to delamo Bogu na čast.

Edino v okviru posta vegeterijanstvo razumemo kot duhovno vegeterijanstvo.

To ne pomeni, da je lahko kristjan vegeterijanec le iz asketskih razlogov. Mesu se lahko odpove tudi iz zdravstvenih razlogov, iz razlogov vesti (ne ubijati živali) ali preprosto zaradi okusa. V tem je svoboden in ne greši. Nikakor pa ne sme svojemu vegeterijanstvu pristavljati pomenov, ki ga lahko popeljejo iz okolja krščanskega duhovnega izročilo.


Faunofilo vegeterijanstvo
ali Ko vegeterijanec predvsem spoštuje živali

Svetopisemsko izročilo ne nagovarja k vegeterijanstvu iz moralnih razlogov. Ubijati živali in jesti njih meso je dovoljeno. V Genezi je gospostvo človeka nad živalmi jasno postavljeno, v kasnejšem razvoju starozavezne religije pa dobi meso celo visoko obredno vrednost, ki se prenese v Novo zavezo in krščanstvo preko simbola Božjega jagnjeta. Drugače tudi ni moglo biti, saj so starozavezni očaki bili živinorejci.

V svetopisemskem izročilu nimamo religiozno nečistih živali, čeprav biblijski človek ne je vsega vsepovprek. Vzporedno s tem tudi ni svetih živali. V Novi zavezi je posebej poudarjeno, da so čiste vse jedi in da je religiozna čistost stvar človekove vesti ne pa takih ali drugačnih lastnosti neke snovi (prim. Mr 7,14-23).

Kljub temu se danes tudi med kristjani pojavlja vegeterijanstvo iz moralnih razlogov. Marsikdo reče, da ne je mesa, ker noče sodelovati pri ubijanju živih bitij. Oporeka verigi prehranjevanja, na vrhu katere sedi mesojedi človek. Včasih to dodatno podkrepi z argumentom, da so mesojeda bitja bolj agresivna od rastlinojedih. S tem ko ne ješ mesa, pravi, zbijaš agresivnost v sebi in sploh zmanjšuješ družbeno destruktivnost.

Tako čutenje in mišljenje je odraz povečane zavesti sodobnega človeka o sožitju človeka in narave, zavesti o kozmični vsepovezanosti. In je kritičen odgovor na industrijsko družbo, ki je posegla v kozmos kratkovidno, koristoljubno in grobo. Četudi nima jasno določljivih svetopisemskih temeljev, je faunofilo vegeterijanstvo lahko v svetopisemskem duhu spoštljivega razmerja med človekom in stvarstvom.

Smo v občutljivem polju vesti, zato Cerkev tako držo dopušča, podobno kot dopušča držo pacifistov, ki nočejo prijeti za orožje. Opozoriti pa je treba, da se v tovrstna razmišljanja z lahkoto pritepejo newagerske ideje o edini energiji, ki prepreda vse in vsakogar, človeka, kamen in žival. Kar pa je že panteizem.


Narcisoidno vegeterijanstvo
ali Ko je vegeterijanec tiho prepričan, da je središče vesolja on sam

Ker v porabniški družbi ni meje požrešnosti po mesu, tu ni meje obsedenosti z zdravo prehrano, katerega podsistem je vegeterijanstvo za množice.

Povezanost obeh pojavov (obilje mesa / vegeterijanski trend) dobro razumejo trgovci. Na primer trgovska veriga Tuš, ki je to poletje vrtela reklamo, kako na pikniku razsipavajo z mesom (“Če je pa tako pocen!”), nam istočasno ponuja revijo Nasmeh z množico nasvetov za zdravo prehrano, med katerimi načelujejo oni o sadju in zelenjavi. Zakaj lahko trgovci tako uspešno zagrabijo oba ekstrema – prenažiranje z mesom in odklon od mesa? Zato ker sta tako požrešnost kot hujšanje lahko izraz iste človekove usmerjenosti nase. Požrešnež se baše s čevapčiči, gospa na hujšanju pa z idealizirano samopodobo. Oba sta premočno usmerjena v lastno blagostanje. Zato sta oba duhovno vse bolj slepa, kar ju med drugim naredi ranljiva pred trgovskim propagandnim strojem.

Nemalo dandanašnjega vegeterijanstva je tovrstnega, se pravi narcisoidnega tipa. Upamo si celo reči, da ideološka ali religiozna razlaga velikokrat pride potem, ko smo se na tiho odločili, da bomo za vsako ceno lepši.

Diktat, kakšna naj bo idealna postava, prihaja iz sveta visoke mode in posvetnega filmsko-glasbenega glamurja. Diktat je tako močan in dobro organiziran, da bi lahko govorili o diktaturi, ki zasužnjuje. Cela mnoštva najstnic (in najstnicam podobnih odraslih žensk) se na ukaz te tihe diktature poganjajo za prividom postavnosti in lepote. Vegeterijanstvo kot oblika hujšanja v tem okolju velikokrat postane oblika samozatiranja in končni rezultat takega početja so depresivne suhice.

S tem v zvezi lahko pohvalimo akcijo kozmetičnega koncerna Dove, ki je v zadnjem letu v nasprotju z trendi ostale lepotne industrije na svoje plakate postavil ženske normalnih oblin in barv.


Ezoterično vegeterijanstvo
ali Ko vegeterijanec pravi, da prehaja na višjo stopnjo zavedanja

Kakor razmah porabniškega mesožertsva pomeni zmago materije nad duhom, tako tudi vrnitev mnogih k nemesni in rastlinski prehrani pomeni premik k duhovnosti. To vidimo pri mnogih oblikah sodobnega vegeterijanstva. Večina jih je že uvodoma (ali pa naknadno) duhovno motiviranih. Toda pozor! Tu ni krščanske askeze. Tu ni klasičnega posta. Tu ni tehnike, ki pomaga v pogovoru z Bogom. Duhovna motivacija za vegeterijanstvo v večini primerih prihaja iz velikega in raznolikega polja, ki mu pravimo New Age – nova doba.

Nova doba je pravzaprav stara doba. V antiki smo poznali gnozo, ki jo danes novodobci le obnavljajo in nadgrajujejo. Gnoza pomeni znanje, zavedanje o višjih in skrivnih resnicah. K odrešilnemu znanju so pripuščeni le nekateri. Skozi skrivno znanje in skrivno prakso postajajo vedno manj materialni in vedno bolj duhovni. Gre za mehanizem reševanja duše iz spon mesa.

Znanje o odrešitvi vsebuje tudi raznovrstne nauke o pravilni prehrani. Ker se odrešitev za razliko od stare elitne gnoze v popularnem newage-u vse bolj krči na dobro počutje, je vloga prehrane toliko večja. Na ezoteričnih sejmih nam danes prodajajo skrajne vegeterijanske recepte, naletimo pa tudi na fantastične nauke, češ da je mogoče živeti samo od vode ali celo samo od svetlobe.

Škodljivost ezoteričnega vegeterijanstva je na dlani. Po eni strani se v tovrstnih ponudbah tihotapijo znanstveno nepreverjeni načini prehranjevanja, ki lahko škodijo organizmu, po drugi pa je duhovnost še enkrat krinka za poveličevanje lastnega ega. Končni cilj naprezanja namreč ni nič drugega kot človek sam. Višja stopnja zavedanja na koncu ni nič drugega kot njegova “čudovita” samota, njegova samozagledanost.

Kot pri porabniškem narcisoidnem vegeterijanstvu, smo tudi v ezoteriki največkrat v službi ega. Svetopisemsko povedano so takšne prakse “mesenost”. Paradoks je ta: duhovno vegeterijanstvo, ki na oltar postavlja človeka, pozablja pa na Boga, je mesenost, je meseno vegeterijanstvo.


* Tekst je v lektorirani obliki bil objavljen l. 2009 v reviji za duhovnost Božje okolje. Po desetih letih bi dodal še poglavje o političnem vegeterijanstvu (vege-socializem kot podzvrst eko-socializma), drugače smo l. 2019 več ali manj tam, kjer smo bili l. 2009. Foto B.C..

18 komentarjev:

  1. Prvi del zapisa je vrhunska diagnoza in pojasnilo, ki bi ga morali brati tudi v semeniščih.

    Tudi drugi del je dobra ocena, ni kaj. A vse skupaj le kaže na udrih po vegetarijancih, ki še ne poznajo Boga. Res je, DA SE Z ZOBMI NE DA PRIGRISTI DO BOGA, a lažje bo milemu, kot hudemu v duši. Preveč mesne prehrane telo vznemiri, daje mu višek moči, s tem pa je tudi duh vznemirjen. Branko napiše:

    "Ker se odrešitev za razliko od stare elitne gnoze v popularnem newage-u vse bolj krči na dobro počutje, je vloga prehrane toliko večja."

    Meni je glede tega oči odprl veliki oče Amorth, ta, ki je Cerkev rešil pred dokončno zablodo, da je satan že premagan, zato so škofje svata opustili egzorcizem. Amorth je napisal knjigo, ki je Cerkev zbudila iz te zasanjane pogubnosti. No, notri napiše molitev izganjanja, ki je primerna tudi za vernike, laike. Sestavljena je iz dveh vrst izganjanja: prošnja Bogu in Njegovim da izžene ne le hude duhove in zle namene, ampak tudi "vse stvari, ki nas nadlegujejo". V drugem delu molitve pa laik postane že napol izganjalec, dovoljeno mu je nekaj stavkov, kjer gre v neposreden konflikt z hudim tudi sam, seveda podprt z Močjo Očeta, Imenom Odrešenika in priprošnjo Matere. Tole je malo za spodbudo iskrenim, hočem pa povedati tole:

    Že pri začetku molitve pravi takole: "Izženi od mene (nas) vse zle moči, uniči jih, pokončaj, da se bomo DOBRO POČUTILI in bomo lahko delali dobro."

    Full!!! Res je, brez dobropočutja ni kakšnih večjih dobrih del. Enako velja za neverne: če se dobro počutijo, so boljši, kot če jim kaj manjka, ko jih zagrabi levičarska asura - enako velja za vse površnoverne.

    In potem slišim svetniškega Poljskega duhovnika povedati enako: dobro samopočutje je dokaz ždenja v Gospodovi Milosti. Kaj pa neverni, bo Branko vprašal? O njih pa dovolj pove sveti Pavel v pismu Rimljanom, na začetku:

    "Obreza je namreč v korist, če izpolnjuješ Postavo; če pa Postavo prelamljaš, tvoja obreza postane neobreza. Če se torej neobrezani drži tega, kar predpisuje Postava, mar ne bo njegova neobreza veljala za obrezo? In tisti, ki je po naravi neobrezan, pa izpolnjuje Postavo, bo sodil tebe, ki kršiš Postavo kljub črki in obrezi. Jud namreč ni tisti, ki je to v očitnem, pa tudi obreza ni tista, ki je to v očitnem, v mesu; ampak Jud je tisti, ki je to na skrivnem, in obreza je obreza srca, po duhu in ne po črki. Priznanja ne dobiva od ljudi, temveč od Boga."

    Kaj pove Pavel? Če je kdo vegetariajnec samo zato, da se bo dobro počutil, ker živali ne bodo trpele on pa ne bo nervozen od mesa, ta človek 'v duhu' izpolnjuje zapoved o Ljubezni (tudi: Ne ubijaj!), zato je v dobrem samopočutju. Verni pa, ki kolje žival (= kupi meso) in jo poje samo zaradi ZAVISTI do živali (zavisten ji je mesa, kože in rogov), krši zapoved: "Živi in pusti živeti", ker je le pozunanjen vernik. Zato je vedno nervozen, jedek in nesrečen. V njem ni dobrega samopočutja, ker KER NI STORIL NIČ DOBREGA.

    Pot k Bogu se začenja z neko askezico. Če neverni začne z vegetarijanstvom, je storil prvi korak. To potrjujejo tudi mnogi veliki svetniki, ki so, s Spoznanjem Gospoda, nehali jesti meso. Dandanes mesojedstvo ni potrebno: za isti denar kupiš dodatek proteinov in si močan kot konj, če je potrebno tisti dan kaj težjega delati. Klerik, ki pa ne dela fizično, rad pa se NASLAJA nad pečenkami domala vsak dan (petek pa ribe, ki so alge?), pa je v Gospodovih očeh samo en birokrat. Ker "panteistični" agnostik dela dobro živemu bitju "v duhu in v resnici", krščeni sodeluje v zadajanju trpljenja, z vsemi možnimi izgovori.

    Klavnice živali so učilnice človeških klavnic - VOJN. Dokler bo človek klal živali, dotlej bo milijone poklanih ljudi. Karma pač, po Svetem Pismu, Budi ali Krišni, vseeno.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da pa se ne bo kdo zatikal v zapisano trditev, da satan še ni premagan, naj pojasnim: premagan je, ker mu čas odteka in ker dobro ve, da nima prihodnosti. Premagal ga je Jezus Kristus, A GA NI UBIL, ker to je vendar eden najvišjih angelov, žal padlih. Zato ima hudič seveda še vedno moč, pravico in oblast, da muči tiste, ki GREŠIJO. Kooooooliko sem videl mesarjev, kako grozne konce so jemali: alkohol, strašna starost, zapuščenost, samomori, samomori njih otrok, razpadi družin, psihične bolezni njih žen ... Le redki so ostali normalni. Kajti vsakdo v srcu ve, da ne dela prav, če služi le človeški nečimrnosti. Ubiti žival, da v času lakote rešiš družino, vsi pa zmolite za to žival, je pri Bogu dopuščeno, ubijati (= sprejemati meso), ko imaš poln hladilnik, pa je greh s hudimi posledicami, ne glede na višino položaja v neki klergiji. Tudi zaradi te ne-askeze se samostani praznijo. Polnijo se le tam, kjer se mesa strogo ne je, samostan pa stoji daaaleč od krajev, kjer se kolje živali. Npr. gora Atos.

      Izbriši
  2. Pozdravljeni vsi skupaj, zapisovalec bloga g.Brane in komentator g.Jona. Prvič pišem na tale blog, ker sem slučajno naletel nanj, zato mi oprostite, če komu pisanje ne bo po godu.
    Tole o vegetarijanstvu je resnično dobra stvar o približevanju k Bogu. To kar bom navajal je znanega že več tisoč-letij v Vedah, predvsem iz Svetega spisa "Bhagavad-gita kakršna je." Komentator verzov med drugim navaja, da dokler oseba se ne more ali se nima namena, odreči mesa, ne bo mogla obrzdati svojega jezika, ki je še zadnja spotika čutnega uživanja, v tem posvetnem življenju. Torej če ne obrzdamo jezika, tudi ne bomo obrzdali spolne sle. Zadeva je zelo subtilna ali zahrbtna, zato je to eden od pogojev, da sploh lahko pričnemo govoriti o duhovnosti. Kajti dokler ne vemo, kdo v resnici smo MI, bomo nezavedno ubijali živali in se tolažili, da moramo nekaj jesti, da moramo biti močni in ne vem kaj še. Sploh se ne zavedamo, kaj si počnemo, ko sodelujemo pri jedenju mesa, pa čeprav ne ubijamo osebno mi sami. Rečeno je, da kdor ubije, kdor prevaža in kdor uživa meso, dobi iste karmične reakcije. To pomeni, da bom če sem strasten uživalec mesa, v naslednjem življenju, dobil materialno telo nekaterih od zveri (tigra, leva, volka....). A še prej se je potrebno privaditi na to telo. Privadimo se ga pa na peklenskih planetih. Samo kot primer naj dodam, ki je iz petega speva Šrimad-Bhagavatama, kjer se nahaja podroben opis peklenskih svetov npr.: "Oseba ki ubije kravo, bo morala v peklu prebiti toliko let, kolikor je ta krava imela dlak na telesu."
    Žal znanja v duši in kdo v resnici smo ima le malokateri kristjan. Kajti če bi se zavedali, da smo v prejšnjem življenju morda bili žival, ali, da je v telesu živali, duša, ki jo zakoljemo, morda naš dragi umrli oče ali mati, ki je zaradi svoje karme moral-la biti ubit-ta, ker je za časa zemeljkega življenja, prav tako bil-la udeležen-na pri ubijanju, potem najbrž bi imeli velike pomisleke pri kršitvah zapovedi "ne ubijaj"!
    Žal to znanje iz Ved, ki je zakladnica vsega znanja človeštva, le redko kateri sprejmejo, ker se je pretežko odpovedati čutnemu uživanju.
    Še kako močno pritrdim komentarju g.Jona, da jih veliko pozna mesarjev, ki so naredili samomor. Tudi sam poznam tri iz moje okolice, ki so to storili, med njimi je bil tudi moj oče, ki je priložnostno hodil okrog sosedov in klav prašiče in krave. Še mene je kot mladega fanta doma silil, da sem zraven, da bi mu pomagal, toda ne, nisem mogel, vedno sem se cmeril zraven in si zatiskal oči, da me je naposled nagnal, ostali pa so me imeli za slabiča. Sprašujem se, le kje je zdaj ta duša, le kje...

    OdgovoriIzbriši
  3. Zanimivo pričanje, g. Rama-Nidai! Hvala! Štiri stvari bi rekel. Prva je tale video, ki kaže, kako zelo je otroku hudo gledati klanje živali, kajti še vedno je bolj "v mleku kot v mesu". Mene ta filmček pretrese:

    https://twitter.com/jona_amitajev/status/1168508297537826816

    Drugo: imel sem službo, da sem vstopal v tisoče domovanj. In pri tem srečeval možake iz svojega otroštva, ki so bili mesarji in priložnostni vaški mesarji. Groooza! Ne vsi, ne vsi, a večina jih je bilo v tako bednem stanju, da so se mi smilili, pa samomori in razne tragedije v družini ... Že duh teh bivališč je bil ...

    Tretje: kristjani ne sprejemamo karme, ker smo pri Kristusu. Tako si vsaj domišljamo. A karma je preprosto: kar seješ, to žanješ - kdor ni Jezusov z vso silo svojega srca in duše in misli in telesa, mu ta sad Pravičnosti ne uide.

    Kar se pa Nidajevega očeta tiče: Nidaj brat, Jezus in Oče sta Eno. Ko boš Jezusov, kadarkoli že, boš vedel, kje je tvoj oče in ga boš rešil. Ker kdor Jezusa Ljubi, ga Jezus Ljubi in Oče ga Ljubi in Mati ga Ljubi, in če tak prosi za svojega očeta ali mamo, je uslišan. Aleluja! Starši vseh, ki so postali totalno Gospodovi, so rešeni, aleluja!

    OdgovoriIzbriši
  4. Haha, novinarje pri D. je zopet zadela možganska kap? Kakšen naslov objavijo ... Objavljajo raziskave, narejene s strani mesojedcev (in najbrž taiste industrije):

    https://www.delo.si/novice/svet/vegani-in-vegetarijanci-imajo-vecjo-moznost-za-kap-224246.html

    B vitamin dobiš z malo tabletko B-kompleksa, če je to vzrok m. kapi. Veliko B12 želimo Delu ipd.

    OdgovoriIzbriši
  5. Najlepša hvala, za vspodbudne besede, ki so vam prišle iz srca v zadnjem odstavku g.Jona. Se opravičujem rad bi dodal "brat Jona" Hvala vam!

    Samo še eno misel bi dodal, ki prazaprav ni moja, ampak je prav tako iz vedske književnosti, ki mi je pač v tem trenutku bolj poznana kot naše Sveto Pismo. Vegetarijanstvo kultiviramo, predvsem zaradi sočutja, do drugih živih bitij, kajti če nimamo sočutja do živali, potem tudi ne premoremo, pravega sočutja do drugih ljudi. Vsi smo v izvorni obliki čisto majceni delci Boga(Duše). Sem spadajo tudi živali, ki so pač v tem življenju dobile telo, ki je pogojeno, v skladu z njihovim preteklim delovanjem, takšna je tudi njihova trenutna "živalska zavest." Živalska zavest, je za razliko od človeške tako zelo prekrita, da se ne more spraševati, kdo je, kam gre, zakaj trpi in kot nenazadnje, se ne more spraševati, kdo je Jezus Kristus, ki je BOG! Veliko imamo podobnega z živalmi, to pomeni, da se vsi razmnožujemo, branimo, smo nagnjeni k varanju (dvoličnost)in imamo nepopolna čutila. Torej vse te lastnosti imamo skupne, vse dokler se človek, kot višje zavestno bitje, ne prične spraševati, o najvišjih stvareh, o Božjih rečeh. Dokler tega vprašanja ni, v nas samih, ni niti govora o višji zavesti, kakor je živalska. Edina razlika je, da pač nosimo drugo oblačilo (človesko telo).

    Da povem na kratko, kar sem mislil z napisanim. Tudi živali so naši bratje in sestre in imamo istega Vrhovnega Vsemogočnega Očeta, ki je kontrolor, upravljalec in vzdrževalec vseh živih bitij, ter Gospodar vseh planetov in univerzumov.

    Zato bi morali spoštovati in sočustvovati z ostalimi bitji na planetu. Ne pa jih pobijati na veliko v klavnicah, ker potem se postavi vprašanje, ALI SMO RES HUMANI, da posegamo v usodo teh ubogih bitij, ki že tako grozno trpijo, ker so v nenehnem strahu za preživetjem.

    Sočutje je vztopnica za duhovni svet (Nebesa). Leonardo da Vinci je rekel:"Prišel bo čas, ko bodo ljudje gledali na umor živali, kot sedaj gledajo na umor človeka" ( V knjigi, Ubiti kravo pomeni konec človeške civilizacije).





    OdgovoriIzbriši
  6. Nidai dasa, služabnik Gospoda torej, hvala, da nas spominjaš. Pravzaprav si napisal stvari tudi iz Katekizma, ne le vaišnavizma ali pa Budovega učenja. Le držimo se ne tega. Pojdiva korak vstran od vegetarijanstva, k samemu jedru: glej, prebral in preštudiral sem nekoč o Šri Caitanji, Gospodovem velikem bhakti, ki je živel približno v času velikega Gospodovega bhakte Frančiška Asiškega; zdaj pa tebe vabim, če si prebereš knjigo o največji od Gospodovih bhakt, sveti Mariji Favstini Kowalski, nitya siddhi. Tudi ona je načrtovala novo redovno skupnost, kjer ne bi jedli mesa. Link:

    https://jonov-bozji-koticek.blogspot.com/

    Pa Gospod se nas usmili, prosimo, čeprav si ne zaslužimo.

    OdgovoriIzbriši
  7. Upam, da je to kraljica lažnih novic: Japonci odprli prvo restavracijo s človeškim mesom, imenovano: UŽITNI BRAT.

    Kot smo povedali zgoraj: kdor rad je meso, kljub temu da to ni nujno za preživetje, trenira sebe in svet za človeške klavnice. Boste malo novorojenčka? Kaj pa kos device? Vam diši starec, duhovnik, morda še svež samomorilec? Dober tek?

    https://worldtruth.tv/first-restaurant-to-sell-human-meat-for-consumption-opens-in-japan/

    Se opravičujem, tole pa pa čez vsako mero.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Avtor je odstranil ta komentar.

      Izbriši
    2. https://www.snopes.com/fact-check/tokyo-human-meat-restaurant/

      Izbriši
  8. Mislim, da bi moral pater Branko navesti besedilo iz Biblije:

    In spet je poklical k sebi množico in ji govoril: »Poslušajte me vsi in doumite! Nič ni zunaj človeka, kar bi ga moglo omadeževati, če pride vanj, ampak ga omadežuje to, kar pride iz človeka.« Ko je od množice šel v hišo, so ga njegovi učenci spraševali o tem izreku. Dejal jim je: »Tako? Tudi vi nimate pameti? Mar ne razumete, da človeka ne more omadeževati nič, kar pride vanj od zunaj, ker ne gre v njegovo srce, ampak v želodec, in se nato izloči v greznico?« S tem je razglasil vse jedi za čiste. In govoril je: »Kar pride iz človeka, to ga omadežuje. Od znotraj namreč, iz človekovega srca, prihajajo hudobne misli, nečistovanja, tatvine, umori, prešuštva, pohlepi, hudobije, zvijača, razuzdanost, nevoščljivost, bogokletje, napuh, nespamet. Vse te hudobije prihajajo od znotraj in omadežujejo človeka.«
    Mr 7, 14-23

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Človeka omadežuje vse, kar je umazanega v njegovem srcu:
      1. POHLEP po žrtju mesa, ko ima na razpolago dovolj sira, mleka, proteinov, stroočnic, lahko tudi jajc, pa zelenjave ...
      2. SLA po morjenju živih bitij, ki se jim postavlja za sodnika.
      3. NEMAR, NE-EMPATIJA za trpljenje teh živali, ki si želijo kot on živeti, se ljubiti in skrbeti za svoje mladiče.
      4. IGNORIRANJE svetih duš, ki so, ko so Srečale Gospoda, prenehale jesti meso, kajti meso so živali, živali pa so živa bitja z Božjo iskro v sebi.
      5. ZAVIST do živali, ker imajo meso, kožo in kosti, rogove, zato jim je treba to UKRASTI.

      6. SPREVRAČANJE navedkov v obrambo ubijanja - to dela tudi hudič, saj obvlada Sveto pismo.

      Pravzaprav se nepotrebno mesojedstvo (četudi krščeno) ne razlikuje od komunizma. Oba pa imata krvave roke in polna usta lažnega sočutja, predvsem pa ukradenega mesa. Posledice (karma) pa so strašljive.

      Izbriši
  9. Mesojedci, ki zlorabljajo Sveto pismo, v srcu pa so mrtvi sočutja, naj si pogledajo, kakšno ljubezen ima žival do svojih otrok, potem pa naj pojedo še to psičko in njene mlade, saj nekateri narodi jedo tudi pasje meso:

    https://twitter.com/Imamofpeace/status/1172091077811007488

    OdgovoriIzbriši
  10. Hello,
    Many thanks to you Martine for telling me about Mr Jacques DELAROSIERE. He is truly the messiah just as you have said so well. He granted me in less than 48 hours

    a loan of 180,000 euros on a low interest rate of 3% per year that I will repay over a period of 5 years and I have several colleagues who also received their

    ready at his level.
    I thank you again because it is because of you that I arrived there, and I owe you a service since I was in a financial stalemate with three

    children because my husband died last year in a traffic accident and I was crumbling under debts but today thanks to your testimony, my children and

    I have been smiling again and we are currently living in our house. I am posting this message because I promised to give it also as a testimony if I received

    my credit. I strongly advise you to address him and you will be satisfied but attention to you who do not like to repay the credits has good date.
    I can leave you his contact address email / banque.generale@gmx.it


    I apologize for the inconvenience and thank you for your understanding

    OdgovoriIzbriši
  11. Jona,
    boljše nebi mogel povedati!🙏🙅🙋

    OdgovoriIzbriši
  12. Tisti, ki mislijo, da je jesti meso (brez potrebe po preživetju v npr. ekstremnih okoliščinah) stvar njihove neomadeževanosti od znotraj, naj si tukaj ogledajo, KAJ SI ŽIVALI RESNIČNO ŽELIJO OD NAS, namesto noža, sekire, kraje mesa, kože ter mladičev:

    https://twitter.com/cctvidiots/status/1172692306224283648

    Kdor je znotraj lep, živalim želi lepe stvari; kdor pa je znotraj gnil in pokvarjen, jim daruje nož oziroma gre v nakup mesa. Kaj pa se zgodi, če ga pri KRAJI mesa doleti, da je lastnik mesa še prisoten, še živ? Totalen šok:

    https://twitter.com/cctvidiots/status/1172563658179633157

    Pa še ena, da bo še kdo spoznal, da je meso del živega bitja:

    https://twitter.com/Chetanniketa/status/1172698338489032704

    OdgovoriIzbriši
  13. Ne razumem,da zgoraj omenjeni exs.G.Amorth,nikjer in nikoli ne omeni nepotrebnega morjenja božjih bitij živali.Industrijska nagnusa množična morišča ,klavnice po domače,niti malo ne motijo verskih vodij sv.k.Cerkve?
    Vegeterianca v večini pogledajo izpod čela,saj jim podzavestno trka na primarno vest,a se kmalu potolaži z priučeno "vestjo",da je tudi Jezus podpiral klavnice,kot razloži Alfe(sicer tekst iz sv.Pism?)
    Amorth tudi pravi,da je prakticiranje joge klicanje hudiča,ker joga izvira iz Hinduizma,ki je "hudicevo delo"
    Pa ne le joga,jona,tudi ostale prakse,ki izvirajo iz vzhoda,tudi borilne veščine(karate,judo,tai-chi....),te okužijo !
    Raje kilo mrhovine v svoj vamp,kot jesti "travlje" in jogirati.
    Razumi kdor more!?!

    OdgovoriIzbriši