sreda, 10. april 2019

Kako naj oznanjam veselje, ko pa je toliko škandalov?

Bičani Jezus, Sagrada Familia / Barcelona
Foto: B.C.

Radio Ognjišče / Postni radijski misijon 2019 / Branko Cestnik: osrednji nagovor za torek, 9.4.2019 / video: http://radio.ognjisce.si/sl/213/utrip/29565/


UVOD

Naslov današnjega razmišljanja je Kako naj oznanjam veselje, ko pa je toliko škandalov? V naslovu torej povem, da bi rad kaj veselega povedal svetu, rad bi podal veselo oznanilo o Bogu. Za to sem tu, to je moja naloga, hočem širiti veselje. Istočasno pa vidim veliko temno gmoto pred seboj. Rad bi povedal nekaj veselega o Bogu, pa ne morem, ker ta temna gmota duši moj krščanski glas. Zdi se mi, da, četudi bi zelo na glas izrazil veselje, bi se zaradi tolike teme in zmede ta glas ne slišal.

Kaj je ta dušeča stvar, to temno razpoloženje? To je greh, to je pohujšanje – škandal.

Pa ne pohujšanje iz obrobja sveta, temveč pohujšanje iz srca Cerkve. Pa ne pohujšanje, ki nam ga umetno vsiljujejo zunanji mediji ali vedno isti sovražniki Cerkve, temveč pohujšanje, ki je resnično in zaradi katerega je papež pred dvema mesecema sklical poseben posvet s predsedniki škofovskih konferenc. Pohujšanje je tako veliko, da se vrh Cerkve in vse božje ljudstvo, ki vendarle imata tisočletno izkustvo in modrost, z njim s težavo spopadata.

Škandal, o katerem je govora, so spolne zlorabe otrok s strani duhovnikov. In - kot da že to ni dovolj grozno - se v zadnjem času pojavljajo še informacije o prav tako s strani duhovnikov spolno zlorabljenih redovnicah. Pozor! Govorimo o duhovnikih, ki so v sijaju svoje liturgične službe nič manj kot alter Christus – drugi Kristus! O duhovniki, katerih imenitni znak posvečenosti je celibat.

Beseda škandal prihaja iz grške besede skàndalon, kar pomeni past, spotika, zalezovanje, zaseda. Škandal je torej nekaj, kar te ustavi na poti; nekaj, kar ti preprečuje, da bi šel naprej. Škandal je ovira, ki ti jo je na pot postavil nekdo drug, zanjo ti osebno nisi kriv, ima pa ta ovira vseeno moč, da te ustavi. Povedano drugače: škandal, četudi nimaš krivde zanj, lahko zelo škodi tvojemu duhovnemu življenju. Zaradi škandala lahko obstaneš v duhovni rasti, lahko zaideš s prave poti, lahko celo izgubiš vero. Skratka, škandal je za našo vero bolj nevaren, kot mislimo. Zlasti seveda tisti škandal, ki je porojen v osrčju Cerkve zaradi grešnosti duhovnikov.

Zato je prav, da se v okviru radijskega misijona soočimo s škandalom na najbolj radikalen način, ki je tudi najbolj pravilen način. To je, da škandal spremenimo v priložnost za dobro; se pravi, da škandal z molitvijo in pokoro odpravimo ter da veselo zaživimo svojo vero.

Razmišljali bomo po korakih.
  1. Najprej se bomo soočili z najbolj temno platjo škandala duhovniških zlorab; s platjo, ki je nič manj kot demonska.
  2. Obudili bomo preroški pogum, ki ga je v zadnjih letih vsekakor bilo premalo.
  3. Opozorili bomo na farizejsko skušnjavo in vzdušje »lova na čarovnice«; oboje, namesto da bi jo ozdravila, lahko Cerkev dodatno poškoduje.
  4. Zavezali se bomo za očiščenje in ohranitev celibata ter za boj zoper duha nečistosti, saj so se duhovniške zlorabe zgodile v širšem okolju spolne razpuščenosti.
  5. Spomnili se bomo zmagovitega upanja, saj po vsakem dežju posije sonce.
  6. Spomnili se bomo božjega ljudstva, ki je kljub grešnosti njenih članov izvoljeno in sveto ljudstvo.
  7. Zavezali se bomo k molitvi, prvemu izmed sredstev ozdravljenja.
  8. Na koncu bomo spodbudili k veselemu oznanjevanju, ter tudi povedali, kakšne vrste oznanjevanje ima vedno uspeh – tudi v časih, »ko je toliko škandalov«.


1. SATANOV DIM V BOŽJEM TEMPLJU

Blaženi papež Pavel VI. je svoj čas dejal: »Skozi neko špranjo je satanov dim vstopil v Božji tempelj.« Ob vsem tem, kar odkrivamo v zadnjem obdobju, se sprašujemo, če je Pavel VI. s prispodobo »satanovega dima« v Cerkvi, prerokoval predvsem to, pred čemer smo se znašli danes.

Znameniti stavek je Pavel VI. izrekel v pridigi na Petrovo leta 1972. Izrekel ga je in ga tudi obrazložil. Ni govoril o spolnih zlorabah in škandalih, pač pa je govoril o dvomu v verske in moralne resnice, ki ga spremlja nekakšna nerazumna želja po uničenju naravnega in duhovnega reda. Tega dvoma je kakopak veliko v sodobni družbi in miselnosti. To nas ne preseneča. Toda papež Pavel VI. je zaznal, da se je dvom skupaj s prikritim nihilizmom - kot dim skozi špranjo - zavlekel v notranjost Cerkve. To je ta »satanov dim v Božjem templju«.

Spolne zlorabe s strani duhovnikov imajo več vzrokov, toda eden izmed poglavitnih je gotovo dogmatična in moralna razpuščenost, ki se je ugnezdila v dno nekaterih duš. Kot da Bog ni Bog in kot da greh ni greh; kot da nič ni res; kot da je vse privid; kot da nam je vse dovoljeno; kot da je edini komandant naše duše poželenje, pa če je slednje še tako zlohotno in sprevrženo; kot da je v imenu poželenja in volje po moči treba razbiti podobo tega sveta, začenši s skrunitvijo najbolj nedolžnega bitja, ki ga ta svet ima – s skrunitvijo otroka.

Na to demonsko dno duhovniške pedofilije je svoj čas opozoril že sveti papež Janez Pavel II., enako nanj opozarja sedanji papež Frančišek. Slednji v Sklepnem govoru za zaščito mladoletnih oseb v Cerkvi, ki ga je imel letošnjega februarja, takole pravi: »V teh bolečih primerih vidim roko zla, ki ne prizanaša niti nedolžnosti malih. In pri tem mi prihaja na misel Herod, ki je v strahu, da bo izgubil oblast, ukazal pomoriti vse betlehemske otroke. Tu zadaj je satan.«*

Znanstvene in kriminalistične razlage o pojavu duhovniških zlorab so potrebne, niso pa dovolj. Skupaj s papeži moramo tudi mi spregovoriti o satanu. Le tako se bomo zares ovedli, kako globok in strašen je škandal, s katerim imamo opravka. Kajti poleg disciplinske bitke ter kazensko-pravnih in terapevtskih vidikov je potrebna tudi pravcata duhovna bitka, da odpravimo škandal, premagamo zlo, rešimo duše nedolžnih in nemočnih. Tozadevno disciplinsko bitko, kazensko-pravne postopke in terapijo izvajajo za to pristojni in usposobljeni ljudje, v duhovno bitko pa vstopamo vsi. S svojo molitvijo, pokoro in oznanjevanjem lahko vsi prispevamo, da satanova nakana pade.


2. PREROŠKI POGUM

Zdaj je ura za preroški pogum. To je tisti pogum, ki so ga imeli starozavezni preroki v odnosu do malikovalskega ljudstva, Janez Krstnik v odnosu do Heroda in Jezus v odnosu do dvoličnih duhovnih elit njegovega časa, pa tudi apostol Pavel v odnosu do zmot v prvi Cerkvi. Preroški pogum bo zagotovil, da ne bomo bežali od trde stvarnosti. To je pogum priznati si resnico in jo povedati na glas. Po domače: treba je reči bobu bob.

Kako se nam je lahko kaj takega zgodilo? Kako so nekateri duhovniki lahko tako zelo zašli? Odgovori na ta vprašanje še niso vsi dani, v prihodnjem času bomo vedeli več. Za zdaj bodimo pripravljeni, da jih slišimo in da se z njimi soočimo. Ne bo nam lahko. Zlasti ko bomo ugotovili, da smo lahko s svojim napačnim razumevanjem duhovništva tudi sami prispevali k okolju, ki je omogočilo te duhovniške deviacije.

Preroški pogum bo potreben vsej Cerkvi. Četudi o epidemiji spolnih zlorab mladoletnikov ne moremo govoriti, so tudi tiste zlorabe, ki so se zgodile, dovolj, da sprožimo alarm.

Temeljno moramo premisliti o naši podobi Cerkve. Odreči se bo potrebno negovanju lepe fasade ter več postorili za notranjo snago. Ravno potreba, da kot Cerkev lepo izgledamo navzven oziroma da ne izgubimo moralnega prestiža v družbi, je botrovala prikrivanju spolnih zlorab.

Papež Frančišek pravi: »Obtožiti samega sebe je razumen začetek povezan s strahom Božjim. Naučiti se torej obtožiti samega sebe. Kot osebe, kot institucije, kot družba. Ne smemo se ujeti v past, da bi obsojali druge, kajti to je korak v smeri alibija, ki nas ločuje od resničnosti.«

Prevečkrat se namreč sliši, da javnost in mediji hočejo škoditi Cerkvi in zato zlonamerno govorijo in pišejo o duhovniški pedofiliji. Prevečkrat dobimo občutek, da je risanje javnosti kot zlonamerne do Cerkve, v službi alibija, da pri sebi ne storimo prepotrebnih korakov za očiščenje.

Res je, javnost in mediji znajo vztrajati v zmotah in delati veliko napak, celo krivic. A res je tudi, da javnost in mediji Cerkvi pomagajo. Papež celo zapiše: »V upravičeni jezi ljudi vidi Cerkev odsev jeze Boga, ki je izdan in oklofutan s strani posvečenih oseb.« Lahko rečemo, da nas papež vabi, da v srdu javnosti in medijev prepoznamo zdravilna znamenja časa, pomoč za soočenje z resnico, spodbudo za dobro.

Preroški uvid moramo torej obrniti tudi vase – osebno vase. Vprašati se bomo najprej morali, koliko smo mi sami s pristajanjem na moralno in spolno razpuščenost prispevali k občemu slabemu stanju na tem področju. Vprašati se bomo morali glede našega nezrelega odnosa do duhovnika. Kolikokrat sem na duhovnika gledal, kot da sem hipnotiziran od njegove pojave in vloge? Je zame duhovnik nekakšen pol-magičen lik, vse obdan z sakralnostjo in imuniteto? Si upam duhovnika preveriti, ko je sumljiv? Kdaj podvomiti v njegovo moralno podobo? Si ga upam bratsko opomniti?

Kajti duhovnik, ki ima zle namene z otroci, ponavadi računa na našo zadržanost v odnosu do njega; na naš stoletni strah, da bi kaj rekli čez duhovništvo; na naše slepo zaupanje. Duhovnik, ki ima zle namene z otroci, ponavadi manipulira z nami kot posamezniki in z nami kot občestvom. Vse z namenom, da bi lažje prišel do svojih žrtev ter da bi njegova dejanja ostala čim dlje časa nekaznovana. Skratka, ne podcenjujmo duhovnika, ki ima zle namene z otroci. »Tak duhovnik se ne boji Boga. Boji se le biti razkrit,« je pred kratkim dejal nek poznavalec problematike.

Naj torej preroški pogum preseka našo ukočenost ter nas pripravi do jasnih besed in plemenitih dejanj. Naj bo ta pogum v znamenju sedmerih darov Svetega Duha, zlasti daru modrosti in daru moči.


3. NE FARIZEJSTVU IN NE NOVIM KRIVICAM V IMENU PRAVICE

Preroški pogum imenovati stvari s pravim imenom ter sprožiti korake k očiščenju pa nas ne smeta voditi v zaletavost, v jurišno stihijo, v razbijanje oreha z macolo. Nenazadnje je v tem času na preizkušnji tudi edinost Cerkve. Vsaka taka situacija je namreč priložnost, da se razdelimo v frakcije in stranke, v interesne skupine in lobije. Razdeljenost Cerkve ne bo pripomogla k njenemu ozdravljenju. Duhovnik, ki ima zle namene z otroci, bo to razdeljenost izkoristil sebi v prid.

Resnično moramo prositi Duha za dar modrosti. Kajti po eni strani ne bo šlo brez dramatičnih potez, brez ostrih besed, brez spopada različnih pogledov in pristopov; po drugi strani moramo varovati edinost Cerkve.

Paziti se moramo trojega: farizejskega napuha, stihijskega lova na čarovnice, nezdravega mehanizma grešnega kozla.

Ne farizejskemu napuhu! Farizejski napuh je tista drža, ko nekdo malodane potrebuje in išče čim več slabih in grešnih ljudi okrog sebe, samo da bi on sam zablestel kot najbolj pravičen in najbolj svet. Tudi v primeru razkrivanja pedofilskih škandalov se v nas lahko zasidra pravičniški občutek, češ »neskončno boljši smo od onih, ki zlorabljajo otroke«. No, po svoje je prav, da se veselimo lastne pravičnosti. Toda hitro je tu naslednji korak: ta je, češ »zdaj pa prav mi lahko izrekamo sodbe o hudih grešnikih«. In potihoma še zadnji korak: češ »saj ni potrebno Božjih sodb, ko smo že mi dovolj sveti, da lahko sodimo druge«. In že smo se postavili na mesto Boga.

Sv. Avguštin uči, da napuh angele spremeni v demone, aforist Žarko Petan pa je bistroumno zapisal, da je nadutost prva ovira do uspeha. Z drugimi besedami, lahko imamo dobre namene in se trudimo biti pravični, a ker smo naduti, se bo naše delovanje spridilo. Še več: namesto da bi Cerkvi koristilo, ji bo škodilo.

Kdor se torej z veliko vnemo ukvarja z velikimi grešniki, naj se s še večjo vnemo uri v ponižnosti!

Ne »lovu na čarovnice«! Izraz »lov na čarovnice« nam prikliče tiste čase izpred 300 let, ko je bilo dovolj, da je na robu vasi živela kakšna samska ženska, po možnosti z rdečimi lasmi, po možnosti s kakšno psihološko ali vedenjsko težavo, in že se je med ljudstvom sprožilo sumničenje o njenem »čarovništvu«. Hitro se je sprožila obtožba: »Glejte, čarovnica je!« In že se je sprožil uradni pregon in proces zoper to žensko. Če je tovrstno sumničenje spodbujala sodna in cerkvena oblast, je bila stihija toliko večja. Vemo, več tisoč nedolžnih žensk in tudi moških je zaradi tovrstne protičarovniške stihije šlo smrt; na Slovenskem v dveh stoletjih nekaj sto.

Podobno se nam more primeriti v teh dneh, ko v družbi vlogo »rdečelasih čarovnic« dobivajo – kot kdo reče - »duhovniki, ki so vsi isti«. Na Slovenskem imamo določene mnenjske voditelje in antiklerikalne politične tokove, ki v primeru duhovniških zlorab usmerjajo javno mnenje v smeri stihije oz. »lova na čarovnice«. Radi bi ustvarili vzdušje, ko je potrebno zalezovati duhovnike, jih nadzirati in ovajati, jih kolektivno kriviti. Takšna drža lahko privede do težko popravljive škode v družbi in v Cerkvi. Zelo lahko prizadene to, čemur pravimo pravna država.

Ni potrebno poudarjati, da v vzdušju »lova na čarovnice« hitro pride do krivih obtožb in ovadb. Duhovnike, ki zlorabljajo otroke, moramo razkrinkati in kaznovati, ne smemo pa v imenu vzpostavljanje ene pravice, ustvariti dveh ali treh novih krivic.

Ne mehanizmu grešnega kozla! Zakaj ne? Zato, ker je v naši družbi veliko greha, ki ga niso zakrivili duhovniki. Naštejmo: takšnih ali drugačnih spolnih napadov na mladoletne zna biti v Sloveniji po policijskih statistikah več kot sto na leto; med nami poteka trgovina z ljudmi, tudi z namenom prisilne mladoletne prostitucije; so Slovenci, ki hodijo na seksualni turizem v eksotične dežele; ne vemo, koliko tega turizma je pedofilske narave; ... Skratka, zla povezanega s spolno zlorabo otrok je ogromno.

Če bomo pristali, da so duhovniki »grešni kozli« za vse grehe ljudstva, ne bomo rešili naših problemov in ne bomo zaščitili mladoletnih, ki so žrtve po družinah, v soseščinah, v institucijah, v bordelih. Ne dopustiti, da je duhovščina tepena tudi za 99% grehov, ki jih ni storila – tudi to je preroški pogum.


4. CELIBAT IN BOJ ZOPER DUHA NEČISTOSTI

Mnogi so danes mnenja, da je duhovniški celibat nenaraven oz. da je spolna zdržnost nemogoča. V zvezi z duhovniškimi spolnimi zlorabami so nekateri prepričani, da bi z ukinitvijo celibata v duhovniku padel tudi nekak nevrotični center, zaradi katerega se zlorabe dogajajo. Ni redko slišati, kako bi necelibatni duhovniki živeli normalno spolnost s svojimi ženami, pedofilske skušnjave pa ne bi bilo.

Podatki o vseh spolnih zlorabah otrok govorijo drugače. Mnogi zločinci so poročeni ali v stalnem partnerskem razmerju. Celibat ni odločilen.

Kakor koli, mnenje o celibatu in spolni vzdržnosti, kot nečem nemogočem, ni novo. Celo sv. Avguštin ga je imel v svojih mladih letih, kot razberemo iz njegovih Izpovedi. Po spreobrnjenju pa je isti Avguštin spisal lepe in globoke misli o spolni zdržnosti. Med drugim: »Potrebujemo /spolno/ zdržnost in v njej prepoznamo Božji dar, po katerem naše srce ne dopušča hudobnih besed, ki bi opravičile grehe.«

Celibat kot gola oblika spolne zdržnosti je lahko komu mučilnica. Toda posvečeni celibat, kar duhovniški celibat je, ni mučilnica, temveč je Božji dar. To pomeni, da je duhovniški celibat točka, na kateri Bog pokaže svojo milost in bližino. Če bomo podlegli glasovom sveta, ki pravijo, da je duhovniški celibat krivec za spolne zlorabe, se bomo vedli kot neverniki, ki ne priznavajo Božjega delovanja v človeški duši.

Pri celibatu je v igri več kot zgolj spolna zdržnost, več kot nekakšna aseksualna atletika. V igri je vera v Božjo milost.

Je pa pri celibatu vendarle treba paziti. Ni vsak, ki se mu zahoče duhovniškega celibata, poklican vanj in zrel zanj. Že Pavel VI. je leta 1967 v okrožnici O duhovniškem celibatu opozoril: »Življenje, ki je tako popolnoma in delikatno angažirano (...), kakor je to duhovniški celibat, izključuje nezadostno fizično, psihično in moralno uravnovešene osebe. Prav tako se ne sme domišljati, da bo milost v tem dopolnila naravo.«

Skratka, celibat ni za vsakega, posebno pa ne za tistega, ki bi v celibatu iskal zatočišče pred svetom, zasilni odgovor na svojo psihično krizo, odgovor na strah pred življenjem z žensko in na strah pred ustanovitvijo družine, parkirišče za svoje homoseksualno nagnjenje.

Včasih je slišati mnenje: »Ta je res čuden in nezrel za celibat, a saj ga bo milost Božja urihtala.« Ker ni duhovniških poklicev, začnemo namreč popuščati pri zahtevah za duhovniške kandidate. Tolažimo se, češ, »saj nihče ni popoln« in »z njim bo že kako«. Toda če je v zvezi s celibatom naše zaupanje v Božjo milost drzno ali manipulativno, smo tlakovali pot prihodnji duhovniški nesreči, morda hudemu škandalu.

Gonja proti celibatu, ki jo zasledimo v posvetnih okoljih pa tudi med nekaterimi verujočimi, ima lahko nek prikrit namen, ki se ga kritiki celibata morda niti ne zavedajo. Kajti v krizi je kaj več kot le celibat. V krizi je obča spolna morala. Čas je, da se vsa družba vpraša, kaj je zares prinesla in povzročila spolna revolucija. Spomnimo samo, da se je otroška pornografija še do sredine osemdesetih v kakšni evropski deželi legalno prodajala v kioskih; spomnimo, da so še v sredini osemdesetih v Evropi obstajale leve politične frakcije, ki so hotele legalizirati pedofilijo; spomnimo, da spolna revolucija pomeni tudi neverjeten razcvet pornografije v zadnjega pol stoletja, pa prostitucijo, pa trgovino z ljudmi, pa množico razpadlih družin, pa kulturo smrti in splav.

Pred nami ni zgolj bitka za odpravo spolnih zlorab v duhovniških vrstah, pred nami je velika bitka zoper duha nečistosti, za katerega se zdi, da je zapopadel vso zahodno civilizacijo. To je duhovna bitka, v katero smo poklicani vsi. Bojišče le delno poteka na ulicah (npr. manifestacija v prid družine) ali v parlamentih (zavzemanje za ustrezno zakonodajo), bojišče zoper duha nečistosti prvenstveno poteka po sredini naših duš.


5. DA UPANJU

Sprašujemo o obnovitvi veselja kljub škandalom, zato povejmo, da je osnova za veselje teologalna krepost upanja.

Upanje je notranji motor, ki ga nas žene naprej in ki ne dopusti, da bi se ujeli v zanko sprotnih žalosti. Francoski mislec in pesnik Charles Péguy je v zapisal: »Bog pravi: vera, ki jo imam najrajši, je upanje.«

Nekaterim je vera zatočišče, drugim mistični vzgib, tretjim je vera povod za aktivizem. Vse to je na mestu. Toda po Péguyu je Bogu najbolj všeč tista vera, ki je polna upanja.

Je možno upati na sonce, ko se zdi, da so povsod razvlečeni nevihtni oblaki? Je možno upati na ozdravljenje cerkvenega občestva, potem ko smo razkrili zločine nekaterih duhovnikov zoper mladoletne? Če rečemo, da ni možno upati na sonce oziroma na ozdravitev, nismo resnično verni, nismo Kristusovi.

Poglejmo konkreten primer, kako deluje upanje.

Bostonska nadškofija je na prelomu tisočletja doživela verjetno najhujši udarec v svoji zgodovini. Policija je razkrila številne duhovnike pedofile ter dolgoletno spolno zlorabljanje otrok znotraj cerkvenih inštitucij; mediji so razkrili sistem prikrivanja zlorab. Pozor! Tu ni šlo za zdrs zdaj tega zdaj onega duhovnika v spolni zločin. Tu je šlo malodane za nekakšno mrežo, ki je štela 70 članov. Pozor! Mreža je mogla delovati, ker je cerkvena oblast prikrivala zločine duhovnikov. Kazni so bile mile, ponavadi le premestitev v drugo župnijo. Vse v imenu ugleda sakralne institucije.

Papež Janez Pavel II. je na Veliki četrtek leta 2002 v pismu duhovnikom v zvezi z bostonskim škandalom spregovoril o duhovnikih, »ki so izdali pri posvečenju prejeto milost, ko so padli v najhujše oblike ‘skrivnosti zla’, ki deluje v svetu«. Pomnimo, da izraz »skrivnost zla - mysterium iniquitatis« uporabljamo tudi za označevanje satanovega delovanja.

Kaj se je zgodilo z bostonsko nadškofijo potem? Po pravilih sociologije, socialne psihologije in politike, pa tudi ekonomije, saj so sledile milijonske odškodninske tožbe, bi nadškofija morala zapreti svoje duri. Bostonska nadškofija bi se po logiki tega sveta morala sesuti sama vase.

Slabih 15 let po tistih dogodkih pa je slika v Bostonu naslednja: ljudje hodijo normalno k maši; župnije živijo; bostonsko semenišče je dokaj polno bogoslovcev. Bostonski nadškof je od leta 2003 kapucin Sean Patrick O'Malley. Njegov ugled je tolikšen, da so ga na zadnjem konklavu mediji šteli med papabile.

Imamo premalo novic, da bi natančno poizvedeli, kako je potekalo bostonsko okrevanje po škandalu. Vemo pa, da je ena izmed temeljnih postavk bila nadškofov »neusmiljen« protokol ničelne tolerance do spolnih prestopnikov med klerom. To je bil njegov in njegove ekipe preroški pogum.

Boston je torej sorazmerno hitro okreval. Kajti upanje ne umre. Ne umre pa zato, ker se Cerkev le delno da primerjati s posvetnimi ustanovami. Cerkev je zakladnica upanja, ki je velikonočno, vstajenjsko, Kristusovo. Cerkev nenehno vstaja od mrtvih.

Slovenska Cerkev, hvala Bogu, nima minule bostonske bolezni. Pri nas imamo primere spolnih zlorab mladoletnih s strani duhovnikov, nimamo pa epidemije. Kljub tem nas tudi ti primeri s svojo šokantnostjo, zapletenostjo, izjemno zmedejo in ujezijo. Kar nekam vase bi se potegnili in ne več dvigovali glave k svetlejšim obzorjem. Ta odziv je razumljiv, a napačen.

Ljudje upanja ne klonejo, ko škandal počrni nebo. Ljudje upanja so vedno sposobni korak naprej. Bodimo ljudje upanja! Zadnje besede ne bo imel greh, temveč zmaga nad grehom.


6. VIDNA NEVIDNA MOČ BOŽJEGA LJUDSTVA

Bostonski primer okrevanja po škandalu je pokazal na še eno veliko dejstvo, na katerega v svojih razmišljanjih in komentarji kar pozabljamo. To pozitivno dejstvo, ta rešilna danost, je moč božjega ljudstva. Bostonski kardinal O'Malley je ob neki priložnosti dejal: »Reforma Cerkve brez laikov ni mogoča.« To je dejal, ker je okusil, koliko moči so zmogli laiki, potem ko se je bostonska škofijska vrhnja struktura moralno in finančno podrla.

Tudi programski dokument slovenske Cerkve Pridite in poglejte iz leta 2012 opozarja na – kot piše - »najpomembnejšo silo, ki vedno deluje in veže celotno cerkveno zgradbo. To je skrita vsakdanja molitev mnogih mož in žena, njihovo trdno zaupanje v Boga ter njihova zvesta medsebojna ljubezen. Živo jedro Cerkve na Slovenskem sestavljajo Kristusu predana srca preprostih ljudi« (PIP 30).

Teh preprostih katoličanov in katoličank često nimamo v vizirju, ker smo zazrti le v škandal, zazrti le v duhovniški stan, ki ga viharji premetavajo sem ter tja. Toda škandali in druge duhovniške šibkosti so le del slike. Na celi sliki niso samo duhovniki, na celi sliki niso samo grešniki. Cela slika nam kaže božje ljudstvo, ki veruje; ljudstvo, v katerem so kakor biseri posuti sveti možje in žene. Na vsakega gnusnega grešnika imamo deset ljudi, ki verujejo, delajo prav in pravično, molijo, zadoščajo.

S tem v zvezi papež Frančišek v svojem Sklepnem govoru na srečanju za zaščito mladoletnih v Cerkvi citira sv. Edith Stein, mučenko iz Auschwitza, ki je zapisala: »V najbolj temni noči se pojavijo največji preroki in svetniki.« In dodala: »Kljub temu pa poživljajoči tok mističnega življenja ostane neviden. Prav gotovo so na odločilne dogodke svetovne zgodovine vplivale osebe, katerih zgodovinske knjige niti ne omenjajo. In kdo so te duše, ki se jim moramo zahvaliti za odločilne trenutke našega osebnega življenja, je nekaj, kar bomo zvedeli na dan, ko bo vse, kar je skrito, razkrito.«

Zavedajmo se torej vere našega ljudstva, krenimo na pot okrevanja od učiteljev vere in upanja, ki jih v preprostem ljudstvu ni tako malo, kot se zdi. Četudi so nevidni, so vidni po blagodejnem učinku njihove zvestobe, molitve in žrtve.


7. NAŠ ODGOVOR: MOLITEV IN POKORA

Temna gmota je velika in gosta - drži. Škandal, ki je ovira, prepreka, sovražna zaseda na naši poti, ni majhen. Drži pa tudi, da Jezusova zapoved, da ponesemo veselo oznanilo do konca sveta, ni preklicana.

Kako naj oznanjam veselje, »ko pa je toliko škandalov?« To je vprašanje, ki nas muči; vprašanje, v katerem je zaznati tako skušnjavo malodušja kot željo po novem zagonu.

Naš prvi odgovor na škandal bodi vztrajanje v molitvi in osvežena volja po oznanjevanju. Pravzaprav bosta ravno naša molitev in oznanjevanje ozdravila Cerkev teh hudih ran.

Prva molitev nam bodi molitev za očiščenje in spravo. Ta molitev bodi tudi eksorcizem, izgon »satanovega dima« iz Božje hiše.

Potem spokornost. Četudi nismo sodelovali pri takih grehih, četudi ne poznam nobenega duhovnika, ki je take grehe delal, naj bo naša molitev spokorna. Vsak izmed nas, naj si reče: »Prišel je dan, ko se jaz, moje občestvo in vsa Cerkev moramo okopati v solzni kopeli.«

V času preizkušenj in škandalov, je za vsakega izmed nas napočil čas Psalma 50. V njem prosimo za odpuščanje grehov, ko pravimo:

Usmili se me, Bog, po svoji milosrčnosti,
v svojem velikem usmiljenju izbriši mojo pregreho.
Popolnoma izmij mojo krivdo,
mojega greha me očisti.

V Psalmu 50 ne bežimo pred odgovornostjo za greh. Soočamo se z grehom in ga priznavamo:

Svojo pregreho priznavam,
moj greh mi je živo v spominu.
Grešil sem zoper tebe samega,
kar je zlo v tvojih očeh, sem storil.

Obenem pa istem Psalmu 50 prosimo za veselje, ko molimo:

Odpusti mi grehe, da bom očiščen,
bolj kot sneg bom bel, ko me umiješ.
Naj spet občutim radost in veselje,
moje potrto srce naj se vzraduje.


8. IN METODA OZNANJEVANJA?

Radi bi se izvili iz zanke škandalov in veselo oznanjali. Videli smo, česa se moramo paziti, kje moramo biti pogumni, kje smo šibki in kje močni. Ostane še vprašanje metode. Ostane še ta »kako?«, ki je postavljen na začetek naslova našega razmišljanja. »Kako« oznanjati v času škandalov? »Kako« oznanjati, da bo veselo oznanilo res veselo in da bo imelo učinek? Nam lahko kdo pove za metodo?

Ugledni nemški teolog Medard Kehl je pred 20 leti v okviru svoje razprave o hrepenenju sodobnega človeka po Bogu podal tri makro-metode, če hočete, tri »zanesljive recepte« za uspešno oznanjevanje Boga. Po Kehlu bo željo po Bogu vzbujal oznanjevalni slog, ki ga lahko povzamemo v geslo: zastonj - z ubogimi - praznujoč.

Zastonj. Najprej zastonjskost našega oznanila in dela. Sodobni človek bo kljub škandalom bolj verjel nam in naši Cerkvi, če bomo oznanjevali in delali brez prikritih namenov, brez računice, brez želje po obvladovanju ljudi, brez hlastanja po dobičku, brez šopirjenja s številkami,... popolnoma gratis.

Sodobni človek nas ravno zaradi škandalov in naše minule politike prikrivanja zločinskih duhovnikov toliko bolj sumi, da z oznanjevanjem nimamo čistih namenov. V zameno poudarimo in pokažimo, da oznanjamo evangelij iz spoštovanja do njega in iz ljubezni. To je to. Nobenih vzporednih ciljev ne zasledujemo, ničesar ne pričakujemo v zameno.

Z ubogimi. Nadalje z našim oznanilom ne bomo zgrešili, če bo naša Cerkev uboga in za uboge. Sodobni človek bo verjel Cerkvi, če jo bo začutil ob sebi, ko mu bo najtežje. Sporočilo Božjega sočutja vstopi v vsakega človeka in omehča najbolj trda srca.

Papež Frančišek v spodbudi Veselje evangelija (VE 48) uči: »Danes in vedno velja: 'ubogi so prvi naslovljenci evangelija'. Brezplačno oznanjevanje evangelija ubogim je znamenje Božjega kraljestva, ki ga je prinesel Jezus. Naravnost je treba povedati, da obstaja neločljiva povezanost med našo vero in ubogimi. Ubogih nikdar ne pustimo samih.«

Ta zadnji vzklik je v okolju greha in pohujšanja, o katerem premišljujemo, potrebno prevesti: »S strani duhovnikov zlorabljenih žrtev nikoli ne pustimo samih!« Te so v dani situaciji naši prvi ubogi. Resničnost veselega oznanila se bo preverjala, kako jim bomo pomagali in kako jih bomo v bodoče zaščitili.

Še enkrat: »S strani duhovnikov zlorabljenih žrtev nikoli ne pustimo samih!«

Praznovanje. Tretji nasvet Medarda Kehla je nasvet o praznovanju. Sodobnega človeka bo Cerkev tudi po vsem tem nagovorila z lepimi prazniki in običaji, z druženjem in sproščenim praznovanjem človeškega in božjega, z lepim in pristnim bogoslužjem,... Praznik je vabljiva in vesela govorica presežnega in resničnega.

Kardinalu O'Malleyu je ljub ameriški rek: »Zgradi stadion in ljudje bodo prišli.« V smislu, veselo in pristno praznuj ter pripravi prostor za praznovanje, ta prostor se bo prej ali slej napolnil.

Ne zapadimo torej v malodušje! Ne dopustimo, da nas hudi duh zaradi škandala udari dvakrat: najprej s hudobijo samega greha in škandala, nato s strupenim obupom in jalovo žalostjo. Ne odrekajmo se praznovanju! Ne pustimo satanu, da nam odvzame prazničnega duha!

Zaključimo z vizijo praznovanja in veselja, h kateri nas razpre isti Psalm 50, ki nas sprva kliče k pokori:

Gospod, odpri moje ustnice,
da bom oznanjal tvojo hvalo.
Nad zunanjimi daritvami nimaš veselja,
klavnih in žgalnih daritev ne maraš.
Skesan duh, o Bog, naj bo moja daritev,
skesanega in ponižnega srca ne zametuješ.

Gospod, usmili se grešnika kakor nekdaj Siona;
Kar je greh porušil, pozidaj kot svoje sveto mesto.
Tedaj ti bomo spet opravljali prave daritve
in na tvoj oltar bomo prinašali žrtve.


* Ti in drugi citati papeža Frančiška, razen posebej navedenih, so vzeti iz dokumenta Sklepni govor na srečanju za zaščito mladoletnih v Cerkvi. Ta govor je bil izrečen 24. februarja 2019. Slovenski prevod je bil predstavljen 8. aprila 2019, izšel pa je pri založbi Družina v zbirki Cerkveni dokumenti – nova serija.

14 komentarjev:

  1. No, bom pa še tukaj nalepil link na moja navdušena komentarja te teme in da si kdo (duhovščina!) najde video-avdio posnetek in si ga naloži ter oreng preposluša:

    http://branenacesti.blogspot.com/2019/04/harry-potter.html?showComment=1554875253139#c6733164378747588308

    Vrlo dobro, vojniče! Kristusova pot je boj, ne pa kompromisi.

    Me pa zanima množica katoliških komentarjev spodaj, saj vendar tisoči berejo ta blog, zato upam, da imajo vsaj trije obhajanci kaj živega in zdravega za povedati?

    OdgovoriIzbriši
  2. A ne Brane, kako je, ko greš spat, spiš in se zbudiš brez težke gmote? Človek je grešen, a ko razveseli Gospoda, mu ta da ODVEZO na kvadrat, in človek hlipajoče sklene, da ne bo več grešnik.

    Potem pa so še tisti krščeni, ki tega ne morejo prenesti, ene besede ne zmorejo napisati, ko grešnega duhovnika končno malo po Božje zadene in se zbudi v nov, večni Dan. In začne po Božje jecljati.

    A komu mar za potuhnjene, mar ne, ko med dušo in Gospodom ni več velike temne gmote – ne svoje, ne tuje! Kadar se mu milo stori, gre razglašat Resnico, in ko mu je dovolj, gre nazaj z Gospodom bivat in počivat.

    To noč sem sanjal, da je na parkirnem placu nekakšna kamnita votlinica zrasla, ob njej in v njej pa postrvi, ki so bile lososi. Ker je bilo pred tem deževje, jih je prineslo, zdaj pa so vdano tam po skalah čakale, da bo spet voda prišla. Bile so tople, kar za ribo ni dobro, zato sem jih po špranjah in vogalih umikal, da jih sonce ne ujame preveč, pa mini bazenček vode je nastal, in je malo curljala, kot v Lurdu. Pokazal sem te uboge ribe nekaj krščenim, ki so prišli mimo, a niso imeli nekega sočutja z njimi. Ves čas sem skrbel, kako jih rešiti, še ko sem se zbudil, sem gruntal, ali naj jih v vedrih v reko nesem, in kaj bodo 'krščeni' ribiči rekli na to?? Potem sem na sanje pozabil, a ko sem zjutraj molil, sem med molitvijo sunkovito spoznal, da so te edine preživele slovenske krščanske ribe, komaj še žive prave duše, KI V VELIKEM UPANJU ČAKAJO GOSPODOVE VODE ŽIVLJENJA. VODE JIM PRIMANJKUJE!

    Zadelo me je, kako so zaupljive, kako malo šans imajo, in kako malo, le nekaj deset, ji je!

    In me je PRESUNILO, da so Branetove »rekolekcije«, hehe, tisti drobni curkec Vodice, ki dajejo tiste kapljice življenja, da ne bo vse do konca pocrkalo. In sem videl, da je treba več Žive Vode pripeljati v to puščavo nadutih in zmedenih, ker med njimi so žive Ribe, kot je Brane zgoraj napisal. Da je treba pomagati z inštalacijo cele Reke z Neba dol, kar sicer ni nobena kunšt, če le ribe v pravo smer upajo.

    Ni kaj, Bog je, čudeži se dogajajo, aleluja! A ne vsem.

    OdgovoriIzbriši
  3. No, kar smo nekateri pisali že dolgo časa, da zlo sodomije in pedofilije izvira iz moderniziranega in skvarjenega Božjega nauka, ki ga usmerjajo demoni v ozadju, je zdaj tudi srce Cerkve moralo sprejeti. K sreči je ex.p. Benedkt še vedno živ, daj mu Gospod še vsaj deset let:

    http://www.druzina.si/ICD/spletnastran.nsf/clanek/benedikt-xvi-o-spolnih-zlorabah:-potrebna-je-prenova-vere?Open

    In, oprezni škofje si odslej upajo obsoditi in preganjati kriminalce:

    https://reporter.si/clanek/slovenija/navodilo-slovenskih-skofov-verski-usluzbenec-je-dolzan-naznaniti-vsak-sum-indic-ali-informacijo-o-spolni-zlorabi-696985

    Do sedaj pa so vse delali "po pravilih", je plaho povedal nadškof v Odmevih pred časom in prijavil dva primera, no, tri. Koliko pa jih ima Dovolj.je v par tednih? 30?

    Že pred časom pa sem svetoval staršem, ki bi imeli popoln dokaz nad zlom nad otrokom, naj gredo v župnišče in nokavtirajo sv..jo, šele potem na policijo. Da bi bila to najvišja ljubezen, saj bi morda kakega hudega duha izbilo iz tega soda greha. Branko pa je napisal, da bi bilo to direktno znamenje Očetove jeze.

    Ki prihaja, ooooo, prihaja, prihaja! Prihaja očiščenje, kakršnega še ni bilo! Sanje o tem, kako zelo je Jezus slep za te umazanije, so zaman! Pekel čaka mnoge. Aleluja!! Mnoge, ki so še pred kratkim pridigali, da je pekel prazen, hudi duhovi pa slepi za vse te "velike" Jezusove učence, ki so popolnoma zavarovani od Kristusove moči.

    Osli.

    Da pa bo spoštovana škofija dojela, kakšen narod je bil v teh desetletjih vzgojen pri nas, naj si ogleda spodaj vse obilne komentarje v čast in hvalo Branetovemu prispevku. Aaaa? Nikjer nobenega? To je pa kot človek doživlja, če stopi v župnišče in naleti na duhovnika - zgodi se mu, kar tudi Benedikt ugotavlja: O BOGU PA NE POVE NOBENE.

    Aleluja? Vsekakor: ALELUJA!!! A ne za vse.

    OdgovoriIzbriši
  4. Ok, samo še tole: me je kolega vprašal, kaj pa naj naredi posiljeni odrasli bogoslovec, ali tudi v takem primeru obstaja kakšna oblika krščanske ljubezni do storilca, če je mama prešibka za pretep, oče pa nevoljen? Ali če staršev ni? Seveda, kolega, veliko je oblik ljubezni do takih grešnikov:

    na primer JLA "čebanje", torej ugasnjena luč, deka čez glavo in ekipa kolegov, ki se gredo eno minuto treninga na vreči. To zelo ugodno vpliva na posiljevalce in ustrahovalce. Večina demonov se ukloni moči, ki je večja od njihove, zato včasih niti ni potrebna božja moč, dovolj je le fizična.

    Če pa dobri kristjan nima kolegov s tem pogumom, sila pa je velika, lahko še enkrat pripusti barabo k sebi, potem pa z ostrim nožkom dobro zareže, mu takoj zatem od srca odpusti (saj revež ne ve, kaj dela), in pokliče rešilca ter policijo.

    Mnogo je načinov, da se pomaga ljudem v takem grehu, in tudi omenjeni načini, skupaj z novimi škofovskimi, so izraz dejavne krščanske ljubezni. Namreč, če ne reagiraš na zlo, postaneš sodelavec zla, pa četudi si sam žrtev. Cerkev torej MORA spremeniti svojo agendo.

    A ne verjamem, da se bo lahko izognila "čebanju".

    OdgovoriIzbriši
  5. Želim se neomejeno zahvaliti temu velikemu moškemu po imenu dr. Idialu črkovalca črkovanja. Še danes sem vesel, ker se je moj mož spet vrnil z ljubeznijo, mož me je pustil zaradi druge ženske, samo zato, ker sva imela rahlo nesporazum. me je zapustil in obljubil, da se mi nikoli več ne bo vrnil. Ves dan jokam in iščem rešitev, s katero bi ga lahko vrnil nazaj. Nato sem videl, da je Luck delil pričevanje po internetu. Pošljem mu pošto in mu povem svoje težave z bivšim možem, on pa obljubi, da ga bom pripeljal domov v roku 2 dni. res je super, pomaga mi, da se vrnem moža v roku 2 dni, ki ga obljubi, in moj mož se vrne k meni, ki me bo za vedno ljubil, in me prosi za bolečino, ki mi jo je povzročil. Za vedno vam bom hvaležen, dr. In ne bom nehal objavljati vašega imena na internetu, da bodo ljudje videli, kako resnični ste. Vsem na tej strani želim povedati, da bom vedno ostal hvaležen temu moškemu, dr. Črkovalca črkovanja Dr.Idialu, za vse, kar je storil zame, moj mož se je vrnil z ljubeznijo, skrbnostjo, resnicoljubnostjo in obljublja, da me bo ljubil za vedno. . Obljubim, da vsako telo nikoli ne bom imel težav v zvezi, po e-pošti doctoridialuspellcaster@gmail.com. WhatsApp lahko uporabite tudi na +2348118448718

    OdgovoriIzbriši
  6. Hello,
    Many thanks to you Martine for telling me about Mr Jacques DELAROSIERE. He is truly the messiah just as you have said so well. He granted me in less than 48 hours

    a loan of 180,000 euros on a low interest rate of 3% per year that I will repay over a period of 5 years and I have several colleagues who also received their

    ready at his level.
    I thank you again because it is because of you that I arrived there, and I owe you a service since I was in a financial stalemate with three

    children because my husband died last year in a traffic accident and I was crumbling under debts but today thanks to your testimony, my children and

    I have been smiling again and we are currently living in our house. I am posting this message because I promised to give it also as a testimony if I received

    my credit. I strongly advise you to address him and you will be satisfied but attention to you who do not like to repay the credits has good date.
    I can leave you his contact address email / banque.generale@gmx.it


    I apologize for the inconvenience and thank you for your understanding

    OdgovoriIzbriši
  7. Že nekaj časa spremljam ta blog in danes sem se počutila, kot da moram deliti svojo zgodbo, ker sem bila tudi žrtev. Potem, ko sem bil sedem let z njim, se je razšel z mano, naredil sem vse, da sem ga vrnil, vendar je bilo vse zaman, toliko sem si ga želel zaradi ljubezni, ki jo imam do njega, prosil sem ga z vsem, Obljubil sem, a je zavrnil. Mati sem razložil težavo in predlagala mi je, da se raje obrnem na urok, imenovan Drigbinovia, ki mi bo pomagal oddati urok, da ga vrnem nazaj, a v urok nikoli nisem verjel, nisem imel druge izbire, kot da poskusim z vsebino urok, in on je rekel da me ne skrbi več, da bo vse v redu, da se bo moj bivši vrnil, drugi dan je presenetljivo vrgel urok v moje ime, bilo je okoli 16. ure. Bivši me je poklical, bil sem tako presenečen, odgovoril sem na klic in rekel je le, da mu je žal za vse, kar se je zgodilo, da me hoče nazaj, da me ima tako rad. Bil sem tako vesel, da mi to uspeva, zato sva spet začela srečno živeti skupaj. Od takrat sem obljubil, da imajo vsi, za katere vem, da imajo težave v zvezi, bom takšni osebi pomagal tako, da se bom skliceval na edinega resničnega in močnega čarovnika, ki mi je pomagal pri lastni težavi in ​​je drugačen od vseh tistih lažnih. Vsakdo potrebuje pomoč tukaj, njegov e-naslov: doctorigbinovia93@gmail.com lahko pokličete whatsapp preko njegove mobilne številke +2348144480786 in dosežete najboljši rezultat za vse ali vašo težavo .....

    OdgovoriIzbriši
  8. Če želite vrniti svojega moža, ženo, fanta in punco, se obrnite na DR PEACE na doctorpeacetemple@gmail.com in si povrnite srečo.

    Moje ime je veselo ovando iz Antlante. Resnično sem zadovoljen s to storitvijo, ki mi jo DR PEACE nudi. Sem eden tistih ljudi, ki je rekel: "Nikoli ne pokličem jasnovidca ali čarovnika ali kaj drugega", da bi mi pomagal pri svojih težavah - vsaj pri vseh mojih ljubezenskih težavah, vendar sem prišel do točke, ko sem vedel, da potrebujem nekaj napotkov, in tako sem vesel, da sem našel tega moža po imenu DR PEACE. Nikoli si v milijon letih ne bi mislil, da bom napisal takšno pismo, toda ko sem skoraj izgubil Andreja v enem izmed naših neumnih spopadov (razšel je z jaz), mislil sem, da sem vse izgubil. cel dan jokam in mislim, da se mi nikoli več ne bo vrnil. Prebral sem pričanje moža po imenu Taylor Borg o njem, ki pravi, da je DR PEACE, ki mu pomaga, da se vrne, EX žena v roku 48 ur. Hitro ga pošljem po e-pošti. Naredil je zame (ljubiteljski urok). 48 ur kasneje je moj (bivši fant) prišel k meni in se opravičil za storjene storjene napake in obljubil, da tega nikoli več ne bom storil. Od takrat se je vse vrnilo v normalno stanje in naša ljubezen je zdaj močnejša, da ne more storiti brez mene. Jaz in moj fant spet srečno živiva skupaj. DR PEACE je najboljši spletni črkovalnik črkovanja, ki je močan in pristen. In ko sem bil najbolj obupan, me ni izkoristil. Opravil si zelo dobro storitev za osebo, ki je v resnici. Ne vem, kako ste to storili ali kako deluje ta magija, ampak vse kar vem je, da dela! Andrew in jaz smo srečno spet skupaj in vedno bom hvaležen, da DR PEACE pošlje e-pošto njemu doctorpeacetemple@gmail.com Prav tako mu lahko pošljete Whatsapp na +2348059073851 Viber: +2348059073851 za kakršno koli pomoč, ki je zelo sposobna in zanesljiva za pomoč.

    OdgovoriIzbriši
  9. zahvaljujem se tebi za vsa vaša čudovita dela in čudovita dela, ki ste jih storili zame, in tista okoli mene, ki ste res odlična uvajalka uroka, ustvarjalka miru. drobnica mi je pri poroki zelo pomagala. nekaj let nazaj sva se z ženo ukvarjala z nekaterimi težavami, zaradi česar je živela v hiši. skupaj imava že dva otroka, Natalie in Vanesso, ki ju tako zelo cenim. Tako zelo obožujem svojo družino, da lahko počnem karkoli. moja žena Mabel me je zapustila in vzela otroke zaradi našega nesporazuma in sem povzročila vse, sem jo varal. zapustila je hišo in nikoli več nisem vedela, kaj in kako jo prosim, skorajda sem se zmešala, da bi iskala način, kako bi jih vrnila nazaj, dokler nisem naletela na imenitnega igralca črkovanja v Googlu. Povezala sem se z njim in mi je postavil nekaj vprašanj, na katera sem odgovoril in mi je povedal, kaj moram storiti, in stvari, ki jih moram zagotoviti, mislil sem, da je vse to prevara, čeprav sem se odločil poskusiti. Dal mi je dva dni, da se je žena vrnila in tako je bilo vse prijateljsko rešeno. prišla je sama, ne da bi šla k njej in rekla, da je vse dobro. in od takrat je chubygreat@gmail.com pomagal mnogim, kar vem, ker ljudem, ki se soočajo s to isto zadevo, pripovedujem o tem velikem človeku in vsi so pričali in se mi zahvaljujejo. Zdaj se lahko obrnete na chubygreat za pomoč pri kakršni koli težavi z njegovim podrobnosti Whatsapp +2348165965904 ali email chubygreat@gmail.com. Zdaj je rešitev, ki jo iščete.

    OdgovoriIzbriši
  10. Moj mož je varal z mojo prijateljico, preselil se je k drugi ženski. Moj mož, ki ne bi mogel brez mene zdaj ne želi videti mene. Tako sem vesel, da sem dobil moj ljubek mož nazaj, ko sem bil scammed dvakrat ponaredek urok caster, ampak se zahvaljujem Bogu, da dr Lomi pomagal pripeljati nazaj moj mož brez odlašanja brez kakršne koli oblike prevara dejavnosti. Obrnite se na tega Boga poslal urok caster na njegovo WhatsApp številko;+2349034287285 Ali Email; LOMIULTIMATETEMPLE@GMAIL.COM obljubim, da vam bo pomagal rešiti vaš odnos problem, njegove besede so prepričani!

    OdgovoriIzbriši
  11. Moje ime je Clara Andrew, želim deliti svoja pričevanja s širšo javnostjo o tem, kaj je ta človek, imenovan chubygreat, pravkar storil zame, ta človek mi je ravno vrnil mojega izgubljenega bivšega moža s svojim čudovitim urokom v 48 urah.
    Bila sem poročena z možem Williamom Bobom, dolgo sva bila skupaj in se imava rada, toda ko mu dve leti nisem mogel dati otroka, me je zapustil za drugo žensko in mi rekel, da ne more več naprej. Rekel sem omg, bil sem razočaran in brezupen, nato pa začel iskati način, da ga vrnem, dokler mi prijatelj ni povedal o tem moškem in kako je pomagal ljudem po svetu z različnimi težavami, najprej nisem verjel ji, dva dni sem razmišljal o tem, dokler se nisem odločil, da poskusim.
    Stopil sem v stik s tem človekom in mu povedal vse svoje težave in kaj želim, da naredi zame, rekel mi je, da bodo moji problemi rešeni v 48 urah in da bo izpolnjena vsa moja želja, bil sem skeptičen, a glej znotraj 48 moj mož se je vrnil k meni na kolenih in prosil, naj mu odpustim. Ta moški ni le pripeljal mojega izgubljenega moža v 48 urah, ampak sem po enem mesecu tudi zamudila menstruacijo in sem šla na test in rezultat je pokazal da sem bila noseča. Danes sem srečna kot mama deklice, še enkrat hvala, chubygreat za to, kar si storila zame.

    Če ste zunaj in prenašate katero koli od teh težav ali imate v življenju težave s HIV ali katero koli vrsto bolezni, se obrnite nanj za pomoč in njegov zasebni e-poštni naslov:
    chubygreat@gmail.com / WhatsApp Telefonska številka: 2348165965904

    OdgovoriIzbriši
  12. Moje ime je Clara Andrew, želim deliti svoja pričevanja s širšo javnostjo o tem, kaj je ta človek, imenovan chubygreat, pravkar storil zame, ta človek mi je ravno vrnil mojega izgubljenega bivšega moža s svojim čudovitim urokom v 48 urah.
    Bila sem poročena z možem Williamom Bobom, dolgo sva bila skupaj in se imava rada, toda ko mu dve leti nisem mogel dati otroka, me je zapustil za drugo žensko in mi rekel, da ne more več naprej. Rekel sem omg, bil sem razočaran in brezupen, nato pa začel iskati način, da ga vrnem, dokler mi prijatelj ni povedal o tem moškem in kako je pomagal ljudem po svetu z različnimi težavami, najprej nisem verjel ji, dva dni sem razmišljal o tem, dokler se nisem odločil, da poskusim.
    Stopil sem v stik s tem človekom in mu povedal vse svoje težave in kaj želim, da naredi zame, rekel mi je, da bodo moji problemi rešeni v 48 urah in da bo izpolnjena vsa moja želja, bil sem skeptičen, a glej znotraj 48 moj mož se je vrnil k meni na kolenih in prosil, naj mu odpustim. Ta moški ni le pripeljal mojega izgubljenega moža v 48 urah, ampak sem po enem mesecu tudi zamudila menstruacijo in sem šla na test in rezultat je pokazal da sem bila noseča. Danes sem srečna kot mama deklice, še enkrat hvala, chubygreat za to, kar si storila zame.

    Če ste zunaj in prenašate katero koli od teh težav ali imate v življenju težave s HIV ali katero koli vrsto bolezni, se obrnite nanj za pomoč in njegov zasebni e-poštni naslov:
    chubygreat@gmail.com / WhatsApp Telefonska številka: 2348165965904

    OdgovoriIzbriši
  13. Tukaj sem, da delim to svojo kratko zgodbo. Gre za podjetje in nepremičnine, ki jih je moj oče zapustil, preden je umrl. Ker nisem vedel veliko o njegovem poslu, so me nekateri njegovi partnerji nameravali izgnati iz posesti. Bil sem zmeden glede vsega. stvari so začele iti narobe. Ne vem komu naj jokam. Zadeva je bila predložena sodišču, vendar se zdi, da je šlo v korist mojega izdajalca. izdajalec mi je rekel, da nikoli ne bom imel kaj imenovati svojega, da me bo celo zaprl. Vse to me je spravilo v depresijo. Izgubljal sem na vseh področjih. ampak tukaj se vse obrne. Nekega dne sem bral na internetu in tako sem naletel na stran DR WALE. Na njegovi strani sem videl veliko dobrih novic in pričevanj o njem, kako je pomagal mnogim ljudem zmagati na sodišču in naredil veliko drugih dobrih stvari za ljudi. Zato sem se obrnil nanj in mu od tam razložil vse podrobnosti o svoji situaciji. DR WALE mi je rekel, da se ga nimam česa bati, povedal mi je, kaj moram narediti in kaj moram plačati, za kar sem vse plačal in sledil navodilom. Ko tole zdaj pišem, so mi vse nepremičnine in podjetje vrnili s strani sodišča. Ne vem, kako je dr. WALE naredil svoj čudež in čarovnijo. Zdaj imam popolnoma vse pod nadzorom. Vse po zaslugi DR WALE. Res te cenim. DR WALE lahko dosežete na njegovem WhatsApp/Viber/Telegramu: +2347054019402 ali e-pošti: drwalespellhome@gmail.com

    OdgovoriIzbriši
  14. Bog blagoslovi dr. WALA za njegovo čudovito delo v mojem življenju. Z možem sem bila ločena že zadnjih pet let in nisem bila zadovoljna, da moram dobiti svojega moža nazaj, ker je bilo življenje osamljenosti tako grozno zame in za moje tri otroci Iskal sem nekaj možnih urokov, ki lahko vrnejo ljubimca, nato pa sem naletel na DR WALE-a. Videl sem komentar o DR WALE-u, kako združuje ljubimce s svojim urokom. Kontaktiral sem ga in vodil me je. Prosil sem za rešitve, začel je uporabljati zdravilo za moj urok, prosil je za nekaj informacij, ki sem mu jih poslal in mi tudi povedal, da moramo kupiti nekaj predmetov, da bo urok za vedno deloval zame, in začutil sem, da mu je denar po nekaj tednih me je poklical mož in me začel prositi odpuščanja za vse, kar se je zgodilo. Zdaj sem tako vesel, da smo spet spet ena družina za vse, ki morda potrebujejo pomoč velikega čarovnika. Lahko kontaktirate WhatsApp: +2347054019402 ali e-pošto: drwalespellhome@gmail.com

    OdgovoriIzbriši