sreda, 6. marec 2019

Post 2019: Šifra nam bodi »d(D)rugi«


Mnogi postni čas vzamejo zares. Zlasti glede hrane. Na pepelnico in na veliki petek iz gostiln diši po ribah, doma se kuha fižol, še prenekatere šolske kuhinje pazijo, da pred otroke ne tiščijo mesa. Mnogi postni čas vzamejo zares z namenom poboljšanja fizičnega in psihičnega zdravja, mnogi z namenom moralnega boja zoper lastne razvade in šibkosti. 

Vse to je na mestu. Toda vse to še ni srčika posta.

Nevarnost raznovrstnih postenj in vaj zoper to ali ono razvadico je, da smo v središču pozornosti še vedno mi, naše potrebe, naše želje. Na koncu se nam more primeriti, da se bomo proti malikom sicer vešče borili, a tihoma bomo loščili podobo enega samega malika – sebe. Tak postni čas bi bil povsem mimo.

Postni čas je čas za poglobljeno premišljevanje o Drugem: o Bogu in bližnjem. To je čas za notranji eksodus, za prehod skozi »neprehodno«, čas za približevanje Drugemu.

Od Biblije naprej je Drugi »dva v enem«, v smislu, če imaš rad Boga imaš enako rad bližnjega; ter, če imaš rad bližnjega, imaš enako rad Boga. Moderna religiozna misleca Martin Buber (+1965) in Emmanuel Levinas (+1995) nas uvajata v skrivnost, ko Drugega lahko zapišemo takole: d(D)rugi ter D(d)drugi. Se pravi, ko ljubimo bližnjega (d z malo), trčimo na Boga (D z veliko); ko ljubimo Boga (D), pridemo do bližnjega (d).

Program za post nam torej bodi šifriran takole: d(D)rugi oziroma D(d)drugi.



* Foto: Lucija Špeglič, nad Robanovim kotom



5 komentarjev:

  1. Zelo dober in koristen zapis,dokumentiran,a vseeno, pogresam par stavkov o pravem postu,tradicijonalnem,o hrani med postom,ki ima velik vpliv na duhovnem zivljenju,seveda ce se postimo iz srca,in z pravem namenu(tako stari ocetje),in ki v Sloveniji je bolj in bolj dalec od tradicije,in nadomescen z raznimi "dobrimi deli"in drugimi malimi "odrekanji".Meni se zdi da vsake toliko casa bi mogli spomniti,in na novo uciti mlade o moci pravega posta,ceprav je jasno,da ne morajo se vsi drzati teh strozjih pravil.Vseeno,vsaj informativno,tudi bi bilo koristno za nove generacije,ali pa za tiste,ki se sele zdaj se priblizujejo Bogu,in veliko berejo o (starih)tradicijah.
    Drugace,hvala pater Branko za vse kar nam posredujete!Z lepimi pozdravi,hvala

    OdgovoriIzbriši
  2. A ima človek lahko eno mnenje o tem zapisu? Takole bi šlo:

    Najprej je treba z nekim mističnim transcendentalnim postopkom v dnevih strogega krščanskega posta ribje meso spremeniti v alge. Ribe danes torej niso meso, ampak so vodna zelenjava. Zato jih lahko ubijamo in jemo tudi na ta dan.

    Mislil sem, da je religija vseeno malo manj psihotična.

    A ko ljubiš človeka (kot se npr. ljubi 80% Vatikancev med seboj, po izročilu zadnje knjige), takrat da pa ljubiš tudi Boga?

    Pa saj to je ta satanizem, ki je prišel v Cerkev. Kajti, če se ne Ljubi Boga na resničen način, ni moč ljubiti ljudi na Božji način, posledično pa to ni ljubezen, ampak POŽELENJE. In poželenje je glavni motor religije, ki spada v rang ekonomskega samo-zadovoljevanja.

    "Če imaš rad Boga, imaš enako rad bližnjega" je delen zadetek, kajti svetniki vztrajno in ves čas pravijo, da razen Jezusa v srcu nimajo NIKOGAR drugega. Kot pravi sveta Tereza Avilska, Cerkvena učiteljica: Solo Deus basta, Bog sam popolnoma zadostuje. Ljubezen do bližnjega pa je ODSEV te ljubezni, je odrešenjski odsev, v katerem ni POPOLNOMA nič posvetnega, in zato je to Ljubezen. A ljudje te Ljubezni ne marajo, raje imajo strast, jamra Jezus svetnikom.

    "Če imaš rad bližnjega, imaš enako rad Boga" je torej popolna profana teološka bedarija, ki ne ločuje med duhovno Ljubeznijo, s katero nas Bog Ljubi in mi Njega, če smo čistih src, in "ljubeznijo", katere rezultat je nenehna depresivnost, grešnost, moralni zlom v Cerkvi, upadanje duhovnikov, pederastija z odjekom pedofilije, feminizacija, politična "vernost" in vse druge deviacija, ki so služenje hudim duhovom in, kot pravilno pove pater Branko, lastni riti.

    Mislim da bi morali duhovniki vsaj malo povohati mistiko svetnikov, preden ponavljajo stvari, ki ne držijo Božje Vode niti eno sekundo. Zato pa so tako ZELOOOOOO nesrečni, od jutra do večera, od večera do jutra.

    OdgovoriIzbriši
  3. Kdo je torej Drugi; Drugi, ki je Prvi, ker edini Odrešuje dušo nemira in blodenj? Podajmo en prelep dialog med Marijo Favstino Kowalsko Najsvetejšo in njenim Ženinom Jezusom, da bi vsaj eden od naših tisoč duhovnikov sprevidel RAZLIKO med »ljubeznijo« ljudi in živali, ko se parijo za vogali,

    in Ljubeznijo, s kateri nas Gospod Ljubi in potem čiste duše Njega Ljubijo enako nazaj. Seveda pa Gospod takrat ni Drugi, ampak je Prvi, res pa je, da takrat JAZ ni več prvi, ker je Gospod Prvi. Doseči to stanje, je Brane pravilno ugotovil, je zahtevno ker obstaja razlika med čaščenjem Boga in čaščenjem hudiča. Kajti večina kristjanov so kristjani zato, da bi ONI rasli, kar pa je seveda služenje satanu. Takole gre del prelepega dialoga med Prvim in Njegovo sveto, sveto dušo. Favstina, D. 1575:

    "+ Bodi pozdravljena, večna Ljubezen, moj predobri Jezus, ki si se blagovolil naseliti v mojem srcu. Pozdravljam te, o hvalevredno Božanstvo, ki si se blagovolilo zame ponižati in iz Ljubezni do mene tako izničiti prav do neznatne podobe kruha. Pozdravljam te, Jezus,

    neoveneli cvet človeštva, TI SI EDINEC MOJE DUŠE. Tvoja Ljubezen je čistejša kakor lilija in druženje s Teboj mi je bolj prijetno kakor vonj hijacinte. Tvoje prijateljstvo je bolj nežno in bolj rahločutno kakor vonj vrtnice, vendar močnejše kakor smrt. Jezus, nepojmljiva lepota, Ti se najbolje razumeš s čistimi dušami, ker so samo te sposobne za junaštvo in žrtev. Sladka in rožnata Jezusova kri, oplemeniti mojo kri in jo spremeni v svojo lastno, naj se mi zgodi tako, kot Tebi ugaja."

    Jezus ji med drugim odgovori:

    "… Povej ljudem, naj v svojem srcu ne postavljajo pregrad Mojemu Usmiljenju, ki tako zelo želi delovati v njih. Moje Usmiljenje deluje v vseh srcih, ki mu odpirajo vrata; kakor grešnik tako tudi pravični potrebuje Mojega Usmiljenja. Spreobrnjenje in vztrajanje je Milost Mojega Usmiljenja.
    Posebej naj slavijo Moje Usmiljenje osebe, ki hrepenijo po POPOLNOSTI, ker obilje Milosti, ki jim jo podeljujem, priteka iz Mojega Usmiljenja. Želim, da bi se te osebe odlikovale z brezmejnim zaupanjem v Moje Usmiljenje. Sam bom poskrbel za posvečenje teh duš. Priskrbel jim bom vse, kar koli bo potrebno za njihovo SVETOST. Milosti iz Mojega Usmiljenja se zajemajo samo z eno posodo, ta je – ZAUPANJEM. Čim bolj oseba zaupa, tem več prejme. Osebe z brezmejnim zaupanjem so Mi v veliko tolažbo, saj vanje pretakam vse zaklade Milosti. Veseli Me to, ker želijo veliko, saj je Moja želja dajati veliko, in to zelo veliko. Žalosti pa me, če ljudje želijo malo in zakrknejo svoje srce."

    Favstina: "Najbolj trpim, ko naletim na hinavščino. Zdaj Te razumem, moj Zveličar, da si tako ostro grajal farizeje zaradi njihove hinavščine. S trdovratnimi grešniki si bolj prijazno občeval, ko so skesani prihajali k Tebi."

    Hinavščina farizejev, današnjih, je ravno v tem, da »ljubezen«, ki je parjenje, in jo tolerirajo celo v Rimu, enačijo z Ljubeznijo, ki je med Bogom in Njegovimi svetimi. Bog se nas Usmili!

    OdgovoriIzbriši
  4. "Mnogi postni čas vzamejo zares"
    In tisti, ki ga vzamete zares, ste najbrž boljši ljudje od onih, ki ga ali ne vzamejo zares ali se sploh ne zmenijo zanj?

    OdgovoriIzbriši
  5. Hello,
    Many thanks to you Martine for telling me about Mr Jacques DELAROSIERE. He is truly the messiah just as you have said so well. He granted me in less than 48 hours

    a loan of 180,000 euros on a low interest rate of 3% per year that I will repay over a period of 5 years and I have several colleagues who also received their

    ready at his level.
    I thank you again because it is because of you that I arrived there, and I owe you a service since I was in a financial stalemate with three

    children because my husband died last year in a traffic accident and I was crumbling under debts but today thanks to your testimony, my children and

    I have been smiling again and we are currently living in our house. I am posting this message because I promised to give it also as a testimony if I received

    my credit. I strongly advise you to address him and you will be satisfied but attention to you who do not like to repay the credits has good date.
    I can leave you his contact address email / banque.generale@gmx.it


    I apologize for the inconvenience and thank you for your understanding

    OdgovoriIzbriši