petek, 30. december 2016

Zaostritev spopadov okrog papeža Frančiška

Katoliški "samizdat" nove generacije. Del "protipapeškega" gradiva, ki ga anonimneži trenutno širijo po Štajerskem.

Na španskem portalu Religión Digital se novinar Mauro Lopes v izteku leta 2016 v članku En 2017, se agravará la confrontación en la Iglesia (V 2017 – zaostritev spopada v Cerkvi, link) sprašuje, kakšno bo leto 2017 za papeža Frančiška glede na vse hujše napade, ki jih doživlja s strani konservativnega krila. Zadnji mesec in pol se je namreč zgodilo, česar v Cerkvi nismo vajeni: intenzivno in javno nasprotovanju papežu s strani dela cerkvenega vrha.

A pojdimo „lepo po vrsti, kot so hiše v Trsti“. Najprej bomo po Lopesu povzeli „kroniko spopada“, ki se je odvil v zadnjih dveh mesecih. Nato bomo pogledali, kaj od tega se je dogajalo na Slovenskem. Zaključili bomo s pogledom v ozadje in s prognozo.


Kronika: od „dubia“ do zamenjave malteškega velikega kanclerja

14. november 2016
Štirje kardinali - Walter Brandmüller, Joachim Meisner, Carlo Caffara in Raymond Burke – preko novinarja Sandra Magistra dajo svetu spoznati njihovo zasebno pismo, ki so ga pisali papežu Frančišku že septembra. V pismu so izrazili svoje dvome in vprašanja (lat. dubia) glede nauka o nerazvezljivosti zakonske zveze. Menijo, da je v apostolski spodbudi Radost ljubezni (Amoris laetitia, AL) ta nauk ogrožen. Pričakujejo papežev odgovor.

16. november 2016
Kardinal Burke v nekem intervjuju že govori o možnosti, da bo proti papežu sprožen „formalni postopek korekcije hude zmote“.

18. november 2016
V intervjuju za katoliški časopis Avvenire papež kritizira kardinale, ker da vnašajo razdor v Cerkev in se gredo ideološko obarvanega legalizma.

20. november 2016
Škof Fragkiskos Papamanolis, predsednik Grške škofovske konference, v odprtem pismu poziva štiri kardinale, naj bodo dosledni in naj se odpovejo svojim položajem v kardinalskem zboru.

26. november 2016
Papež v pismu udeležencem redovniškega simpozija o ekonomiji piše o „dvoličnosti posvečenih, ki živijo kot bogataši in so slab zgled za vernike ter škodijo Cerkvi“. To je točka, v kateri se papež direktno spopade s konservativci.

30. november 2016
Škof Bruno Forte, eden najvidnejših teologov našega časa, brani sinodo o družini ter spodbudo AL ter ju vidi v skladu z 2. vatikanskim koncilom.

8. december 2016
Kardinal Burke, kot patron malteških vitezov, sodeluje pri zamenjavi velikega kanclerja Suverenega malteškega viteškega reda Albrechta von Boeselagerja. S to potezo, ki je papež ni odobril, kardinal Burke dodatno mobilizira svoje privržence.

19. december 2016
Kardinal Burke v intervjuju za portal LifeSite reče, da bodo januarja 2017 sprožili „formalno korekcijo“, če papež ne bo odgovoril na „dubia“. Burke za portal Catholic World Report izjavi: „Če papež izpoveduje herezijo, formalno neha biti papež.“ A doda: „Ne pravim, da je papež Frančišek heretik.

22. december 2016
Papež imenuje komisijo, ki naj razišče, kako je potekala zamenjava velikega kanclerja Malteškega viteškega reda.

22. december 2016
Papež se v nagovoru kuriji z ostrimi besedami loti tistih, ki zavirajo reformo Cerkve.

24. december 2016
Vrh Malteškega viteškega reda kritizira odločitev papeža, ker je ustanovil preiskovalno komisijo. Da se vrh vitezov na tak način zoperstavi nekemu papežu, je nekaj novega.


Slovenske vzporedne prigode


Pastoralno leto z Amoris laetitia
Slovenski škofje so odločili, da bo pastoralno leto 2016/2017 namenjeno branju, študiju in meditaciji o AL. Za vse člane ŽPS izide gradivo Krščanski zakon in družina – njuna lepota in izzivi v nakladi 11400 izvodov. AL bo tudi tema raznih tečajev in simpozijev. AL seveda ne bo mogla iti mimo 400 zakonskih skupin, ki delujejo v Sloveniji.

Pastoralni tečaj o AL
Na tradicionalnem Pastoralnem tečaju, ki se ga udeleži večina slovenskih duhovnikov, o AL kompetentno spregovorita dva doktorja: teolog Blaž Jezeršek in cerkveni pravnik Stanislav Slatinek. Oba pozivata, da sledimo duhu AL. Slatinek z razlago „razlikovanja“ in „razločevanja“ poda ključ za razumevanje „zloglasnega“ osmega poglavja.

Štajerski protipapežniki v akciji
Na Štajerskem koncu neznana skupina ali posameznik tiska spise proti papežu Frančišku in jih oktobra in novembra 2016 razpošilja duhovnikom. Na udaru je AL pa tudi splošne papeževe usmeritve, kot prevelika popustljivost do muslimanov in beguncev. Gradivo vključuje intervju z nemškim filozofom Robertom Spaemannom, ki ga je - šmentana reč! - prevedel in na svojem blogu objavil nihče drug kot to pišoči (link). Med razposlanim gradivom izstopa v slovenščino prevedena brošura Antonija Soccija, italijanskega publicista, ki zelo nasprotuje papežu Frančišku. H gradivu so dodani tudi listki, ki v maniri apokaliptike opozarjajo na skorajšnji Jezusov drugi prihod. Tako šepetanja iz prvih mesecev sedanjega pontifikata, češ da je zadnji pravi papež bil Benedikt XVI., Frančišek pa da je proti-papež, ne potihnejo. Imen prevajalcev, izdajateljev, tiskarjev in distributerjev tega protipapeškega „samizdata“ ni navedenih nikjer. Predvidevamo, da gre za osebe s Celjskega. Škof Stanislav Lipovšek je duhovnikom dejal, naj tovrstne publikacije brž damo za stari papir.

Intelektualne razprave o AL
Glede AL se je novembra razvnela zelo ostra debata na enem od Nikodemovih večerov. Dvomi in nasprotovanja papežu so se pojavili v desnih medijih, kot sta Reporter in portal www.politikis.si. Debata se vodi tudi na portalu www.casnik.si. Urad za laike Nadškofije Ljubljana na svoji strani objavi prevod obrambe AL in papeža Frančiška, ki jo je spisal filozof Rocco Buttiglione (link). Zaradi svoje sintetičnosti dragocena - a žal preagresivna – je kolumna Bernarda Brščiča v Reporterju z začetka decembra z naslovom Kriva vera papeža Frančiška (link). Avtor v njej strne nelagodje naše desne in konservativne katoliške scene glede sedanjega papeža ter poda nekak obris programa za revizijo celotnega pokoncilskega katolištva.

Obisk vatikanista Torniellija v Ljubljani
Andrea Tornielli, urednik portala VaticanInsider, je mož, na katerega se obrača tudi CNN, ko potrebuje tehtno mnenje o dogajanju v vrhu Cerkve. Konec novembra je na povabilo Založbe Družina obiskal Slovenski knjižni sejem v Ljubljani, kjer je predstavil svojo knjigo-intervju s papežem Frančiškom. Med drugim je za Radio Ognjišče imel pogovor z Marjano Debevec (link). Tornielli zna povedati o tistih ozadjih napadov na papeža, ki niso vidna, so pa odločilna.
Andrea Tornielli in moja malenkost na ljubljanskem gradu.

Česa se boji „resnična oblast“ in kaj sledi?

Mauro Lopes predvideva, da se bo „križarska vojna konservativcev“ proti papežu Frančišku v l. 2017 nadaljevala in krepila. S tem, da je kontroverzija o Amoris laetitia boljkone povod za bitko, ki zasleduje druge strateške cilje, kot:
- preprečiti, da bi papež uveljavil t.i. „prednostno odločitev za uboge“;
- revizija 2. vatikanskega koncila.

Podobno sliko nariše Andrea Tornielli. Za Radio Ognjišče najprej pove, zakaj papež ne odgovarja na „dubia“ štirih kardinalov. In sicer, prvič, ker se odgovori na „dubia“ praviloma snujejo v Kongregaciji za nauk vere in to lahko traja tudi kakšno leto; drugič, ker je ton pisanja kardinalov neustrezen in izsiljujoč do papeža. Na vprašanje Marjane Debevec, zakaj papež ni všeč konservativcem, Tornielli odgovarja:
Mislim, da papeža napadajo, tudi zaradi nekaterih točk glede nauka o zakonski zvezi, s strani tistih, ki imajo v rokah resnično oblast sveta. Ljudi, ki imajo oblast, ne zanima, ali nekdo v spovednici dá možnost prejema zakramentov ločenih v novih civilnih zvezah. Resnična oblast sveta pa se boji tega, da se pod vprašaj postavi določen sistem; bojijo se, če nekdo reče, da je treba spremeniti smer, da ne bomo zašli v še večjo krizo. Bojijo so tistega, ki pravi, da je treba spremeniti način, kako gledamo na druge narode, v katerih smo zanetili vojne, v katerih sklepamo naše kupčije, sicer bodo ubogi trkali na naša vrata. In to je resnično jabolko spora s papežem. Gre torej za oblasti zunaj Cerkve, pa tudi nekaterim znotraj Cerkve gre že malo na živce, ker po njihovem papež preveč govori o ubogih.

Zaključimo z diagnozo in prognozo. Resnično jabolko spora torej ni osmo poglavje Radosti ljubezni, pač pa papeževa odločitev za prvenstvo ubogih ter njegova ostra kritika globalnega ekonomskega sistema. Elite, ki se zaradi takšne papeževe drže počutijo ogrožene, bodo tudi v l. 2017 resno zainteresirane, da bo v Cerkvi čim več delovanja proti papežu Frančišku – iz katerega koli razloga že. Njim naproti bodo iz cerkvenega nedrja prihajali tridentinski nostalgiki tipa kardinal Burke in desničarski kato-nacionalisti tipa Brščič. Od Goričkega do Pirana raztegnjeno katolištvo, v svojstvu članov ŽPS in drugih aktivnih laikov, pa bo v prihajajočem letu po naročilu slovenskih škofov - Radost ljubezni do konca prebralo.

30 komentarjev:

  1. Ne, ne, ne. Nekateri so zazvzeli vlogo papeževega odvetnika in sedaj "razkrivajo" zarote zoper "prvenstvo ubogih" itd. Verjamem, da je marsikomu papeževa rit sladka za lizat.
    Vendar "dubio" je bil povsem korekten in nihče temu ne oporeka. Torej je res naslednja beseda na papežu.
    Moje mnenje je, da je papež južnoameričan kot je, malo preveč slikovito govori. In potem se izrečejo stvari, ki se jih da tudi drugače razumeti ali pa se jih ne da udejaniti. In tako je z AL. Lepe besede, preveč politično korektne, a težava je kako jih udejaniti. Vse kaže, da se jih ne da. Zato papež molči, dubio pa ostaja brez odgovora. Če bodo vsi na to pozabili, bo tudi AL odšla v zgodovino brez kakšnih sledov.
    Ni mi pa jasno, kako pri nas naši doktorji to znajo razložit? Pri nas vse kar papež reče je suho zlato. In še več od tega. Vsi začnejo ponavljat za papežem kot papige. In na vseh se sveti aureola svetniškega duhovništva. Japajade.

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala za ta napor Branko.

    Nihče, kdor ne pozna Gospoda osebno, ne more razumeti ljudi, ki GA poznajo osebno. Naslednja težava je, ko papež Frančišek, učitelj sveta, predstavlja, po Gospodovi volji, en del Nauka, ne pa celote (kot dela najbrž vsak svetnik). Recimo, bilo je leto Božjega usmiljenja, ko Božja pravičnost še omenjena 'ni smela biti'. A Bog je oboje: Usmiljen in usmiljen v Pravičnosti, pravičen torej. Če bi bil npr. sodnik na sodišču samo usmiljen, bi vedno vse kriminalce spustil na prostost. S tem bi se še povečal kriminal. Če pa bi bil le pravičen, brez usmiljenja, bi na stara leta živel slabo in bil ob smrti sojen brez vsakega popusta. Zato je Bog, da je lahko Najvišji, tako usmiljen, kot tudi Pravičen. Če ne bi bil tak, ne bi bil Bog. Bog je tudi Največji, a je lahko tudi najmanjši, kar je dokazal na križu, v jaslicah in kot iskra življenja v vsakem živem bitju - če gre ven, bitje takoj pade mrtvo. Z NJIM pa je polno sile. Četudi je v človeku Gospod samo iskrica, je silen.

    In naš dobri oče Frančišek je usmiljen, seveda pa je do insajderjev tudi pravičen, in to jim smrdi. Vsi veliki ljudje so do zunanjih usmiljeni, do bližnjih pa zahtevni. Samo skoraj svetega dr. Janeža se spomnimo, Tajvanskega 'svetnika' s skalpelom, ki je bolnikom dajal lastno kri in vse ugodje, ki je bilo možno, do svojih medicinskih sester pa je bil zahteven, da so bili bolniki lahko oskrbljeni. Zato JIM JE ZDRAVIL TUDI DUŠE, ne le teles. Gospod ga ima rad.

    Papež Frančišek, sam veš, da boš križan, kot je bil Gospod, križan od teologov in od vernikov, kot je bil Gospod! A ne skrbi - saj vem, da ne skrbiš - kajti Gospod ti že plete venec svete slave in te pripravlja na sveto gostijo. In kdor je NJEGOV, bo dodajal zate in ti zanj in sveti za oba in smrt in grob bosta samo lažnivi smešnici. Teologi in kardinali, ki so od sveta, ne vsi, želijo dobričino utihniti, a bodo sami utihnili v hladni grozi svojih zadnjih dni. Je že res, da je Gospoda najlažje najti, če služiš Gospodu, ne pa ubogim, a ta papež ima TO poslanico za storiti in slavčka, ki tako poje, hočejo vrabci udušiti? To pač ni mogoče, ker poje Božje pesmi, in te odmevajo vsepovsod, še vrabci se jih učijo. S temi odzivi je dikazano, da je papež svetniški. Le kaj bi bilo, če bi ga taki ljudje hvalili??????????????????????????

    ..........................................................

    Zdaj pa še nekaj: potrudil sem se navodilo tistega s klicanjem izpolniti, da ne vedrim le na tem blogu in štejem 3000 znakov za en komentar. Z vso nerodnostjo sem skubiciral blog, in če ima kdo ušesa za Jono 2,10, evo, naj si izvoli:

    http://jonah2-10.blogspot.si/

    OdgovoriIzbriši
  3. Zelo dober pregled dogajanja izpod tipk patra Cestnika. A kaj ko je za nas neuke in v vrhove vodenja neuvedene tak pregled kar žalostno brat. Razdori in upiranja, ki so se že večkrat pojavila znotraj delovanja v Cerkvi, pokažejo pa stanje duha, ki ga je pokomentiral Jona, se strinjam z napisanim.

    V knjižici Na mali poti, sv. Terezije Deteta Jezusa, je za vsak dan leta ena njena misel zapisana, in berem na strani zadnjih dni v letu, takole govori zadnja: Kakor bo leto, ki se končuje, tako se bo izteklo tudi naše življenje in kmalu bomo rekli: »Minilo je!« Ne izgubljajmo svojega časa – tako kmalu nam bo zasvetila večnost.

    Ta misel zgoraj je zadela v dušo, da pomislim: Ljubi kristjan, v zibko ti Zveličar je dan, mlačno in samoumevno si včasih to sprejel, čeprav te Jezus v belo ob krstu je odel. Gospod je živ in je tu, pričaj, govori, moli, deluj, se raduj in včasih tudi bojuj (z Božjo besedo), vredno je vsake kaplje znoja … kmalu se cvet, kot je skoraj mimo ta let, ti življenja bo osul. Lk 12,48: »Od vsakega, ki mu je bilo veliko dano se bo veliko zahtevalo, in komur so veliko zaupali, bodo od njega toliko več terjali.« Ali nam ni bilo dano največ? Nam ne kaže tega zrcala na svoj način tudi papež Frančišek?

    OdgovoriIzbriši
  4. Joj joj joj! Kar težko je brati gospoda Cestnika, ko se katoličane, ki razmišljajo drugače, takole meče v isti koš s tridentinskimi nostalgiki in desničarskimi kato-nacionalisti! To se ne more dobro končati!

    Poleg tega bi se spodobilo, če bi gospod Cestnik, ki se odlično spozna na Cerkev, svojim bralcem pojasnil določene stvari, ki jih navaja.

    Na primer:
    "Vrh Malteškega viteškega reda kritizira odločitev papeža, ker je ustanovil preiskovalno komisijo. Da se vrh vitezov na tak način zoperstavi nekemu papežu, je nekaj novega."

    Malteški viteški red se uradno imenuje "Suvereni vojaški hospitalni red svetega Janeza iz Jeruzalema, Rodosa in Malte". Je SUVEREN, to pomeni, da je zelo nenavadno, če se papež vtika v njihovo administracijo. Nekaj drugega bi seveda bilo, če bi šlo za vprašanja vere. Gospod Cestnik bi svojim bralcem torej lahko povedal, kako nenavadno je, da je papeža ustanovil preiskovalno komisijo, ki bo preiskovala notranje zadeve neke SUVERENE ustanove.

    Drug primer, ko gospod Cestnik navaja svojega prijatelja Tornielli:
    "In sicer, prvič, ker se odgovori na „dubia“ praviloma snujejo v Kongregaciji za nauk vere in to lahko traja tudi kakšno leto"

    Gospod Cestnik verjetno ve, njegovi bralci pa morda ne vedo, da bi prefekt Kongregaciji za nauk vere kardinal Müller na vprašanja takoj odgovoril z DA ali NE, če bi mu papež to dovolil.

    OdgovoriIzbriši
  5. Na twitterju je gospod Cestnik pred kratkim zapisal:

    "L. 1988 mi je nek bogoslovec iz menda domobranske družine rekel: "Ko zmagamo, bom predlagal, naj tudi tebe dajo pred zid.""

    Občutek imam, da bi gospod Cestnik zdaj rad naredil vse za to, da se kaj takega ne bi zgodilo (mislim in upam, da se itak ne bi), in ob tem v isti koš meče vse, ki se z njim ne strinjajo. Ampak kam to pelje???

    OdgovoriIzbriši
  6. Red klareticev, ki mu pripada gospod Cestnik, je v Latinski Ameriki zelo intenzivno širil teologijo osvoboditve. Do nastopa papeža Frančiška ta klaretinska linija pri gospodu Cestniku ni bila tako opazna. Sedaj pa je vedno bolj podoben gospodu Gržanu. Pri cerkvenih založbah gospod Cestnik in gospod Gržan objavljata duhovna besedila, ki bi jih lahko brali pri šmarnicah. Drugod pa objavljata žolčna "progresivna" besedila, ki bi jih lahko brali v Mladini. Ali je tako v redu in prav, si lahko vsak misli po svoje. Mislim pa, da je to ozadje dobro poznati.

    S tem pisanjem ne želim napadati gospoda Cestnika. Niti na misel mi ne pride, da bi ga metal v isti koš z marksističnimi aktivisti, čeprav se morda navdušuje nad teologijo osvoboditve. S takim metanjem v isti koš bi mu delal krivico. In to ne pelje nikamor. Mislim, da je žal krivično tudi to, kar gospod Cesntik počne v zgornjem članku. Podobna čudaška "protipapeška" gradiva, kot jih je poslikal, so gotovo izhajala že pod prejšnjimi papeži. Metati vse svoje katoliške brate in sestre, ki se ne strinjajo s tabo, v isti koš z nekimi čudaki preprosto ne pelje nikamor!

    OdgovoriIzbriši
  7. Hmmm, problemi? Ko bomo imeli papeža, s katerim bodo vsi zadovoljni, bomo že v nebesih.

    Dajte vse skupaj prosim pogledati z druge strani. Namreč, narava narave je boj za prevlado in narava vseh materialističnih teologij (člani so še vedno materialno pogojena bitja in ne transcendentna) je enaka. Od nekdaj se 'koljejo' glede tega med seboj in tako je tudi na teoloških faksih, tudi našem. To je znamenje v glavnem materialistične religije (šunka, denar, ženska, zdravje, zmaga). Gospod pa je tako lepo vse povedal: "Zapusti vse in se samo predaj Meni". Kdor stori tako, je hitro navdan z drugačno stopnjo razuma - evangelij razume, kot so ga živeli apostoli, ko so končno dozoreli v Kristusu. To razumevanje je poplačano s sladkostjo v srcu.

    Odtlej je versko prepiranje smiselno samo še v sferi zagovorništva evangelija, apologetike, pa še za to je potrebno vedeti, da Gospodu ni všeč kaj dosti oz. prav nič.

    Zato od vsega tega mletja res ne bo dobrega kruha, samo kak odškrnjen zob. Vsakega papeža ali škofa ali duhovnika je zelo lahko preveriti: živi skromno, je preprost, govori ves čas le Besedo? Po tem vidimo, kakšnega duha ima. Vzemimo npr. našega prvega predsednika, pa našega še enega predsednika, pa papeža: vsi trije govorijo enake besede, skorajda do pičice. A en predsednik je fantast urejanja sveta in nalaganja vseh kriz na svoja ramena, potem pa ni nič od tega (račun pride!), drugi pa je pravzaprav nekak prikriti kardelj, ki bi se še v mačka preobrazil? Papež pa je Božja dobričina. Ko je tak test opravljen, je treba ZAUPATI Gospodu, ki vodi dobričine. Katolik, ki tega ne zmore, kljub temu da je naš ata avtentični dobričina, je enak staro-evangeličanu, muslimanu, pravoslavcu ali pa celo ateistom - vsi ti so včasih vpili, da so papeži antikristi. Zdaj pa katoličani vpijejo, da je heretik? Kere zablode ... Po svojih besedah bodo sojeni (Mt 12,37), in kdor je neusmiljen, mu bo pošteno neusmiljeno sojeno. In kdor na cesti išče Božjo modrost, ker je v Božji hiši ni našel, ter o tem piše knjige, je slepec, ki vodi slepe.

    Take care brothers.

    OdgovoriIzbriši
  8. Jezus obtožuje pismouke in farizeje

    (Mr 12,38–40; Lk 11,37–52; 20,45–47)
    23
    1 Tedaj je Jezus spregovoril množicam in svojim učencem: 2 »Mojzesovo učiteljsko mesto so zasedli pismouki in farizeji. 3 Delajte vse in se držite vsega, kar vam rečejo, po njihovih delih pa se ne ravnajte; govorijo namreč, pa ne delajo. 4 Vežejo težka in neznosna bremena in jih nalagajo ljudem na rame, sami pa jih še s prstom nočejo premakniti. 5 Vsa svoja dela opravljajo zato, da bi jih ljudje videli. Napravljajo si širše molitvene jermene in podaljšujejo resice na obleki. 6 Radi imajo častna mesta na gostijah, prve sedeže v shodnicah, 7 pozdrave na cestah in da jim ljudje pravijo ‘učitelj’. 8 Vi pa ne pustite, da bi vam rekli ‘učitelj’, kajti eden je vaš Učitelj, vi vsi ste pa bratje. 9 Tudi na zemlji nikogar ne imenujte ‘oče’, kajti eden je vaš Oče, ta, ki je v nebesih. 10 Tudi se ne dajte imenovati ‘vodniki’, kajti eden je vaš Vodnik, Kristus. 11 Največji med vami bodi vaš strežnik. 12 Kdor se bo poviševal, bo ponižan; in kdor se bo poniževal, bo povišan.

    13 A gorje vam, pismouki in farizeji! Hinavci. Pred ljudmi zaklepate nebeško kraljestvo. Sami ne greste noter, tistim, ki bi radi vstopili, pa ne pustite. 14 [Gorje vam, pismouki in farizeji! Hinavci. Vdovam požirate hiše, medtem ko hinavsko opravljate dolge molitve; zaradi tega boste strože sojeni.]

    15 Gorje vam, pismouki in farizeji! Hinavci. Prepotujete morje in kopno, da enega samega pridobite za svojo vero; in ko se to zgodi, ga naredite za sina pekla, dvakrat hujšega od sebe.

    16 Gorje vam, slepi vodniki, ki pravite: ‘Če kdo priseže pri templju, ga prisega ne veže; če pa priseže pri tempeljskem zlatu, ga veže.’ 17 Nespametni in zaslepljeni! Kaj je vendar več: zlato ali tempelj, ki zlato posvečuje? 18 Pravite tudi: ‘Če kdo priseže pri oltarju, ga prisega ne veže, če pa priseže pri daru, ki je na njem, ga veže.’ 19 Zaslepljenci! Kaj je vendar več: dar ali oltar, ki dar posvečuje? 20 Kdor torej priseže pri oltarju, priseže pri njem in pri vsem, kar je na njem. 21 Kdor priseže pri templju, priseže pri njem in pri tem, ki v njem prebiva. 22 Kdor pa priseže pri nebu, priseže pri božjem prestolu in pri tistem, ki sedi na njem.

    23 Gorje vam, pismouki in farizeji! Hinavci. Desetino dajete od mete, kopra in kumine, opustili pa ste, kar je pomembnejše v postavi: pravičnost, usmiljenje in zvestobo. To bi bilo treba storiti, onega pa ne opustiti. 24 Zaslepljeni vodniki! Komarja precejate, kamelo pa požirate.

    25 Gorje vam, pismouki in farizeji! Hinavci. Kozarec in skledo čistite od zunaj, znotraj pa ste polni ropa in nezmernosti. 26 Zaslepljeni farizej! Očisti najprej kozarec znotraj, da bo čist tudi zunaj.

    27 Gorje vam, pismouki in farizeji! Hinavci. Podobni ste pobeljenim grobovom, ki so na zunaj lepi, znotraj pa so polni mrtvaških kosti in vsakršne gnusobe. 28 Tako se tudi vi na zunaj kažete ljudem poštene, znotraj pa ste polni hinavščine in krivice.

    29 Gorje vam, pismouki in farizeji! Hinavci. Zidate grobnice prerokom in krasite spomenike pravičnih 30 ter govorite: ‘Če bi mi živeli v dneh naših očetov, ne bi sodelovali z njimi pri prelivanju preroške krvi.’ 31 Tako sami proti sebi spričujete, da ste sinovi tistih, ki so morili preroke. 32 Le dopolníte mero svojih očetov! 33 Kače, gadja zalega! Kako boste ubežali peklenski kazni? 34 Zato, poglejte, pošiljam k vam preroke, modrijane in pismouke, nekatere boste pobili in križali, druge boste bičali v svojih shodnicah in preganjali od mesta do mesta, 35 da pride nad vas vsa pravična kri, ki je bila prelita na zemlji, od pravičnega Ábela do krvi Zaharíja, Berehjájevega sina, ki ste ga ubili med templjem in oltarjem. 36 Resnično vam povem: vse to bo prišlo nad ta rod.«

    tole si preberimo in pričnimo pri sebi, spreminjat svet. Nimamo mi niti svojega življenja v naših rokah, ker hvala Bogu ne vemo ne ure ne dneva...

    OdgovoriIzbriši
  9. Še en primer izjav gospoda Cestnika, kakršnih nikoli ne objavlja pri cerkvenih založbah:

    Branko Cestnik ﻦ‏@BCestnik
    Pri koptih konservativci proti, da bi ženska šla k sv. obhajilu v času menstruacije. No, nasprotniki AL, kaj pa vi?

    Zlata Krašovec ‏@PrinasalkaZlata Dec 6
    @BCestnik To se morajo zmeniti kopti. Pa Bog naj jim stoji ob strani, da se ne bi ob tem razklali. Sama sem zadovoljna s katoliško doktrino.

    Ker Sem ‏@1nekorektna Dec 6
    @PrinasalkaZlata @BCestnik vi pa mate primerjave, da se Bog usmili.

    Branko Cestnik ﻦ ‏@BCestnik Dec 6
    @1nekorektna @PrinasalkaZlata Dajte našim janzenistom oblast in čez 10 let bomo v koptskih dilemah. Preventiva je prva - pravijo gasilci.

    Gospod Cestnik je celo urednik cerkvene revije, ki je v zadnji številki posvečena medverskemu dialogu. Kljub temu se spušča v omalovaževanje neke afriške cerkvene skupnosti, ki je že 2000 let zelo navezana na Sveto pismo Stare zaveze tudi v svoji disciplini. Vse to omalovaževanje drugih kristjanov samo zato, ker je prednosta izbira gospoda Cestnika očitno PREVENTIVA pred tem, da bi na oblast prišli domobranci, ki naj bi mu stregli po življenju, ali janzenisti ali katera od drugih anonimnih pošasti, ki lomastijo po Sloveniji.

    To je sicer legitimna izbira gospoda Cestnika, ki mu je nihče ne more očitati. Mislim pa, da bi potrebovali tudi PREVENTIVO pred golo neumnostjo tako nasprotnikov kot zagovornikov AL.

    Primer sramotne neumnosti zagovornikov AL je v zadnji Naši družini objavil cerkveni pravnik Stanislav Slatinek, ki sicer poziva, da sledimo duhu AL. Ta kompetentni doktor, kot ga v tem članku označuje gospod Cestnik, namreč neki gospe svetuje, naj skuša rešiti civilni zakon s kriminalcem, ki je zlorabljal njeno mladoletno hčerko iz prvega zakona. Poleg tega kompetentni doktor gospe sploh ne pove, naj za Božjo voljo kriminalna dejanja spolne zlorabe svoje hčerke prijavi organom pregona, ampak ji modruje o tem, naj mu pomaga v njegovih neurejenih strasteh in da se bosta potem prav po zaslugi teh spolnih zlorab morda odločila tudi za cerkveno poroko. OGABNO BREZ PRIMERE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdgovoriIzbriši
  10. "Ampak ji modruje o tem, naj mu pomaga v njegovih neurejenih strasteh in da se bosta potem prav po zaslugi teh spolnih zlorab morda odločila tudi za cerkveno poroko."

    Ne poznam sicer konteksta, me pa spominja na preroka, to piše v enem od hadidov (iz Korana pa je bilo 'pojedeno' od Aišine koze), da je Bog Mohamedu sporočil način, kako pomiriti strasti recimo obiskovalca poročene žene: desetkrat ga mora pomiriti z dojenjem, torej s svojo dojko v usta, in ga smatrati za svojega otroka. Tega še prerokove žene niso marale, zato je 'koza pojedla' ta del Knjige po prerokovi smrti. Je pa ostalo v hadidu.

    Hmmm, včasih ti nasveti niso preveč koristni in življenjski. Tudi Jezusov nasvet glede ločitve je veljal za tiste čase, ko je bila ločenka zavržena od skupnosti in je težko preživela sebe in otroke. Danes pa je vse drugače. Znana Angležinja je pred desetletji napisala, da gredo zaradi tega krščanski zakoni narazen samo - s SEKIRO.

    Gospod je ljubezen, in ljubezen brez trdote je še vedno ljubezen, trdota brez ljubezni pa je ledena sveča. Brankovi komentarji imajo svoj smisel in tudi humor, niso neko žaljenje raznih podvrst kristjanov, ampak bolj očetovski opomini. A žal jih ljudje težko razumejo, ker so preveč na levo omamljeni, četudi že krščeni, ali pa preveč na desno zamaknjeni. Bistvo skrajnih opcij je agresivnost, ki pa je skrajno občutljiva glede lastnega ega. Če jim z dokazi omeniš, da so tepci, jih to tako potare, da bi kar umrli ali pa ubijali. Potem pa napadejo nazaj, iščoč tvoj ego, da bi ga prizadeli. Veliko tega je tudi v Cerkvi. In na tem blogu so tudi bralci, teološki laserji, ki pa nimajo nobene srčne toplote. Vse to je ena mesna solata. Morda povabilo, naj Brane na zameri prosim, da se na novo kalibriramo, resetiramo:

    http://jonah2-10.blogspot.si/



    OdgovoriIzbriši
  11. Se (skoraj z olajšanjem) povsem pridružujem komentarju Janija Pezdirca (v tisto o Koptih se ne bom spuščal.)
    Zelo cenim p. Cestnika, a me je tu zelo razočaral, ker tudi on z eno lahkoto (iz kje izvira?) poenostavlja zadeve. Jaz sem naprimer precej naklonjen papeževemu postavljanju uboštva v ospredje, a mi dvome (pač, dvome!) vzbuja problematičnost AL. In vem, da nisem edini tak. Najboljši tekst na to temo sem sam prebral tu: http://douthat.blogs.nytimes.com/2016/12/01/the-end-of-catholic-marriage/?_r=0 Ni tako enostavno, ne?
    Sevedaje precej očitno, da je dvome izkoristila množica duševnih lenivcev (predvsem takih in drugačnih nostalgikov), katerih je mene osebno groza, a vendar ne pomeni, da je to vse, "resnično jabolko spora".
    Zakaj taka lahkota poenostavljenih prognoz, ko pa je vendar na voljo neka intelektualna kapaciteta? Zakaj taka želja po enoznačni strankarski določljivosti? In sploh v časih, ko z vseh strani grozi populizem ...
    Pamet v roke, prosim!

    OdgovoriIzbriši
  12. Še vedno je temelj evangelija brezpogojna ljubezen in odpuščanje. In papež Frančišek ju uresničuje brezpogojno s tem,ko se zavzema za nemočne,otroke, begunce,ki so druge veroizpovedi,z različno kulturo,čuti in vidi se,da se trudi posnemati Jezusa v vsem in živeti ter delovati po smernicah evangelija.Tukaj ni ničesar spornega.

    OdgovoriIzbriši
  13. Gospod Cestnik je urednik revije Cerkev danes, ki je v zadnji številki posvečena medverskemu dialogu. Gospod Cestnik piše, da bomo dobrega slovenskega župnika prepoznali po tem, kako obvlada dialog z drugimi religijami. "Ker smo Kristusovi, smo dialoški."

    Tako piše gospod Cestnik v cerkveni reviji in potem kar ne moreš verjeti, da isti človek ne obvlada dialoga s kristjani, ki ne ustrezajo njegovim progresivnim nazorom, ampak se pred temi "konservativci" PREVENTIVNO brani z omalovaževanjem! V tem je morda podoben samemu papežu Frančišku. Tukaj ni ničesar spornega?

    OdgovoriIzbriši
  14. Wonderful bloggers like yourself who would positively reply encouraged me to be more open and engaging in commenting. So know it's helpful..

    GRE Training in Chennai
    GRE Coaching in Chennai
    GRE Training institutes in Chennai

    OdgovoriIzbriši
  15. Pozdravljeni! Dodala bi samo,da,razen koptov,tudi pravoslavni kristiani(povsod) imajo to pravilo,in se je (nasploh) drzijo.

    OdgovoriIzbriši
  16. Avtor je odstranil ta komentar.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne samo to,da ne hodijo k obhajilu,tudi v notranjosti cerkve ne gre v pravoslavni cerkvi,po pravilu.Samo v "avli"lahko gre,se pravi v prostoru (pokritem),locenem z vrati od notranjosti cerkve.

      Izbriši
  17. Pri vseh pravoslavnih kristjanih se držijo tega, da ženska ne gre k sv. obhajilu v času menstruacije ... Se pravi, da je gospod Cestnik omalovaževal vse pravoslavne kristjane, razen tistih, ki ustrezajo njegovim progresivnim nazorom. Mu je vsaj malo nerodno? Ga bomo kot dobrega slovenskega župnika prepoznali po tem, kako obvlada dialog ne samo z drugimi religijami, ampak tudi z drugimi kristjani?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zakaj pa je tako pri pravoslavcih (v resnici ne vem vzroka in se sprašujem)? Ker smo ženske v tem času nečiste? A to, če se spoštuje žensko zmožnost rojevanja ter njeno materinstvo in se ga dojema kot nekaj svetega, ne pa nečistega, je po novem že progresistično? Veri inčresting!

      Izbriši
    2. Sprašujem tudi zato, ker malim deklicam rečem, da je menstruacija nekaj lepega, dragocenega, zelo ženstvenega, da nam jo je dal Bog in je v povezavi z podarjanjem novega življenja, z dojenčki... pa me zanima, če je to bogokletno al pa kaj. Sama se namreč v času menstruacije vsakič hvaležno spomnim na to, da sem lahko mamica in se, kdo bi verjel, v tem času počutim Bogu še posebej blizu... :)

      Izbriši
    3. Mislim, da so to odlična vprašanja za gospoda Cestnika, da nam tako pokaže, kako izgleda dialog med religijami oziroma med kristjani v živo.

      Izbriši
    4. Ok, ga bom pa vprašala ob priliki.:) A dialoga med kristjani v živo ne vidiš dnevno, al od kod potreba, da ga Pater pokaže? No, sej on drugače nima ravn težav pogovarjat se z religijami, kristjani, muslimani, ateisti, tujci, romi, kmeti, intelektualci, odraslimi, mladimi, otroki... še z mačkom se ujame, hehe :D

      Izbriši
    5. V tem konkretnem primeru naj bi šlo za dialog s pravoslavnimi kristjani o tem, da ženska ne gre k sv. obhajilu v času menstruacije.

      Izbriši
    6. Maš prav in mislim da bi bilo zanimivo debatirati o tem.:)

      Izbriši
  18. LEPO BI BILO DA TA BLOG POSTANE MESTO DOKUMENTACIJE,SPOZNANJA,RASTI,IN NE ISKANJA NAPAK,SIBKIH TOCK IN CRNIH PIK AVTORJA,KI PO SVOJI VESTI POSKUSI SEZNANJATI DRUZBO Z SVOJIM VIDIKOM.

    OdgovoriIzbriši
  19. LEPO BI BILO DA TA BLOG POSTANE MESTO DOKUMENTACIJE,SPOZNANJA,RASTI,IN NE ISKANJA NAPAK,SIBKIH TOCK IN CRNIH PIK AVTORJA,KI PO SVOJI VESTI POSKUSI SEZNANJATI DRUZBO Z SVOJIM VIDIKOM.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Res je, lepo bi bilo.
      Hkrati pa je treba priznati svoje interese.
      Interesi "vatikanskega ostrostrelca" Andrea Torniellija so vedno bolj očitni:

      http://www.lanuovabq.it/it/articoli-vatican-sniper-come-ti-abbatto-i-nemici-della-rivoluzione-18624.htm

      Izbriši
  20. Papež v pismu udeležencem redovniškega simpozija o ekonomiji piše o „dvoličnosti posvečenih, ki živijo kot bogataši in so slab zgled za vernike ter škodijo Cerkvi“. To je točka, v kateri se papež direktno spopade s konservativci.

    Ne samo v Sloveniji, tudi drugje so bogataši večinoma "progresivci".

    OdgovoriIzbriši
  21. SE KAKO POGUMEN IN VELIK JE TA FRANCISEK!SE KAKO PRAV IMA.GLEDE DVOLICNOSTI PA SPLOH.GLEDE ODDALJENOSTI VELIKO POSVECENIH OD DUHOVNOSTI.A KAJ,KO SE OPRAVICUJEJO S TEM DA "CERKEV SMO LJUDJE,MI TUDI SMO KRVAVI POD KOZO..GLEDAJTE KAJ DUHOVNIK POVE,NE KAJ DELA". POTEM,CE ZIVI KOT DRUGI,ZAKAJ JE DUHOVNIK?

    OdgovoriIzbriši
  22. SE KAKO POGUMEN IN VELIK JE TA FRANCISEK!SE KAKO PRAV IMA.GLEDE DVOLICNOSTI PA SPLOH.GLEDE ODDALJENOSTI VELIKO POSVECENIH OD DUHOVNOSTI.A KAJ,KO SE OPRAVICUJEJO S TEM DA "CERKEV SMO LJUDJE,MI TUDI SMO KRVAVI POD KOZO..GLEDAJTE KAJ DUHOVNIK POVE,NE KAJ DELA". POTEM,CE ZIVI KOT DRUGI,ZAKAJ JE DUHOVNIK?

    OdgovoriIzbriši