Hieronymus Bosch, prizor iz pekla, okrog l. 1500. |
Hudič v Međugorju
Međugorje, 12. junij 2015. Pri večerni
adoraciji nekdo zarjove in pade na tla. Prestrašeni verniki
odskočijo, a le za hip. Kmalu so tam spredaj pri valjajoči se senci
trije ali štirje Italijani. Dvignejo rjoveče in tresoče bitje in
ga ponesejo proti zadnjim klopem, točno v mojo smer. Vzklikajo:
„Sacerdote! C'è un sacerdote?“ Ne kličejo zdravnika, kličejo
duhovnika. Na delu je namreč hudič. Pamet zdravnikov tu ne pomaga,
potreba je sacra potestas duhovnikov.
Nekoliko se obotavljam – strah je
gospod - nato pristopim. Bitje je ženska, ima čudno zapotegnjen
obraz, obrnjene uči, moško-živalsko štimo, stegnjene roke, na
koncu katerih žaljivo molita dva sredinca. Ubogo
ženšče srednjih let rjove v poljskem jeziku. Kolikor razumem, govori, da bomo vsi
pogubljeni in strahotno preklinja Devico Marijo. Priskočijo še
drugi duhovniki, pokleknemo v travo ob zvijajoči se ženski, primemo
za okončine, jo ovijemo v mojo lepo belo baročno štolo (ki je še
do danes nisem nesel v čistilnico) ter z vse večjo skupino vernikov
z vseh koncev sveta začnemo moliti. Še kako dobrodošlo je bilo, da
je pristopila tudi neka gospa, ki je bila po poklicu zdravnica.
Tarogati je mojster slepilnih
manevrov
V darkersko odeti Poljakinji da je
hudič, se je reklo tisti večer v Međugorju. Tako nas nenazadnje glede na simptome učita religijska tradicija in tako nas uči hollywoodska filmska
industrija s cunamijem demonoloških izdelkov. Jaz nisem bil povsem
prepričan, da je bil tam tahudi in persona. Vedel sem eno:
to, da je moliti za žensko, jo umirjati in ji preprečiti, da bi se
poškodovala, bilo še najbolj prav.
Za „kolovodjo slovenskih
modernistov“*, kot so me na nekem forumu označili moji zvesti, kolikor bolj anonimni toliko bolj jeznoriti kritiki, bi se skoraj
spodobilo, da bi dvomil v obstoj hudiča. Pa temu ni tako. V obstoj
hudiča „laksist“ in „grmičevec“ Cestnik ne dvomi. Dvomi pa,
in to močno, da je hudiču strateškega pomena, da skače v osebe,
jih dirigira od znotraj, da preklinjajo Marijo in milim kristjanom po
motoristično kažejo sredinca. Ne pravim, da hudič kdaj ne deluje
na ljudi po klasičnih treh stopnjah infestacija – obsesija – posedovanje, pravim, da je diabolična manifestacija (čutom zaznana in filmarjem ljuba hudičeva pojavnost)
prej zdrs v taktiki tarogatega kot redna pot njegovega delovanja;
prej slepilni manever kot frontalni napad.
Dovolj so čisto rahlo požveplani
sistemi
Hudič je najraje mimetičen in
sistemski. Največ škode naredi, ko ga ne opazimo, ker je zlit z
okoljem. Najbolj je učinkovit, ko je kot kakšna zelenkasta
usmrajena pašteta na kruhu a silno na tenko razmazan po naših
miselnih in vedenjskih vzorcih. Ko torej hudič ni sistem zase,
temveč ko je določen sistem od njega v celoti rahlo požveplan.
Lovci na hudiča smo skoraj veseli
totalitarnih družbenih sistemov, saj je v njih diabolično še
najbolj razvidno in neposredno. Nemška SS, ruska NKVD, slovenska
komunistična hunta, zdajšnja ISIS in ostali, katerih žalostni
„god“ praznujemo 23. avgusta, so (bile) takšne tvorbe, da v njih
sadističnih in genocidnih dejanjih ni težko zaznati onega
srhljivega neracionalnega elementa, ki daje slutiti Saj Veste Koga –
če povem po harrypottersko.
Manj smo vešči razkrivanja tenkih
namazov po miselnih vzorcih. Enega takega (no, ni pretirano tenek)
imamo na sebi že desetletja. Diabolična zanimivost Slovenije so v
zločinu spočeti labirinti sofizmov in laži, ki smo jih vajeni do
mere, da smo Slovenci in Slovenke, vključno z menoj, karakterno
skorajda nesposobni za resnicoljubno besedo. Smo pohabljeni za užitek
bivanja v resnici. Venomer nekaj tuhtamo, kalkuliramo, prikrivamo, se
bojimo povedati, se nečesa gremo ali forsiramo kak interes. Tistega,
ki je v tem dober, strahospoštujemo in mu sledimo. Že res, da se
najdejo ljudje z močno željo po resnici, toda občepijo tam nekje
na pol poti. Na koncu ne rodimo nobene Ane Politkovske.**
Deformirani za resnico, oziroma,
poškodovani v organu, ki izoblikuje besedo in komunikacijo, kar zna
še najbolje obrazložiti Justin Stanovnik, ne moremo niti kot nacija
biti politično in gospodarsko uspešni. Ta naša nemočna
ukleščenost v laž in sovraštvo – ali ne vohate žvepla?
„In vsemu njegovemu napuhu?“
Ni v človeški moči prepoznati
hudičevih nakan, ko so te v pripravljalni fazi. Kot katoličan bom
rekel, da je za kaj takega potrebna milost, natančneje,
zakramentalna milost svete birme. Še veste tisto od verouka: dar
modrosti, umnosti, vednosti,...? Tega se birmanci in birmanke ne
piflajo za šalo.
Kljub temu lahko podamo zanesljivo smernico: sledite napuhu in ujeli boste tarogatega s prsti
v marmeladi. Napuh ali nadutost je njegova prva lastnost in ni zaman,
da se tej ne-vrlini pri vsakem svetem krstu posebej odpovemo. Napuh
je bil tihi protagonist evropskih duhovnih tokov vsaj dve stoletji,
preden smo doživeli Katin, Auschwitz, Hudo Jamo in Hirošimo. Če
prihodnji časi prinašajo veliko gorje nad naš narod in naš
kontinent, vedimo, da to gorje zori počasi in zanesljivo prav zdaj.
Napuh v današnjih miselnih vzorcih je sled do pozicij sovraga, ki
preži, da jutri z vso silo skoči na nas.
Ko v postopku eksorcizma duhovnik
doseže, da se mu hudič javi in razkrije svoje demonsko ime, je
obred na točki preloma. Razkrinkan oz. poimenovan s pravo besedo
hudič že izgublja moč. Enako bo obveljalo za moralne in idejne
sisteme, v katere smo potopljeni danes. Dajmo jim pravo ime in rešili
bomo svojo prihodnost!
Međugorska pietà
Spodobi se, da dokončam međugorsko kroniko. Smo izgnali hudiča tisto junijsko noč? Morda smo ga razbesneli, izgnali pa ne. Tako je bilo sprva videti. Več kot nas je bilo okrog tresoče in rjoveče gospe, bolj je vztrajala v svojem početju. Ker smo bili iz vseh koncev sveta in ker smo molili vsak v svojem jeziku ter vsak kakšno svojo molitev, smo ustvarili anti-liturgično kakofonijo, da sem se skupaj z varovanko, ki sem jo držal za levo roko in ji ob tem iztegnjeni srednji prst najprej pokril nato nežno upognil, skoraj tresel tudi sam. Priznam, bil sem vznemirjen in zmeden. Denimo, infantilno sem se tu in tam postrašil, da bo ženska bruhnila vame, ki sem bil najbližji njeni glavi, kakšno vročo zeleno snov. Preveč filmov!***
Spodobi se, da dokončam međugorsko kroniko. Smo izgnali hudiča tisto junijsko noč? Morda smo ga razbesneli, izgnali pa ne. Tako je bilo sprva videti. Več kot nas je bilo okrog tresoče in rjoveče gospe, bolj je vztrajala v svojem početju. Ker smo bili iz vseh koncev sveta in ker smo molili vsak v svojem jeziku ter vsak kakšno svojo molitev, smo ustvarili anti-liturgično kakofonijo, da sem se skupaj z varovanko, ki sem jo držal za levo roko in ji ob tem iztegnjeni srednji prst najprej pokril nato nežno upognil, skoraj tresel tudi sam. Priznam, bil sem vznemirjen in zmeden. Denimo, infantilno sem se tu in tam postrašil, da bo ženska bruhnila vame, ki sem bil najbližji njeni glavi, kakšno vročo zeleno snov. Preveč filmov!***
Hvala Bogu, po kakšne pol ure je zadeve v svoje roke vzel mlad poljski menih. Bil je eden od štirih
ali petih duhovnikov, ki smo klečali ob ubogi ženski in s svojo
posvečenostjo okrog zle manifestacije ustvarili sakralni krog, zunaj katerega je
stalo in molilo za en avtobus laikov. Menih je zbranim molitvenim borcem po angleško dejal: „Dovolj je! Pojdite! To se ne rešuje na tak način.“
Njegova odločnost in razsodnost sta
bili tolikšni, da smo se mu hitro pokorili. On in še ena gospa,
mislim da zdravnica, sta ostala pri ženici, drugi smo se mirno
razšli. In glej, tudi rjovenje in preklinjanje je prenehalo. Zadnje,
kar sem videl, je bila svojevrstna pietà:
domnevno obsedena ženska je tam na trati pod ulično svetilko, z
glavo naslonjena na noge na tleh sedečega bradatega meniha, zanihala
v spanec.
* T.i.
modernistično zmoto je kot „sintezo vseh herezij“ obsodil
papež Pij X. l. 1907 (članek na Wikipediji).
** Prodorna in resnicoljubna ruska novinarka, ki so jo neznanci ubili l. 2006. V slovenščini je izšla zbirka njenih člankov in kolumn z naslovom Samo resnica (Žepna knjiga, 2011).
*** Prim. W. Friedkin, kultni film The Exorcist iz l. 1973.
** Prodorna in resnicoljubna ruska novinarka, ki so jo neznanci ubili l. 2006. V slovenščini je izšla zbirka njenih člankov in kolumn z naslovom Samo resnica (Žepna knjiga, 2011).
*** Prim. W. Friedkin, kultni film The Exorcist iz l. 1973.
"Diabolična zanimivost Slovenije so v zločinu spočeti labirinti sofizmov in laži, ki smo jih vajeni do mere, da smo Slovenci in Slovenke, vključno z menoj, karakterno skorajda nesposobni za resnicoljubno besedo. Smo pohabljeni za užitek bivanja v resnici. Venomer nekaj tuhtamo, kalkuliramo, prikrivamo, se bojimo povedati, se nečesa gremo ali forsiramo kak interes. Tistega, ki je v tem dober, strahospoštujemo in mu sledimo. Že res, da se najdejo ljudje z močno željo po resnici, toda občepijo tam nekje na pol poti. Na koncu ne rodimo nobene Ane Politkovske."
OdgovoriIzbrišiTo drži tudi, če v tem odstavku besedo "Slovenije" zamenjamo z besedo "slovenske Cerkve", besedi "Slovenci in Slovenke" pa z besedami "slovenski katoličani in katoličanke"?
"Najbolj je učinkovit, ko je kot kakšna zelenkasta usmrajena pašteta na kruhu a silno na tenko razmazan po naših miselnih in vedenjskih vzorcih. Ko torej hudič ni sistem zase, temveč ko je določen sistem od njega v celoti rahlo požveplan."
OdgovoriIzbrišiJa. Mariborski cerkveno-ekonomski podvig bi lahko bil tu notri. Pa tudi kak naduti politični katolicizem...
Politični katolicizem danes v Sloveniji res postaja problem. S strani Vatikana smo se ga, odkar je bil za papeža imenovan nekakšen prosocialistični populist, že kar navadili. Med drugim priznava legitimnost sicer nelegitimnemu komunističnemu režimu v Sloveniji tudi tako, da kar po tekočem traku sprejema njegove aktualne pajace, hkrati pa si izmišlja drakonske kazni za škofe, ki se temu režimu odkrito zoperstavljajo.
IzbrišiV medijih slovenske RKC (Družina, Radio Ognjišče) se z značilno ignoranco do večinske zgroženosti ljudi, ki se tako ali drugače identificirajo s krščanstvom in so v Sloveniji že sicer drugorazredni državljani, vse bolj uveljavlja politična korektnost do tukajšnjega režima, ki je zgolj perfidni način nevtralizacije njihovega spontanega upornega duha. Kaže se s poplavo vsegliharskih komentarjev, marginalizacijo dejavnosti demokratične opozicije, ki zadevajo aktualno dogajanje (npr. v zvezi z arbitražo, kršenjem čl. pravic itd.) ter popolno zaslombo, ki jo nudijo razvpitim komentatorjem iz vrst rdečega klera.
Nenazadnje, le kaj bi bil lahko bolj nagnusen primerek političnega katolicizma, kot je oportuno gostovanje klerika v pritlehnem režimskem glasilu kot je denimo komunistično Delo v zameno za blatenje junakov, dobrotnikov in preiskušanih borcev za demokratično Slovenijo?
Ja, ja. Če ne bi bilo umetno pridelane denarne "krize", bi tudi denar naložen v skladih, ki so jih zaupali "cerkveni" ustanovi ostal "varno" naložen.... Po bitiki je vsakdo rad junak. Kot pa sami veste, se Cerkev mora nekako preživljat. Od ofra se težko vzdržuje vse kar Cerkev za svoje delovanje potrebuje. Poleg tega pa je še iz dneva v dan več socialnih stisk... Zadeva ni enoznačna. Verjamem, da so cerkveni ekonomisti želeli samo dobro. Če glih je pot v "pekel" tlakovana z dobrimi nameni. Vse dobro, v Frankolovo! :) Glede "Dela"? Škoda besed. Njegov zatonbi bil najbolj "pravičen". Je primer grajene hiše na pesku laži, prevar in zločinov!
Izbriši"Obsedena" ženska je potrebovala samo pozornost. Če bi bila obsedena, se ne bi tako hitro končalo. Poljakinja... Zanimivo in hkrati žalostno, kako hitro upada vernost v katoliško vero. Ne vem kaj je s temi ljudmi. Opažam pa precejšni odklon (mladih) žensk od katoliške vere. Opažam, da so fantje bolj verni! Kaj res mediji toliko vplivajo na ženske?! A ni bilo v preteklosti ravno obratno. FDV.... dela ukalupljene novinarje!
Izbriši"Opažam, da so fantje bolj verni!"
IzbrišiZanimivo naključje. Ravno danes zjutraj sem pri maši postala pozorna na dva moža med 40 in 50, ki sta redna nedeljnika, a velikokrat brez domačega spremstva...Kot da ženske res malo preveč blodijo na temo "vzeti si moraš čas za sebe", ki je neprestano obravnavana v medijih...jutranji tek pa to...
Spoštovanemu patru Cestniku se opravičujem za rahlo off-topic vprašanje o imigrantih, ki pa je vendarle posredno povezano z zlom, ki je tema tokratnega bloga. Moje vprašanje je: kako naj po vaše posamezniki, država in EU ravnamo, da nesrečnikom pomagamo, ne da bi z vdorom pogosto neprilagodljivega islama dolgoročno ogrozili dosežke evropske renesanse in nenavsezadnje fizično obstoj Zahoda kot relativno uspešne in razvite združbe. Še posebej ob napovedih, da se ob disfunkcionalnosti večine arabskih in afriških držav današnji tok imigrantov v nekaj letih lahko spremeni v veletok. Vaše mnenje me še posebej zanima, ker ste ne le duhovnik, ampak tudi filozof in predvsem neodvisen duh.
OdgovoriIzbrišiŽal je vaše vprašanje že uvedlo filter oz. okvirje "naprednega Zahoda" in "disfunkcionalnosti arabskih in afriških džrav", prek katerega naj bi se izpeljal Cestnikov odgovor. Razviti Zahod je v nemajhni meri posledica zapostavljanja in izkoriščanja slednjih, zato je po mojem mnenju nesmiselno postavljati vprašanja v takem okvirju, ker preprostih odgovorov preprosto ni. Kar se bo kljub našemu kavčarskemu filozofiranju zgodilo je to, kar se je v zgodovini vedno zgodilo: ljudje s slabšimi kartami bodo bodo bolje odigrali partíjo.
Izbriši