Čas, nikogaršnji potomec
Rado Pezdir, ki ga je Jože
Možina prejšnjo nedeljo kakor „plazeč se skozi žico“ in
mimo „stražnega stolpa“, ki sliši na ime Programski svet, v
fevd javne TV pritihotapil, nato pa, pomislite, skozi njene knežnje
frekvence še do naših čutil spravil, je povedal pre-več. Kakor je
l. 2009 Huda jama za marsikoga bila pre-huda, tako je Pezdirjevo
nizanje podatkov in imen o komunistični vzporedni ekonomiji in
bančništvu bilo pre-hudo, pre-resnično. Otrplost nomenklature še
traja.
Dvoje prebliskov ob Pezdirjevo
odkritjih me je obiskalo. K vsakemu pristoji dober citat. Prvi je
Evripidov (+ 406 pr.
Kr.):
Nikoli ne smeš meniti, da je prevzetna sreča zlega moža trdna, niti da je trden rod nepravičnih; kajti čas, nikogaršnji potomec, razkrije človeške hudobije.
Čas ni potomec včerajšnjih tiranov,
čas gre svojo pot, zato grehi včerajšnjih tiranov hočeš ali
nočeš prihajajo sČASoma na dan. Slovenskim komunistom se samo zdi,
da so nad časom, na koncu čas sleče njih in jih vedno znova nage
vrže pred sodbo naroda. Primer, kako to zgleda, smo nazorno videli prvo
julijsko nedeljo zvečer na kanalu SLO 1.
Drugi preblisk mi prikliče citat
lansko poletje preminulega filozofa Ivana Urbančiča, ki je v
nekem eseju zapisal:*
Nihilizem je neovedeno bistvo komunistične revolucije in po takem svojem bistvu se komunistična revolucija kot uničevalka obstoječega sveta nujno žene v samouničenje …
Za Edvarda Kocbeka (+ 1981) in
še za koga je socialistična revolucija bila nekakšen nujni
duhovno-socialni dej počlovečenja človeka. Kocbek je socializem
razumel kot „označbo ne samo za pravičnejšo družbeno strukturo,
ampak tudi za svobodnejšo in popolnejšo obliko človekovega
duha“.** Skratka, to je nekaj zelo nasprotnega nihilizmu.
A da
se socialistična revolucija ni posrečila oz. niti ne zgodila,
temveč da se je namesto nje zgodila nihilistična revolucija, je na
koncu sumil nihče drug kot Dušan Pirjevec Ahac (+ 1977), med
vojno za Cigane in duhovnike krut valpet, po
vojni premišljevalec umetnosti, v zrelih letih očiščenja iščoča
duša.***
Pezdirjevo nizanje dokumentov o
mafijsko denarni komunistični eliti nas usmeri k prav tej tezi: v ozadju
revolucije je ves čas čemel nihilizem. Naši top-revolucionarji so
ideal popolnoma pravične družbe na „neovedeno“ nihilistični
način precej zgodaj opustili, najprej z ubijanjem, nato ko so se
vrgli v mafijske „posle“ oz. ko so se vrgli v to, kar je najslabšega ponujal „gnili kapitalizem“, od njih samih tako imenovan.
Konci slovenskega komunizma
Prvi konec komunizma na Slovenskem se
je zgodil v l. 1938, ko so stalinisti odstranili vodilne stare
domače komuniste in jugoslovansko partijo organizirali okrog
sovjetskih nameščencev, katerih kolovodja je znan: Josip Broz.
S tem se je že nakazalo, da bo komunistično vodilo socialnih
sprememb azijatski kolektivizem z radikalnim zaničevanjem „tega
sveta“, ne pa evropski humanizem s čutom za vsakega iz mnoštva
ljudi.
Drugi konec komunizma na Slovenskem se
je zgodil l. 1941, ko so komunisti ubili prvega nedolžnega
človeka. Genocidna maj in junij l. 1945 sta bila demonsko logična
krona revolucionarnih namer iz l. 1941. Vaške straže in domobranci
gor ali dol, tudi če slednjih ne bi bilo, bi boljševistična
revolucija na žrtvenik položila 5% do 10% prebivalstva in ga
internirala ali ubila, da bi lahko opravičila ime „revolucija“
in bila všeč „soncu narodov“ Josifu V. Stalinu.
Če ima
neko socialno gibanje nujno in obsežno destruktivno fazo (predvčerajšnji hamburški antifaji niso izvzeti), v kateri na koncu dostojanstvo posameznika in njegova lastnina ne veljata nič (prim. hamburško „uničevanje obstoječega sveta“), je na delu „skriti gost“ - nihilizem. Zlasti, ko se začne ubijati. Biblično gledano je
umor prvo močno znamenje zunaj-rajskega stanja. Nihilistično je, ko
skozi serijsko ubijanje misliš, da „gradiš“ raj na zemlji.
Tretji konec komunizma po črnomaljsko
Tretji konec komunizma se je zgodil l.
1948 v Črnomlju. Da, tu grem malo po svoje... A če že iščemo nek
simbolni kraj in datum, lahko vzamemo leto 1948, Črnomelj. Takrat je
France Špelič (+ 2012), med vojno partizan, po vojni
miličnik v Kamniku in Črnomlju, moral na zagovor pred ljubljanske
komunistične veljake, ker je njegova žena Sida Špelič neki
bolni ženici „za juho“ dala meso, ki ga je partija namenila njenemu možu in njej, v kolikor oba „naša“. S tem je namreč
bila pohujšljivo prekoračena nova razmejitvena črta med onimi
zgoraj, partijci, in onimi spodaj, nepartijci.
Če bi tovarišica
Sida Špelič del iz partijske mesnice prinesenega mesa vrgla domačim
psom, bi tega udbini ovaduhi ne zaznali, ker ga je dala bolni ženici,
so greh zoper „tekovine revolucije“ urno pribeležili. V
Ljubljani so tovariša Špeliča močno ošteli. Prvič, ker da
„izdaja uradno tajnost“; drugič, ker da „razprodaja, kar je
družba namenila njemu“ – miličniku.****
Črnomaljski kos mesa nazorno prikazuje eno od metastaz nihilizma kot „neovedenega bistva“ revolucije. H kateremu optiku vas naj pošljem po očala, če tega ne vidite?
Z drugimi besedami, tretji konec komunizma ter kocbekjanske sanje o „novem človeku“ se je sprožil z nastankom „novega razreda“, o katerem je nekaj let potem, ko je v Črnomlju partijski kos mesa končal v napačnem loncu, nesmrtno diagnostiko podal Milovan Đilas (+ 1995). Namesto družbe enakih smo dobili elito s svojimi mesnicami, z „uradno tajnostjo“ o vsaj 12 kg mesa mesečno za miličnika; elito z vzrejo svojih otrok v ukradenih vilah, z branjem poezije pod ukradenimi slikami, s štirinožnimi vnučki plazečimi se po ukradenih preprogah.
Od nihilizma do Mamona in partijskih mesnic
S tem v zvezi lahko Pezdirjeve podatke
beremo kot obsežne, dosledne, neovrgljive podatke o tem tretjem
koncu komunizma, se pravi, o tem, kako je slovenska komunistična
elita v plejadi demonov na koncu izbrala tistega, kateremu se mu bo
vsa poklonila – Mamona, denarno božanstvo.
Ampak, kako se je to lahko zgodilo? Pomagati si moramo z duhovnostjo, da razumemo, zakaj so se naše elite v času rdeče zvezde deklarativno zavezale svetovni komunistični eshatologiji, v duhovno-moralnem podtalju pa se združile z Zahodom ter se skupaj z mafijami, kapitalizmi in neoliberalizmi poklonile Mamonu, bogu novega veka, obenem pa znova razdelile družbo na zgornji in spodnji sloj.
Najbolj preprosta in vedno sveža
definicija nihilizma pravi: nihilizem je zanikanje smisla. Vprašajmo se: ali je lahko človek, ki je osebno kradel, posiljeval in
pobijal, nato po lestvici revolucionarjev napredoval, da je junija
1945 prav on vodil zazidavo barbarinih rovov ter takoj zatem
vzpostavil polstoletno vladavino molka, l. 1946 nenadoma zacvetel,
izstopil iz zanikanja človeškosti in se srečno zazibal v
kraljestvu smisla? Ne. Je lahko nekdo, krvav do komolcev, ker je z
uboji stokrat zaporedoma zanikal smisel človeka, potem, kakor da ni
nič bilo, spet po kocbekjansko verjel v socializem kot označbo „za
svobodnejšo in popolnejšo obliko človekovega duha“. Ne. Trkamo
na napačna vrata.
Po vsem storjenem je morilec in
zanikovalec smisla pred sabo imel dve duhovni poti: prva je vodila v
kesanje in jok, druga v brezčutni nihilizem, v visenje nad črno
praznino. Pokesal se ni, stal je pred odprtim žrelom niča. A –
kot uči Albert Camus – stati pred ničem skoraj nihče ne
zmore, vsak nihilist si raje poišče neko „tolažbo“, neko novo
„smiselno“ akcijo, nekega malika. Nižji partijski funkcionarji
so „tolažbo“ dobili v obliki „uradno tajnih“ 12 kg mesa in
klobas na mesec, višji, najvišji pa v obliki tajnih računov v
Mamonovih templjih, se pravi, na Zahodu, v bankah bleščečega kapitalizma.
* Navaja ga Alojz Rebula v kolumni Pod dvema mrtvima zvezdama v tedniku
Družina.
** Te Kocbekove besede o socializmu je 6.11.1981 na Žalah-Navje na žalni slovesnosti ob Kocbekovi smrti citiral Milan Kučan.
*** Beri članek Francija Koncilija Kako se je Dušan Pirjevec iz poti revolucije prebijal v katarzo? na casnik.si.
**** Dogodek je popisan v Špeličevi avtobiografiji Vrnil se bom k Očetu (Celje, 1990).
** Te Kocbekove besede o socializmu je 6.11.1981 na Žalah-Navje na žalni slovesnosti ob Kocbekovi smrti citiral Milan Kučan.
*** Beri članek Francija Koncilija Kako se je Dušan Pirjevec iz poti revolucije prebijal v katarzo? na casnik.si.
**** Dogodek je popisan v Špeličevi avtobiografiji Vrnil se bom k Očetu (Celje, 1990).
Berilo za iščoče v sedanji mreži slovenskih brezpotij.
OdgovoriIzbrišiNo, če bo Brane pisal take tekste, ki imajo končno rep in glavo pa korenine, bo pa lepo. Nihilizem je eno, monizem, ki je sicer nekako blizu, pa drugo, in katoliški pisec se mora popolnoma ozdraviti monističnih traparij, v smislu: vsi smo eno, vsi smo enaki (pred Bogom). Kar seveda ni res, če Pismo odpreš na katerikoli naključni strani. Tako ozdravljen zna ločiti napadalce od napadenih, morilce od branilcev, ter seveda tudi vmesne napake in zdrse, ki jih vsak konflikt prinaša.
OdgovoriIzbrišiKo omenjaš Franca Špeliča in ženo Sido, bi morda lahko povedal malo več, saj si klerik Cerkve, da je ta človek postal Božji človek in - to pa jaz povem, je zdaj med svetimi. To je pomembnejše od mesa, če že ime omenjaš.
Pirjevec Ahac, hudičevo seme, ki je celo uteho iskal kasneje v filozofiji in okoli cerkve, pa ni vstopil v kesanje in odrekanje državnim blagodanostim, zato je bil njegov poskus očiščenja zaman, četudi je bil morda na koncu spovedan. Tako imamo dva zelo težka partizanska kalibra: Špelič je podpiral morilce med vojno (kot sam piše), Ahac pa je celo duhovnike mučil do skrajnosti in jih ubijal na dolgotrajen in gnusno perverzen način. Oba sta kasneje uteho iskala pri Bogu, in: eden jo je našel ter postal svetniški (Kurešček!), drugi pa še vedno ne.
Mislim da je mamon (zakaj bi hudiča pisali z veliko?) udaril tudi v Cerkvi, v času, ko je gradila tiste grozotne katedrale in bila politična sila (politika = boj za denar).
Nihilizem je zanikanje Smisla, ki je Gospod. Če zanikamo del Gospoda, npr. Cerkev ali zapovedi ali Ljubezen do Boga, tudi v nas leze nihilizem, četudi smo kristjani. Tega je ogromno. Nihilizem bi torej lahko označili kot 'skrivanje glave v pesek, da bi lahko še naprej delali po svojih nagonih in zamislih'.
Torej nihilizem ni povezan le s komunizmom, ampak tudi z ohlapno vero. Navsezadnje so domala VSI komunisti rojeni iz krščanskih družin, skorajda vsi si bili krščeni ("komunizem je herezija krščanstva"). Ker se jih Nauk ni prijel niti malo, je to dokaz, da se na Zemljo rojevata dva rodova človeka, ne le eden: rod Abela in rod Kajna (možni so tudi redki prestopi). In tako bo do konca sveta, zato so občasne psevdo-pravljice Cerkve, da nekoč pa bo ljubezen in mir na zemlji, pravzaprav nihilizem Resnice. Resnica pa je Kristus.
G. Branko Cestnik,
OdgovoriIzbrišikaj je bilo prej, kura ali jajce? Zgodovinsko dejstvo kaže, da so 1. septembra 1939 Nemci vdrli na Poljsko. To je bil prvi dan II. svetovne vojne. Tiste zaresne. Okupacija Češke je potekla tako mimogrede. Bolj kot sofisticirano. Poljska pa je že bilo tisto pravo. Prava vojna!
In kaj se je zgodilo dan potem?
Dan potem je bil 2. september in v uvodniku časopisa Slovenec, vodilnega predvojnega časopisa, je bilo objavljeno hvaljenje nacističnega vdora. Slovenski mainstream tistega časa je pozdravil nemški ekspanzionizem. Šele potem, dve leti kasneje, so v katoliško, konservativno Slovenijo posegli komunisti s svojimi akcijami. Tudi zaradi tega ker so okupatorje pričakali volksdojčerji s svojimi seznami za raznarodovanje. In z ovadbami za odstrel. Volksdojčerji so se morali omejiti na ovajanje. Umazano delo je za njih opravljal gestapo. Šele potem so sledile komunistične in partizanske eksekucije. In potem za njimi vaške straže ipd.
Ampak ta dejstva, g. Cestnik, za vas najbrž niso relevantna, kajti ne podpirajo ideološke anateme rdečega gibanja. Ta dejstva so moteča pri borbi z antikristom, zato jih velja zanemariti.!