Škofjeloški pasijon: Samson v boju s Filistejci. Foto: B.C. |
Udarec nazaj je nekaj povsem naravnega.
Če opazujemo domače mačke pri obrambi svoje jedi, vidimo, kako
hitro zna prva udariti nazaj drugo, če ji hoče slednja kaj na silo
vzeti. S tem, ko udari nazaj, prepreči okoriščanje na njen račun.
Z udarcem nazaj vzpostavi mejo in ravnovesje.
Udarec nazaj je vračunan v medčloveške
odnose. Maščevanje posamezniku, ki ga lahko družba izvede preko
organov pregona in pravosodja, vzbuja strah. Marsikakšno zlo je
preprečeno, ker se hudobneži bojijo povračilnih udarcev. Če pa
hudobijo vendarle zagrešijo, prizadeti in vsi ostali zahtevamo, da
so sojeni in kaznovani. Zahtevamo, da država v imenu nas zada
povračilni udarec. Državo, ki zna ustrezno kaznovati hudodelce, ki
torej na svoj način poskrbi za pravičnost po načelu „oko za oko,
zob za zob“, imenujemo pravna.
Je potemtakem Jezus utopični anarhist?
Je mirovniški sanjač? Guru nenasilja? Pravi namreč: „Ne upirajte
se hudobnežu, ampak če te kdo udari po desnem licu, mu nastavi še
levo.“ Bodimo stvarni: če družba hudobneža ne bo udarila nazaj,
bo hudobnež še bolj razhajal in povzročal trpljenje vsem okrog
sebe. Kaj torej hoče povedati Jezus?
Jezusova skrb je pravzaprav zelo
preprosta. Hudobiji, sovraštvu in nasilju ne smemo dovoliti, da se
širi kot infekcija. Hudobija, sovraštvo in nasilje imajo namreč
neko kvarno socialno logiko: skačejo iz osebe na osebo in popačijo
tudi do včeraj dobre duše. Po logiki spirale.
Po tej logiki je hudobije in nasilja z vsako nepravilno reakcijo nanj več in več. Udarec nazaj, čeprav zapisan v živalsko in človeško naravo, je prepogosto prvi korak, da tudi sami stopimo na pogubno pot sovraštva in zamer. Jezus nas svari, da v udarcu nazaj prepoznamo zanke skušnjavca in da v spiralo zla ne vstopimo.
* Besedilo je bilo objavljeno februarja 2014 v reviji Magnificat.
Po tej logiki je hudobije in nasilja z vsako nepravilno reakcijo nanj več in več. Udarec nazaj, čeprav zapisan v živalsko in človeško naravo, je prepogosto prvi korak, da tudi sami stopimo na pogubno pot sovraštva in zamer. Jezus nas svari, da v udarcu nazaj prepoznamo zanke skušnjavca in da v spiralo zla ne vstopimo.
* Besedilo je bilo objavljeno februarja 2014 v reviji Magnificat.
Avtor je odstranil ta komentar.
OdgovoriIzbrišiTole pa meni ni čisto nič jasno... G. Cestnik povejte način kako naj se zla ubranimo......... saj ga je po vaših besedah in po lastnih izkušnjah vedno več, če samo nastavljamo še levo lice !???
OdgovoriIzbrišiTole je precej čudno napisano. Najprej:
OdgovoriIzbrišiZahtevamo, da država v imenu nas zada povračilni udarec.
------------
To ni res. To ni v imenu nas, kot "sodba v imenu ljudstva".
Če bi šlo za "v našem imenu" bi kar sami zadali povračilni udarec.
Drugo, pravosodje ne izvaja maščevanja.
In še to: Jezus ni noben guru nenasilja. Ni noben ubogi poštenjak, ki so ga ubili. Jezus je Gospod!
Zdravko, mislim, da je Branko komentiral zelo konkretne dogodke, a jih je posplošil do te mere, da "kdor more razumeti, naj razume". Krščanstvu kot ideološka zaslomba se izteka rok uporabnosti. Če mu bo Gospod nastavil ogledalo bo nagravžno ... bolje bi bilo, da bi razumeli in se spreobrnili ...
IzbrišiTepsti nazaj je fovš. Udariti je treba prvi. Jn 2, 13-22.
OdgovoriIzbriši