Putin – branitelj bližnjevzhodnih
kristjanov
Najstarejša ruska nevladna
organizacija nosi naslov Imperialno pravoslavno palestinsko združenje
(Imperatorskoe pravoslavnoe palestinskoe obšestvo – IPPO).
Ustanovljena je bila l. 1882, njenega delovanja niso ukinile niti
sovjetske oblasti, čeprav so ji spremenile ime in prilagodile cilje.
Po letu 1992 je združenje dobilo nazaj svoje staro ime, s prihodom
Putina na oblast pa je ambiciozno zacvetelo. Njega poslanstvo je:
pripravljati romanja v Sveto deželo; skrbeti obenem za ruske in
druge kristjane, ki živijo na Bližnjem vzhodu; graditi v Sveti
deželi cerkve, šole, bolnice. Danes je IPPO prestižna
organizacija. V nje vodstvu in svetu sedi politična in verska
smetana. Kajti Sveta dežela Rusom veliko pomeni.
Pozor št. 1! Kot je izrecno dejal tudi ruski metropolit Hilarion (»zunanji minister« moskovskega patriarhata), Rusi pod pojmom
Sveta dežela razumejo tri današnje
države: Izrael, Libanon in Sirijo.
Pozor št. 2! Rusi so bili že
pred prvo svetovno vojno na teh območjih tako močno prisotni, da so
uporabljali izraz »Ruska Palestina«.
Pozor št. 3! Eden izmed
razlogov za vojno med Rusijo in turškim Otomanskim cesarstvom l.
1853, v katero so se vpletle zahodne sile in je dobila ime Krimska
vojna, je bil spor glede kristjanov na območju Svete dežele oz.
želja Moskve, da vrši neke vrste protektorat za kristjane. Sveta
dežela je tedaj spadala pod Otomansko cesarstvo. (Vir za do zdaj
napisano je članek na italijanskem think tanku Comitato AtlanticoItaliano)
Šele če vzamemo v obzir to rusko
imperialno-pravoslavno zavzetost za Sveto deželo, razumemo, zakaj se
je Rusija tako odločno in silovito vključila v zadnjo vojno v
Siriji. Ne samo zaradi Asada in svojih neposrednih vojaških in
gospodarskih interesov, temveč tudi zaradi »poslanstva« zaščite
Svete dežele in tamkajšnjih kristjanov. Na Zahodu to neradi slišijo,
toda ruski poseg v Siriji je zelo koristil preživetju krščanskih
skupnosti na Bližnjem vzhodu. Vladimir Putin si je na tiho prislužil
naziv »defensor christianorum«, branitelj kristjanov, ki se ga je v
stari časih dajalo pogumnim kraljem in vitezom, ki so politično in
vojaško branili ogrožene kristjane in krščansko civilizacijo.
Zahod ni Rusija oz. Zahod je do
trpljenja bližnjevzhodnih kristjanov »korekten«
Na Zahodu organizacije, ki bi bila
primerljiva ruski IPPO, nimamo. To pa zato, ker se strogo držimo
ločitve Cerkve in države. Za nas je nepredstavljivo, da bi recimo
Ministrstvo za zunanje zadeve in Škofovska konferenca ustanovila
nekak skupen Komisariat za Sveto deželo s poenotenim ciljem varnega
romanja v Jeruzalem, širjenja slovenskega vpliva v Izraelu in
okolici ter pomoči bližnjevzhodnim kristjanom.
Druga točka razhajanja med ruskim in
zahodnjaškim pogledom glede bližnjevzhodnih kristjanov ždi v
mišljenju oz. priučenem prepričanju, da kakršno koli vmešavanje
»krščanske Evrope« v prid »krščanskih interesov« na Bližnjem
vzhodu pomeni nič manj kot obujanje križarske mentalitete in
spodbujanje novih križarskih vojn. Križarske vojne so v kolektivni
zavesti Zahodnjakov nekak fuj in fej, ki se ne sme več ponoviti
(čeprav natančna analiza islamsko-krščanskih spopadov kaže, da
je krščanstvo bilo največkrat v vlogi branitelja, ne napadalca).
Islamski skrajneži to našo »križarsko
krivdo« uspešno tržijo tako v smislu vzgoje in propagande kot v
smislu motivacije za svojo maščevalno vojno proti »križarskemu
Zahodu«. Situacija bi bila burleskna, če ne bi bilo prelite krvi po
ulicah zahodnih mest. Evropa se na vse pretege brani samo sebe
umevati kot »krščansko«, islamisti pa ji ves čas pravijo
»križarska«. Evropa nasede in, ker noče »žaliti islama«, se še
bolj trudi biti »ne-krščanska«. Islamisti ne popuščajo: enako
kot prej ji pravijo »križarska«. Evropa spet nasede,… itd., itd.
Nadalje igra pomembno vlogo ideologija
politične korektnosti, v Rusiji komaj prisotna, pri nas razbohotena
v nekakšno krovno politično kulturo. Ta ideologija narekuje, da
pomagamo »vsem enako, ne glede na njihovo versko prepričanje«.
Prav. Pomagamo na Bližnjem vzhodu »vsem enako« prvič, pomagamo
»vsem enako« drugič, tretjič,… Nakar po par letih ugotovimo, da
neka bližnjevzhodna grupacija vedno znova najmanj dobi in vedno
znova potegne najkrajšo. In zakaj so to ravno kristjani? Se bo našel
kdo od zahodnih vrhunskih politikov, ki bo zahteval pomagati najprej
in predvsem kristjanom? Putin se je po letu 2013 kot »defensor
christianorum« precej izpostavil, mu bo sledil še kdo?
Trump – nov branitelj
bližnjevzhodnih kristjanov?
Ameriški predsednik Donald Trump je
minulega 11. decembra podpisal poseben zakonski akt (Iraq and Syria
Genocide Relief and Accountability Act), katerega cilj bo pomagati
žrtvam islamističnega genocida v Iraku in Siriji, zlasti kristjanom
in jazidom. Uporaba besede »genocid« ni slučajna. Po eni strani
odgovarja temu, kar je Islamska država nad kristjani in jazidi v
resnici počela, po drugi ob pomoči humanitarne narave odpira tudi
pot hitrejši pomoči v obliki vojaške zaščite.
Trump je to storil na veliko veselje
bljižnjevzhodnih cerkvenih voditeljev, katerih predstavniki so bili
med podpisom navzoči v Beli hiši.
Če se veselijo žrtve hudih
preganjanj, ni razloga, da se ne bi veselili tudi mi. Vsak človek
dobre volje privošči drugemu, da mu ni treba bežati iz svoje
domovine. Kristjani dodatno privoščimo bližnjevzhodnim kristjanom,
ki so naši bratje in sestre v Kristusu, da ostanejo tam, kjer so,
čeprav vemo, da jim ni lahko. Naš dodaten »duhovno-zgodovinski«
interes je, da krščanstvo ne izgine v deželah z najstarejšo
krščansko tradicijo. Zato smemo biti Trumpu le hvaležni.
Trump seveda popravlja, kar je v Siriji
zagrešil Obama. Ko so ZDA podprle upornike proti Asadu, so računale
na prihod demokracije zahodnega tipa v Sirijo, zgodil pa se je
nepredstavljiv kaos. Nastradali so spet kristjani. Pokol kristjanov v
mestu Malula septembra 2013 je načrtno izvedla Al-Nusra, ki naj bi
tvorila od ZDA podprto koalicijo zoper Asada.
Pokol nedolžnih kristjanov je imel
velik odmev, toda ne po običajnih kanalih zahodnih medijev. Ti so
gledali vstran. Razlog za odmev pa je bil tudi v tem, da v Maluli, ki
leži štirideset kilometrov severno od Damaska, še govorijo staro
aramejščino, se pravi materin jezik Jezusa Kristusa.
Malokdo je takrat tudi poročal, da je
50.000 kristjanov iz sirske regije Qualamun oktobra 2013 pisalo
Putinu in prosilo za rusko državljanstvo, da bi bili na ta način
zaščiteni. Z drugimi besedami, Obama je bližnjevzhodne kristjane
tiščal v naročje Putinu, s tem pa doživljal tiho erozijo podpore
med bolj obveščenimi zahodnimi kristjani.
Trump brani bližnjevzhodne kristjane, a nevarnosti ni malo
Trump postaja nekak »defensor
christianorum« po Putinovem zgledu; z zamudo seveda. Ko mu nehamo
ploskati, se zavejmo, da nevarnosti pri tem ni malo.
Prva je, da bodo bližnjevzhodni
kristjani postali kmetje na šahovnici rusko-ameriškega dvoboja. S
tem bi se njihova žalostna usoda dodatno zapletla. Druga je, da so
bližnjevzhodne krščanske skupnosti lahko še bolj v nevarnosti, da
pri islamistih dobijo dokončen pečat sodelavk »ameriškega hudiča«
in, ko bo v ZDA vladal bolj »korekten« predsednik, postanejo cilj
maščevanja. Je pa res, da islamistični terorizem ne sme narekovati
zahodne dobrodelnosti. Tretja nevarnost lahko pride iz načina
delovanja (»modus operandi«) velesil. Angažma velesil ne more
nadomestiti procesov, ki se morajo zgoditi na terenu, med ljudmi. To
pa so želja po miru, delo za mir in vera v medverski dialog.
Le slednje bo na dolgi rok zagotovilo
preživetje in – Bog daj! – ponovni razcvet bližnjevzhodnih
krščanskih skupnosti.
* Besedilo je izšlo 16.12.2018 na portalu Domovina: https://www.domovina.je/putin-trump-in-zascita-bliznjevzhodnih-kristjanov/ Foto: Ruski patriarh Kiril in ruski predsednik Putin, s spleta.
zelo dobro komentirano hvala branko.
OdgovoriIzbrišiHello,
OdgovoriIzbrišiMany thanks to you Martine for telling me about Mr Jacques DELAROSIERE. He is truly the messiah just as you have said so well. He granted me in less than 48 hours
a loan of 180,000 euros on a low interest rate of 3% per year that I will repay over a period of 5 years and I have several colleagues who also received their
ready at his level.
I thank you again because it is because of you that I arrived there, and I owe you a service since I was in a financial stalemate with three
children because my husband died last year in a traffic accident and I was crumbling under debts but today thanks to your testimony, my children and
I have been smiling again and we are currently living in our house. I am posting this message because I promised to give it also as a testimony if I received
my credit. I strongly advise you to address him and you will be satisfied but attention to you who do not like to repay the credits has good date.
I can leave you his contact address email / banque.generale@gmx.it
I apologize for the inconvenience and thank you for your understanding