Dvignjenih ščitov pred levico
Levica s svojo agresijo na katoliški
prostor skupnosti verujočih dela nemalo škode, a vzbuja tudi odpor,
samozavest, ponos. Če te danes Borba 1, Borba 2 in Borba 3 (Delo,
Dnevnik in Večer)* kot katoličana devljejo v nič in ti pripisujejo
fašizem, katolibanstvo, krivdo za socialne bolezni ter krivdo za ptičje
iztrebke na avtomobilih, ti ni prijetno. Kriva obdolžitev in
ponižanje bolita. Po drugi strani pa ravno zaradi takšnega in
tolikšnega na svoji koži občutenega režimskega biča veš, da si
na pravi poti. Novozavezna prerokba, ki nikoli ne mine, pravi:
„Gorje vam, kadar bodo vsi ljudje lepo govorili o vas, kajti prav
tako so njihovi očetje delali z lažnimi preroki!“ Če bi te
zdajšnji slovenski mnenjski režim hvalil, bi še bil prepričan, da
nisi lažni prerok?
Draga ateistična levica, morda še
največ narediš za nas, ko nas tepeš. Hvala ti za ta trud in za
skrb, da katoliški duh ne usahne v coni udobja!
Ampak za prihodnost slovenskega
katolištva je lahko politična desnica enako škodljiva kot
politična levica, v kolikor pač katoličani v njeni bližini
brezskrbno izklopimo alarmne naprave in spustimo dvižni most.
Še več: nekateri med nami so smrtno
prepričani, da je politična desnica katoliška in katolištvo
politično desno. Drugi gredo korak naprej: smrtno, se pravi dogmatično, so prepričani, da je za katoličana greh ne biti politično na
desni. To še ni vse: tisti katoličan, ki ne stoji v strnjenem
ešalonu in, glej ga zlomka, ga celo sumimo, da koketira s kom z one
strani, je slab katoličan. Na spletu najdete lep nabor etimološko
zanimivih pojmov in sintagem, ki označujejo takega katoličana:
izdajalec, rdeči podtaknjenec, grmičevec, katokomunist, prodani
far, kocbekovec, udbovski nameščenec, kolovodja modernistov, ....
(Ni se mi dalo brskati po črevasto dolgih komentarjih pod članki pa
sem uporabil nekaj označb, ki so jih anonimni bratje v Kristusu v
zadnjih letih v spletnih komentarjih namenili moji malenkosti, sicer
staremu volivcu SDS, ko sem kdaj v kakšnem svojem zapisu podvomil v
„pravo stvar“ oz. v mesijansko dimenzijo človeka, ki ga vsi
poznate in katerega žena je zdravnica.)
Ko si politično poskuša podrediti
eklezialno
Ni problem idejna sorodnost nekaterih
političnih strank in Cerkve. Taka sorodnost je dobrodošla. Tudi ni
problem, če Cerkev kdaj nakaže, katera stranka ji je po krščanskih
etičnih merilih in družbenem nauku bližja. Na tem mestu bi celo
predlagal, da bi se kdaj kak organ pri SŠK, denimo Komisija za
pravičnost in mir, oglasil z (pol)uradno (a nezavezujočo) oceno
strankarskih programov jasno in glasno imenovavši stranke – pa naj
„cerkvena učiteljica“ Ranka Ivelja še tako zavija z očmi.
Bolje jasno povedana beseda nad pultom kot šepetajoča hipnoza
volivca pod pultom.
Problem je, ko politično poškoduje
eklezialno. Ko politika v cerkveno občestvo vnese svoje kriterije
razločevanja, kdo je in kdo ni na pravi poti. Naj ponazorim s svežim
primerom dveh duhovniških imen. Revija Reporter, 23. marec 2015:
pišoči duhovnik Janez Turinek na strani 55, s strani Boštjana M.
Turka komentirani duhovnik Milan Knep na strani 35. Turinekovim
antikomunističnim erupcijam je dana cela Reporterjeva plahta, Knepovi dialogi z
zakoncema Hribar so hudo okrcani. Turinek lahko zapiše, kar se mu
zljubi, za Knepa je med vrsticami sugerirano, da ni primeren za
odgovornega za katehezo v ljubljanski nadškofiji. Uredniško
sporočilo revije je moč dešifrirati takole:
militantni duhovniki (t.j. katoličani) à la Janez Turinek so okej,
mostograditeljski duhovniki (t.j. katoličani) à la Milan Knep niso
okej!
V času Udbe se je temu reklo
diferenciacija klera (prim. isti Reporter, str. 19). Cilj
diferenciacije? Nič drugega kot nadzor politike nad religijo.
Največja nevarnost je ohromelost za
evangelizacijo
Klovnesa na ulicah Madrida l. 2013. V poulični predstavi aktivistov ponazarja odnos Cerkve do kapitala. Foto: B.C. |
A druga nevarnost je hujša od prve.
Lahko se zgodi, da bodo pred določeno politiko povsem spuščeni
ščiti ter ozka politična opredeljenost in strast katoličanov
zmanjšali njih svobodo za evangelizacijo. Lahko se zgodi, da
slovenska Cerkev za daljše obdobje v širšem prostoru ne bo mogla
sproščeno spregovoriti o Jezusu iz Nazareta, ker bo s strani večine
prebivalstva zaznavana kot zainteresirana politična sila.
Da bi do take redukcije prišlo (če že
ne prihaja), se za povrh na vse kriplje in pretege trudijo tri Borbe
in novokomunistična levica, ki se na svojo ne-vem-katero-že fazo odreševanja
slovenskega delavskega razreda, kot je videti, ne zna pripravljati
drugače kot skozi vnovični spopad s krščanstvom. Jasno je, da
takega projekta ne more voditi metropolitanski levičar, ki ne loči
ministranta od goloba na strehi, pač pa nekdo, ki je vdihaval
katoliški zrak vsaj tako, kot ga vdihavajo v Železnikih.
Taka redukcija katolištva se ne sme
zgoditi! Ne zaradi Borb in levice, temveč zaradi resnice o Jezusu iz
Nazareta. Kolikor poznam novo nadškofovsko zasedbo Zore-Cvikl, sem
miren. Dela z razločevanjem duhov pa kranjsko-štajerski dvojec ne
bo imel malo.
* Borba oz. Ƃopƃa
- to je bil tisti dnevni časopis, na katerega enega in edinega smo
bile v osemdesetih naročene vse enote v kasarni JLA v Zaječarju. Borba je začela izhajati v Zagrebu l. 1922
kot „teoretski časopis“ KPJ, po vojni je nekaj časa bila med
vodilnimi dnevniki v SFRJ, nato je životarila na račun
predplačnikov v državnih ustanovah in kasarnah. Zamrla je z
razpadom Jugoslavije.
Cerkev se mora umakniti iz Politike in Države.Ter naj vrne to kaj so dobili nazaj na nepošten način.Ter ves denar ki so ga pokradli Državi in Narodu.
OdgovoriIzbrišiViktor (4. april 20156 12.04), ponujam poceni inštrukcije iz rabe
OdgovoriIzbrišivelikih in malih začetnic v slovenskem jeziku in iz uporabe ločil. Brezplačno dodajam poduk o zgradbi stavkovin pravilnem črkovanju.. Ponudbe pod #s_pravilno_slovenscino_za_ domovino_naprej