Imam prijatelje, ki molijo, da bi v
Ljubljani dobili parkirno mesto za njihovo vozilo. Občudujem tako
neposredno in otroško vero. Jaz ne molim za parkirno mesto. Ko se
spuščam od Trojan proti prestolnici, sem pri Lukovici že rahlo
živčen, ker ne vem, kam bom stisnil svojo kotalečo se pločevino.
Ampak ne molim za parkplac. Pomislim na prijatelje, ki molijo zanj
(običajno k sv. Antonu Padovanskemu) in me je nekoliko sram. Češ,
duhovnik si, pa tako malo vere.
Ne vem, če gre za obrambni mehanizem
racionalizacije ali za navdih od zgoraj, ko si rečem: Če bo meni
Bog dal parkirišče, ga bo nekomu drugemu vzel. Nočem biti
nadnaravni protežiranec. Naj se zgodi svobodni trg in fer tekma
malih ljudi za zlato parkirišče. Tako, nekoliko neoliberalno,
razmišljam tam pri Lukovici.
Ali sem potemtakem Boga izključil iz
malih tegob svojega življenja? Mislim, da ne. Kaj je več prositi in
nadlegovati Boga ali se Mu prepustiti? Prepustiti se je po stopnjah
duhovne atletike več kot prosjačiti za to ali ono malenkost. No,
morda sem nazadnje jaz, ki ne molim za parkirišče, bolj veren od
onih, ki molijo zanj. Bomo videli na sodni dan.
Eno drži. Nobena molitev ni vnemar.
Vsaka molitev je dobra beseda. Dobra beseda je možna, ker jo spočne
dobra misel. Dobra misel in dobra beseda pa zagotovo prej ali slej
postaneta meso, se pravi dobro dejanje. Molitev ima tako nujno dober
učinek, četudi tega takoj ne vidimo. Še več: molitev učinkuje,
četudi nismo verni. V hipu ko moliš (oz. si misliš in želiš
dobro), postajaš boljši – in to je pomembna sprememba.
Ne vem, katero duhovno taktiko boste
izbrali pri naslednjem iskanju parkirišča. Boste prosili ali se
boste prepustili? Oboje je prav, če je rojeno v dobronamernem srcu.
Srečen Božič!
sneto iz gopixpic.com |
* Tekst je bil objavljen 23.12.2014 v reviji Jana.
Ni komentarjev:
Objavite komentar