tag:blogger.com,1999:blog-3792571442706399007.post3709257729345595912..comments2024-03-28T15:34:26.308+01:00Comments on Branko Cestnik Blog: Izvorna zmota progresistovBranko Cestnikhttp://www.blogger.com/profile/17626675856044969855noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-3792571442706399007.post-2395513414151631632016-06-15T00:44:22.605+02:002016-06-15T00:44:22.605+02:00Hm, kot kristjan težko verjamem v napredek človešt...Hm, kot kristjan težko verjamem v napredek človeštva, ker vem, da ne bo zmagovalen. Zmagovalen bo sovražnik napredka in človeštva, in potem bo konec: zmagal bo Jezus, in uničil sovražnika. Ampak to še ne pomeni, da si za napredek ne bom prizadeval, se zanj boril. <br /><br />Kar je zanimivo, pa je to, da lahko enako razločevanje opazimo pri rogovcih, metelkovcih in drugih aktivistih širom sveta. Malo jih je, (naj so ateisti ali kaj drugega), ki še verjamejo v zmago. Ti časi so mimo, ko so "progresivci" verjeli v zgodovinsko nujnost zmage napredka (in prav vera v zgodovinsko nujnost je občasno povzročala etični dispenz, ker je delati dobro bilo izenačeno s "pomagati zgodovini"). Na ideološki ravni se morda še tako govori, kot da bi verjeli v zmago, ker se skuša vsaj za silo vzdrževati optimizem, na teoretski pa nikakor več. Danes velika večina (tudi trdih marksistov) v prihodnost zre vsaj z negotovostjo, če že ne s pesimizmom. To, kar jih motivira, ni zaupanje v boljšo prihodnost, saj se distopija zdi enako ali celo bolj verjetna opcija. Kar jih motivira, je prepričanje, da si prizadevajo za pravo stvar, četudi bo (morda) poražena. Kot kristjan sem "na boljšem". Vem, da ne bo poražena: korakamo pač od poraza prek poraza do Jezusove zmage.<br /><br />Nenad<br /><br />P.S.: če "napredek" zamenjamo s "pravičnostjo" v smislu odprave krivičnosti, zveni precej manj heretično. :)tugabugahttps://www.blogger.com/profile/04661171131177499202noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3792571442706399007.post-30437359296885592822016-06-12T17:13:56.359+02:002016-06-12T17:13:56.359+02:00Pogled se mi je ustavil na besedni zvezi "odš...Pogled se mi je ustavil na besedni zvezi "odštekane" karizmatične molitvene skupine. Eni od njih pripadam tudi sama že kar lepo število let. To je eno izmed sider moje vere. Opora v vseh življenjskih situacijah. Malo občestvo različnih starosti, značajev, talentov, skupna pa nam je želja po prerojenju in izgradnji nas kot posameznikov, naših bližnjih, naših duhovnikov in celotnega občestva. <br />Če hočeš druge vneti, moraš sam goreti, je rekel bl. A. M. Slomšek. Zato s pesmijo in molitvijo slavimo Boga očeta in Sina in Svetega Duha, vse tri osebe svete Trojice. Bog je celota, ne deli se časovno, krajevno, pojmovno, ali še kako drugače, kakor bi mogoče komu ustrezalo. Pusti se spoznati, če se mu približaš, se pustiš voditi in ga priznavaš za edinega in absolutnega gospodarja svojega življenja. Odgovor boš zaslišal v tišini svojega srca, če je le to ponižno in spokorjeno, kajti Bog se prevzetnim upira. <br />Če strnem, približaj se Bogu in on se ti bo približal. Tu je odveč vsako filozofiranje, kajti ljubezen je stvar srca; osebni, intimni odnos človek - Bog.Neskončna modrinahttps://www.blogger.com/profile/15269879233857840375noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3792571442706399007.post-89434856127532319392016-06-12T17:13:21.491+02:002016-06-12T17:13:21.491+02:00Pogled se mi je ustavil na besedni zvezi "odš...Pogled se mi je ustavil na besedni zvezi "odštekane" karizmatične molitvene skupine. Eni od njih pripadam tudi sama že kar lepo število let. To je eno izmed sider moje vere. Opora v vseh življenjskih situacijah. Malo občestvo različnih starosti, značajev, talentov, skupna pa nam je želja po prerojenju in izgradnji nas kot posameznikov, naših bližnjih, naših duhovnikov in celotnega občestva. <br />Če hočeš druge vneti, moraš sam goreti, je rekel bl. A. M. Slomšek. Zato s pesmijo in molitvijo slavimo Boga očeta in Sina in Svetega Duha, vse tri osebe svete Trojice. Bog je celota, ne deli se časovno, krajevno, pojmovno, ali še kako drugače, kakor bi mogoče komu ustrezalo. Pusti se spoznati, če se mu približaš, se pustiš voditi in ga priznavaš za edinega in absolutnega gospodarja svojega življenja. Odgovor boš zaslišal v tišini svojega srca, če je le to ponižno in spokorjeno, kajti Bog se prevzetnim upira. <br />Če strnem, približaj se Bogu in on se ti bo približal. Tu je odveč vsako filozofiranje, kajti ljubezen je stvar srca; osebni, intimni odnos človek - Bog.Neskončna modrinahttps://www.blogger.com/profile/15269879233857840375noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3792571442706399007.post-55572011050182100802016-06-10T12:27:33.334+02:002016-06-10T12:27:33.334+02:00Morda pa le prihaja do dialoga? Ta pa je seveda la...Morda pa le prihaja do dialoga? Ta pa je seveda lahko le duhovni, nikoli svetni, ker svetni je le prepir. Sv. Avguštin, veliki nedokončani, a prav zato glasnik ponižnosti. Do konca neizpolnjeni, a ne po svoji krivdi, ampak po krivdi teologij in pomanjkanja končnega znanja v Cerkvi, nauka, ki bi mu dal končno osebno potrditev. A nič hudega – takoj po odhodu je našel vse. Zato je sveti. Ostali pa se prepirajo.<br /><br />Boli, ko so 'tradicionalni progresisti' včasih glavni glasno-govorniki. Celo papežu modrujejo. Spoštujem jih, a v nekem hipu sprevidim, da so odrezani od korenine in hitim si mašiti ušesa, kajti govorjenje evangelijskega ideala nasmejani šunka-množici ni in ne more biti odrešenjsko. Kaj vedo ti duhovni vodniki o mesu sveta, če govore, da se mu ni moč upreti po zapovedih, zato so v katehezi nepotrebne? Pavel pa je povedal: Zapovedi so, da sploh prepoznamo greh, Gospod pa je, da pademo predenj in nas odreši ali doda kar manjka. Ko je to tako, gre zelo hitro. Zelo hitro.<br /> <br />Seveda gre vse vedno le na boljše, a le tistim, ki Gospoda ljubijo, in on ljubi njih. Potem jim gre zelo na boljše, vse do nebes, četudi jim gre na zemlji vse na slabše. Tri dobe, da so – Očetova, Sinova in od Duha? Seveda so, a te dobe so vse v meni, zdajle, če je Gospod moj Gospod in prijatelj. Vse dobe so le otroci časa, čas pa je kočijaž svetnosti in časnosti. Ker v nebesih ni časa, ampak je sveta Večnost, je to dokaz, da so tovrstne teologije le izrodek uma, ki melje potico in obenem razglablja ali se bo zadržal gledati čedno sosedo – se bo zadržal po postavi Očeta ali po milosti Sina ali po navdihu Duha? Po ničemer, ker je že zdaj v padel. Samo še flanca in smeti.<br /><br />Seveda mora biti hrepenenje po novi dobi, saj to je hrepenenje naše duše po Bogu. Ker le tam si oddahne. Niso vsi svetniki hrepeneli in našli? Nova doba je Večnost. Kdor jo zajaha, gre z njo, in vse bolj se mu mudi, da zapusti ta planet časa, zmot in teologij brez Gospoda. O nasilju ni za govoriti tako enostransko, ker nasilje je prav tako lastnost Boga in Gospoda, a vernik bi zdaj že moral vedeti, če bi ga živi duhovnik podučil, da je Gospodovo nasilje prav tako Božja ljubezen. Vse ostalo pa so sanjski zemeljski približki tej pravičnosti in usmiljenju, in so res rakasti, a včasih pa niso. Narava duše je, da rabi vodnika, Gospoda, in narava telesa in naroda je, da rabi voditelja. Vsi zdravi narodi si izvolijo močnega voditelja, če le gre, tudi poštenega. Če je to v narodu izrojeno, postaja komunistične (demonske) narave, pa naj je veren ali ne. Vsako podjetje upa na dobrega poštenega voditelja, vsak športni klub, vsaka fara in vsaka država. Kako smo čakali nadškofe! Bog Gospod ne more biti edini voditelj - to je namreč nova utopija nekih duhovnih filozofov - zato Gospod deluje skozi razsvetljene voditelje. Prepoznamo jih po karizmi, moči, ki jo imajo, ta moč pa je, da imajo zdravo pamet, so socializirani, opravljajo velika dela, ter da se njihovi krivični nasprotniki lomijo kot noži pod gosenicami tanka. Torej je Gospod z njimi. Borijo se ne za tisočletje miru, ampak za dan za dnem miru. V tem ni nobene utopije, ampak je podlaga za napredek duše.<br /> <br />Zadnja dva odstavka v tekstu posebej pomirjata. A Gospod je odprt, ni pa vsiljiv. Trmasto vsiljevati odprtost pa postane novo zemljeno nasilje, četudi v imenu 'dobrote'. Kajti narava sveta in nebes je, da sta odprta in zaprta. Kakor komu in kakor kdaj. Oboje je ljubezen, ker Gospod je absoluten.<br />jonahttps://www.blogger.com/profile/03793950184788779246noreply@blogger.com