tag:blogger.com,1999:blog-3792571442706399007.post6243928070167561429..comments2024-03-29T08:56:28.861+01:00Comments on Branko Cestnik Blog: Podcenjevanja religije je konec, ne pa tekme s krščanstvomBranko Cestnikhttp://www.blogger.com/profile/17626675856044969855noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-3792571442706399007.post-29783205730036677202018-02-19T19:42:04.280+01:002018-02-19T19:42:04.280+01:00Takole zamišljena dialoškost je zares dokaz o last...Takole zamišljena dialoškost je zares dokaz o lastni vzhičenosti nad širino poznavanja mnenj pomembnih v hierarhiji Cerkve, ki pa seveda vprašljivo odraža mnenje vernikov in državljanov nacionalnih držav.Razglasitev, sicer verbalno, nekoga za heretika brez dokazov, ne poznavajoč osebnosti, njegovih širših razmišljanj in dejanj, pa instrumentalno posega v repertoar daljne zgodovine. Od kod sodba o katolištvu brez Kristusa? Ker se je nekdo ustrezno času in teži problema oglasil v Evropi kot politik, pa bi se moral preje vrh Cerkve, le-tej seveda to ni v čast in ne pogodu. Kako ubrano zvenijo napadi na Orbana s strani evropskih liberalnih multikulti politikov in medijev, očitno sedaj že tudi s hierarhijo Cerkve.Se bo ta v nasprotju s politiko sposobna vprašati ali zastopa tudi mnenja svojih vernikov. Odtujitev voditeljev od ljudi, ki jih vodijo, ni nikoli rodilo nič dobrega. Sledilec na blogu B.C.https://www.blogger.com/profile/08252946947772411476noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3792571442706399007.post-70467394352880307182018-02-18T17:15:27.777+01:002018-02-18T17:15:27.777+01:00Če sploh kaj, dialog nas lahko reši. A bojim se, d...Če sploh kaj, dialog nas lahko reši. A bojim se, da marsikdo pogovor razume kot "poslušaj me in strinjaj se z mano, sicer si proti meni in se nimam več kaj pogovarjati s tabo".<br />Tudi avtor tega bloga bi se mogoče lahko kdaj srečal in se pogovoril "v živo" s kom "z drugega brega" ... Samo branje raznih razprav je sicer zelo pomembno, a po mojem mnenju ni dovolj. Za resnične premike je potrebno Srečanje.<br /><br />Z zamudo sem prebrala blog o problemu skavtske maše. Maše v naravi so bile zame najlepše: v hribih, na morju ... Prav toži se mi po njihovi preprostosti in neposrednosti. Mogoče je vmes tudi nekaj nostalgije po mladosti. Imeli smo krasne duhovnike, globoko verne, a obenem odprtega duha; daleč od vsakega narcizma. Verjamem, da je takšen tudi avtor tega bloga. Če ne bi imeli takih duhovnikov, ob katerih smo se zbirali v mladinsko veroučno skupino (skavtov takrat še ni bilo), bi bilo dandanes v naši župniji zagotovo manj vernikov. Nihče od nas, kakršni smo bili, se ne bi mogel navdušiti nad tradicionalnimi mašami. Sploh ne morem dojeti, kako lahko kdo problematizira dejstvo, da je petdeset mladincev skupaj s svojim duhovnim vodjem doživelo evharistijo na tako posebnem kraju - čudovito izkustvo, ki si ga bodo zapomnili za vedno! Odziv pripadnika Juventutem in nekaterih komentatorjev v prejšnjem blogu me srhljivo spominja na odziv pismoukov in farizejev na Kristusovo oznanjevanje ...<br />Ugotavljam, da se v okviru katoliške Cerkve pojavljajo nekatera gibanja in navade, ki so po mojem mnenju koraki nazaj, porojeni ne iz globoke in pristne vere, ampak iz strahu. Pa naj bo - dokler njihovi pripadniki ne postanejo pregoreči in posledično izključujoči. <br />Sprašujem se o smislu čaščenja kipov, relikvij ... Ali niso tovrstne pobožnosti že zelo blizu malikovanju? Ali je za to, da se verniki zberejo in skupaj molijo, res potreben tako konkreten predmet? <br />Kristus je molil v naravi, pod milim nebom, v puščavi ... V shodnice je šel bolj redko in še takrat predvsem zato, ker so se tam zbirali ljudje. Nobenih posebnih predpisov ni dal o obhajanju evharistije, zgolj naročilo: "To delajte v moj spomin." Maliki so bili v domeni poganskih navad.<br /><br />Tradicionalizem je korak stran od dialoga in korak k fundamentalizmu.<br />Nenehna uporaba pojmov "levi-desni" pa tudi ne vodi k zbližanju, spoštovani p. Branko Cestnik.Vanjahttps://www.blogger.com/profile/00713871221789253839noreply@blogger.com